uitgerekend februari 2019

Hallo dames,
Heb ook al een tijdje niet gereageerd. Ik heb mn placenta ook aan de voorkant liggen. Nu met 21w voel ik hem duidelijk schoppen. Vooral savonds als ik op de bank zit. Ons manneke groeit goed en is bovengemiddeld groot. We gaat t zien.. 
Verder hele erge vermoeidheid...

Lijkt me vervelend als je de baby pas zo laat voelt.. Hopelijk komt het toch snel voor jullie!
Ik herken de spanningen voor de 20 weken echo. Ik zag laatst op een echo foto dat er een zwart rondje in 1 hersenhelft zat op de 16 weken echo. Dus ik gelijk in de stress, dat het water is, en dat er iets niet goed is met de hersenen. Niet slim van mezelf, dat ik toch ben gaan googelen... Tjah, daar alleen nog maar meer stress van gekregen. Volgende week donderdag heb ik pas de 20 weken echo. Op andere foto's was niks te zien, en baby beweegt veel. Maar toch. Bah. Spanningen. Ik kan de spannigen gelukkig wel wat meer loslaten dankzij handvatten van therapie. Maar vind het wel lastig soms. 

Wat fijn al die positieve berichtjes zeg! Heel fijn om te lezen. 
Wij hebben as donderdag 20 weken echo. Vind het wel heel erg spannend hoor, maar voel ons wondertje al 4 weken lekker trappelen, dus dat stelt me wel aardig gerust. Maar toch,  hoe dichterbij het komt, hoe meer stress ik krijg. Gisteren nog even hartje geluisterd bij VK en dat klonk super. 
Lijkt me best lastig als je laat je babytje voelt, het is vaak toch voor jezelf even n bevestiging dat het goed gaat daarbinnen. Maar probeer maar lekker van je groeiende buik en de goede echo's te genieten! Het voelen van de baby komt vanzelf :) 
Mijn zusje is de nieuwe kamer van ons dochtertje aan het afschilderen (ik heb erge bekkeninstabiliteit dus mij lukt het niet, en mijn man komt op het moment om in het werk.)
Als haar nieuwe kamertje af is kan ze in dr nieuwe bedje en kamer slapen, en gaan we haar oude kamer weer mooi maken voor de baby. Zo leuk, ze is helemaal vol van de baby in mama's buik, superschattig (2 jaar)
Qua namen zijn we er nog helemaal niet uit. Willen niet weten wat het wordt, en hebben wel wat ideeen maar echt DE namen zijn we nog niet uit..
Nou, iedereen die binnenkort de 20 weken echo heeft, hopelijk is alles goed, ik ben benieuwd! En, lekker genieten van die groeiende buik met z'n alle, want we zijn allemaal alweer rond de helft :)

@Floraa ik zou dat nog niet echt als iets serieus zien. Tussen de 16 en 20 weken echo zat bij ons ook echt een groot verschil, met 20 weken zag je veel meer bot en inhoud van het lichaampje.  En misschien is het wel net als met de maan, het is altijd volle maan maar door de lichtinval lijkt het toch alsof een gedeelte zwart is. Dat zou zo ook kunnen met de echo? 
Nu kom ik misschien rationeel over maar ik heb ook de meest gekke angsten gehad, volgens mij volkomen normaal voor zo'n grote echo. Ik had de angst dat ze geen niertjes zou hebben en ik was ook regelmatig bang dat ze geen hartslag meer zou hebben. Dat laatste heb ik nu nog steeds omdat ik haar niet kan voelen. Maar ik probeer mij aan de mooie echo's vast te houden. 
Veel plezier bij je echo en hopelijk kan je snel die angsten naast je neerleggen 

Fijn dat jullie allemaal goede echo's hebben gehad en hopelijk komt daar voor de rest ook weer veel moois uit :)
Ik heb mezelf bewust niet teveel ingelezen in wat er allemaal mis kan gaan met zo'n echo. Dan maak je jezelf alleen maar onnodig bang. Ik wist dus niet eens dat zwarte vlekjes iets geks konden betekenen haha. 
Mijn placenta ligt ook laag en voor dus de verloskundige ging er vanuit dat ik nog niks zou voelen maar ik voel baby al weken en dit weekend heeft ook mijn man de baby al kunnen voelen. Ik vind het super gezellig:)

Goedemorgen allemaal :) 
Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad, zelf vond ik dit de bijzonderste echo. Voel ons kindje vanaf week 17 bewegen en het is zo bijzonder om het te voelen en tegelijkertijd op beeld te zien. Gelukkig ziet alles er goed uit, het loopt qua groei alleen 3 dagen achter dus krijgen we ook nog een x een groeiecho. Ik vond de 20 weken echo niet spannend, was te benieuwd hoe het kindje gegroeid zou zijn. Wel vond ik het lang duren (ong. 30 min) en dat geduw op mijn buik werd wat vervelend maar verder was het echt een heel mooie echo! Hoop dat jullie er ondanks de spanning ook van kunnen genieten en dat het gezond is!!
@pegg ik wil graag thuis bevallen, als het niet anders kan dan uiteraard ziekenhuis maar hoop dat het gaat lukken.. 

Hoi allemaal!
ik heb vorige week ook de 20 weken echo gehad, alleen heb ik een klein eigenwijs meisje in mijn buik haha! Ze lag erg laag waardoor haar gezichtje niet goed te zien was (lippen/oogkassen). Ik moest onder de echo naar het toilet toe om mijn blaas goed te legen, ik stond te springen in de kamer, ik kreeg een kussen onder mijn billen geschoven zodat ze misschien wat omhoog kwam en ik moest met mijn benen omhoog en tegelijkertijd met mijn billen en heupen schudden. Dat laatste was erg charmant vooral met je broek op half elf haha! Maaar uiteindelijk lukte het en is alles helemaal in orde. We hebben alleen de grafiek niet gezien op wat voor lijn ze zit qua groei, hier ga ik toch nog even voor bellen. 
Een vraagje aan jullie: moeten jullie ook zoooveel plassen en dan is het uiteindelijk helemaal niet veel? Ik heb vandaag laten testen op blaasontsteking, maar dat heb ik gelukkig niet, wel waren er witte bloedcellen gevonden, maar niet afkomstig van een blaasontsteking. Ik heb er zo nu en dan ook echt buikpijn van, ook op verschillende punten, onder en boven, links en rechts. 
Dank jullie! :) 

Nou ik heb sinds vandaag echt ongelofelijke pijn in mijn stuitje als ik te lang op mijn bureaustoel zit! :( ga dus onze arbodienst vragen of ze me kan helpen mijn stoel anders af te stellen of kijken of ze misschien een ergonomisch kussen heeft ofzo.
Kom net weer van 4 wekelijkse controle. Alles weer helemaal goed :) mijm verloskundige doet opleiding tot 20 weken echo en vroeg of ik proefkonijn wil zijn dus krijg binnenkort een tweede 20 weken echo hihi! Wat een straf he ;) gratis nog eens naar ons meisje kijken

Terug
Bovenaan