Uitgerekend eind mei/begin juni

Ik heb het idee de baby een paar keer te hebben gevoeld (17+3), maar dat kan ook komen omdat het mijn 2e zwangerschap is. Bij mijn 1e zwangerschap was het rond de 21 weken dacht ik. Komt echt vanzelf ;-). Meiden, fijne dagen! 

Meiden, allemaal hele fijne feestdagen en alvast op naar een mooi nieuw jaar!! Echt fijn zo'n forum! Ik voel het kindje nu ook echt duidelijk bewegen. Wij zijn ook druk begonnen met klussen op de 1e verdieping dus daarna de babykamer uitzoeken. Gisteren al allemaal leuke kerstcadeautjes gehad voor de kleine.@zonnetje ik heb een hele lieve groep 7. En ik ben ook benieuwd naar je oefeningen. Succes met de 20 weken echo van de week.

Zoo eerste aankoop voor onze baby gedaan en dat is gelijk de kinderwagen? ik dacht vandaag gewoon eens kijken en oriënteren op.kinderwagens en babykamer etc, maar vriendlief dacht er anders over en uiteindelijk gelijk een kinderwagen gekocht. Volgende week wordt hij al bezorgd. Ik vond het maar spannend zo'n grote aankoop en het komt gelijk zo dichtbij.

Hoi allemaal,Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Ik sluit me ook graag bij jullie aan. 23 mei verwacht ik mijn eerste kindje. Super spannend allemaal. 4 januari heb ik de 20 weken echo en hoop dan ook te horen of het een jongetje of meisje wordt. De afgelopen paar weken voel ik de kleine steeds meer bewegen, vroeg maar niet raar volgens de gynaecoloog. De placenta zou erg gunstig liggen waardoor je alles eerder ervaart en waardoor er ook minder kans zou zijn op complicaties later in de zwangerschap en tijdens de bevalling. Hartstikke fijn natuurlijk, zeker na 2 maanden thuis te hebben gezeten omdat het helemaal niet zo lekker ging allemaal. Inmiddels al weer wat aan het werk en na de vakantie ga ik alles weer oppakken. Mijn leerlingen zijn door het dolle heen en zijn blij dan hun docent weer meer op school is en straks ook weer les geeft. Elke dag wordt er even gevraagd hoe groot de baby is en of het goed gaat. Maar ook de meest bizarre ideeen en vragen komen voorbij. Heerlijk beroep! En wat ontzettend leuk dat er meer juffen hier zitten ;)Wat ik me afvroeg, zijn hier nog dames die er (voornamelijk) alleen voor staan? Ik zoek eerlijk gezegd wat steun bij anderen omdat ik het toch wat lastig vind in mijn eentje. Mijn (niet meer) vriend had er heel erg moeite mee toen ik zwanger bleek. Er werd een abortus geeisd. Weken radiostilte gehad, of ruzie om de komende baby. Uiteindelijk leek hij er aan te wennen maar er hoefde maar iets te gebeuren wat hem niet aanstond en het was meteen weer radiostilte/ruzie. We wonen niet samen en dat wilde ik om meerdere redenen ook niet. Inmiddels is de relatie over en opeens wil hij helemaal op en top vader zijn. Ik heb daar enorm moeite mee, gezien alles wat er is gebeurd. Zijn familie bemoeit zich werkelijk met alles!! De groepsapps zijn verwijderd en Facebook is opgeschoond. Hopen dat voor hen de hint nu ook duidelijk is.liefs!

Ik voel af en toe plopjes, maar ik denk nog dat het mijn darmen zijn. Ben nu 18.4 dus ik weet dat het nog even kan duren, zeker met mijn placenta die voor ligt. Volgende week 20 weken echo, spannend maar ook zin in! Wij willen niet weten wat het wordt, zien het graag bij de bevalling. Clara.. wat een heftig verhaal zeg. En wat goed dat je bij jezelf bent gebleven. Echt super sterk van je. Succes en sterkte! 

Qua oefeningen heb ik (zal het proberen te omschrijven) de volgende gekregen: - op knieën en handen zitten en dan je bekken naar voren en achteren kantelen, heel bewust dus echt je bekken en niet je rug omhoog/laag duwen! - op knieën en handen zitten en ‘kwispelen’, dus je bekken van links naar rechts bewegen - op knieën en handen zitten, eerst je buik aanspannen (onderin, alsof je je buik inhoudt om toch nog die leuke broek aan te kunnen terwijl je buik al te dik is?) en vervolgens met aangespannen buik (doorademen ook!) je linkerarm naar voren en je rechterbeen naar achteren strekken. Paar tellen vasthouden en doorademen en dan buik opnieuw aanspannend en arm en been wisselen zeker goed om bij jezelf te blijven Clara! Wij moeten nog ff ‘vergaderen’ of we het morgen willen weten of niet. Ik niet, mijn vriend opzich wel, haha. Benieuwd wat t wordt ?

Terug
Bovenaan