uitgerekend februari 2019

Ik heb een ergonomisch kussen van traagschuim gekregen op mijn werk en dat helpt super! Geen last meer van mijn stuitje gehad.
Dit weekend begonnen we aan verbouwing boven om de babykamer te kunnen gaan maken. Mijn ouders en een paar vrienden zijn aan het helpen. Gisteren heb ik denk ik toch teveel gedaan want vandaag mega rugpijn :( dus nu lig ik op de bank terwijl iedereen in huis aan het werk is. Dat voelt wel rot! Je hoofd wil zo graag maar je lichaam zegt stop. Gelukkig is iedereen begripvol :)

@ongeduldje; heel herkenbaar.  Ik ben nu 22 weken en wij zijn ook bezig met de babykamer. Ik dacht zelf om optijd te beginnen zodat ik zelf nog mee kan helpen, maar zodra ik ook maar iets van een kwast vast heb gehad schiet het keihard in mijn rug.  Ik lijk wel een pinguïn qua loopje ? waggel de waggel! 
Maar goed,vandaag (en misschien morgen?) de laatste verf op de muren en dan is dat deel gedaan. 
Wel heel leuk hè om het vorm te gaan geven , weer een stapje dichterbij 

@Wila gelukkig ben ik niet alleen dan! Wel balen hè! 
Ja we hebben een muur groen gemaakt in de babykamer en ik ben meteen helemaal enthousiast haha. Na dit weekend is de babykamer helemaal fris geschilderd en kunnen we meubels kopen en erin zetten. Zo ontzettend leuk om te doen, dan gaat het steeds echter voelen inderdaad ??

Hoi allemaal! 
Ik heb mijn buikpijn even in de gaten gehouden en contact gehad met vk en moet mezelf goed in de gaten houden en anders meteen aan de bel trekken. Maar het zijn waarschijnlijk mijn banden en als ik pech heb ook mijn bekken. Heb dan last van buikpijn, maar daar komt nu ook lage rugpijn, pijn in mijn stuitje en pijn in mijn liezen bij. Ik begin morgen weer met werken na 2 weken vakantie te hebben gehad, dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat, misschien anders een dagje eraf, werk nu nog fulltime, op een babygroep, voor mijn vakantie begon het al wat zwaarder te worden. 
Wij zijn ook zo goed als klaar met de babykamer, nu nog oriënteren op leuke accessoires en dergelijke. En hebben jullie ook zo een koopverslaving qua kleertjes haha! 

Wat fijn om te lezen dat bij iedereen de echo's zover goed waren. Bij ons inmiddels al 3 weken geleden dat we de echo hebben gehad. Erg Fijn te horen en te zien dat alles goed is. En we vonden uit dat we een dochter krijgen. Zo leuk! Iedereen denkt een jongen?. We proberen het nog even voor ons zelf te houden.
Enige is dat de placenta nu nog te laag bij de uitgang ligt dus met 30 weken opnieuw een echo met controle voor de placenta.
Sinds een week of twee wel veel last van m'n banden. Met een kleine beweging kan de pijn er al inschieten. Nog meer mensen hier last van? Nog tips? 
Mijn man heeft de kamer al helemaal geverfd in de avonduren terwijl ik werkte of op cursus was, zo lief. 
Van het weekend alle meubels etc gekocht, erg leuk om alles zo samen te zien komen. 

Hallo allemaal! Alweer een tijdje geleden dat ik hier reageerde. Wij hebben ondertussen ook de 20 wekenecho gehad (vorige week al). En alles ziet er goed uit. Qua groeicurve alles wat aan de bovenkant, maar de echoscopiste zei al dat ze het vreemd zou vinden als we een kleine baby zouden hebben (we zijn beiden ruim 1,80 m). Ook wij verwachten een jongetje. Dat was even schakelen, omdat we beiden dachten dat het een meisje zou worden. 
Ook de laatste controle bij de gyn was goed. Omdat ik de 20 weken voorbij ben gaat het nu naar 1x per 3 weken. Dus nog vaker naar de baby kijken (voor de mensen die net meelezen, ik sta onder controle vanwege het feit dat ik bloedverdunners moet gebruiken voor mijn veiligheid). Volgende week is mijn gyn er niet, dus dan naar een ander, maar dat maakt me niet heel veel uit. Over 4 weken zie ik hem dan wel weer. 
Ondertussen voel ik de baby regelmatig. Laatst zelfs al een hele draai gevoeld. Althans dat denk ik. 
Maar goed volgens, ondertussen is ook bekend wanneer mn verlof gaat beginnen. Officieel 7 januari (uitegerekend 9 februari), maar omdat het aansluit op de kerstvakantie ga ik dus eigenlijk 22 december er al uit. Heerlijk vooruitzicht! Laatst heb ik trouwens wel mot gehad met mn teamleider. Hij stelde de vraag of ik van plan was om minder te gaan werken (nu werk ik fulltime). Dat ben ik niet van plan maar toen begon hij me om te praten.... Het is alleen zo dat manlief hier minder gaat werken. Vervolgens heb ik aan een mannelijke collega die ook fulltime werkt en die in mei een baby heeft gekregen gevraagd of hij dezelfde vraag had gekregen... nee dus! Grrrrr...
Eerst maar weer genoeg frustratie van mij afgetypt... nu weer lekker genieten van het mannetje in mn buik.

Hoihoi,
even een vraagje hier om wat onzekerheid te uiten en ff van me af te praten.
zijn er hier meer die last hebben van harde buiken? Ik had wel vaker last savonds van ‘’een hardere buik’’ maar gisteren was het echt ontzettend vervelend met steken richting mn schaambeen. Nu zou dit ook te maken kunnen hebben met mijn bekkenklachten maar is echt ontzettend vervelend.
vandaag gelukkig weer langs de bekkentherapeut en die was vrij duidelijk: minderminderminder.. maarja ik werk 40 uur en ik merk aan alles dat mijn baas (moet zeggen bazen, ik heb er 2) niet echt onder de indruk waren laatste keer toen ik zei dat ik rustiger aan moest doen. Ik probeer wel eerder weg te gaan als het mogelijk is maar meestal komt dit uit op 2 dagen in de week rond 3 uur naar huis ipv om 5 uur en zit ik dus nog veel te veel op kantoor. De therapeut heeft nu dus echt gezegd dat ik maar een halve dag mag werken en niet langer dan tot 3 uur, zeker ook icm die harde buik ed. 
Kvind het lastig, het 1e trimester ben je te moe, nu heb je eindelijk energie en ren ik mezelf constant voorbij..

achja.. ik zal er mee moeten leren leven, ik zal zeker nog zo een 19 weken moeten? dus veel keus heb ik niet.
sorry voor het lange verhaal, moest het even van me af schrijven, en mochten er meer mensen met dezelfde strugle zijn dan hoor ik het ook graag? 

Ha MDNS,
Wat je zegt mbt je werk herken ik heel erg. Na 3 weken vakantie gehad te hebben had ik weer super veel zin om te gaan werken, de moeheid, misselijkheid etc was voorbij dus ik kon er weer tegenaan (dacht ik). Na 2 dagen van half 9 tot 5 uur gewerkt te hebben was ik bekaf en lag ik 2 dagen op de bank bij te komen.. en nu zit ik thuis met griep :( baal er echt zo ontzettend van! Het is ook zo wisselend, de ene keer heb je energie voor 10 en de andere keer kun je je bed niet uit.. Ik denk dat dit tijdens de zwangerschap blijft..

Harde buiken heb ik alleen wanneer ik niet op tijd pauze neem en savonds tot 10 uur doorga.. Dat probeer ik zo min mogelijk te doen want die harde buiken zijn echt vervelend.
Ik hoop dat jouw bazen je ‘rust’ gunnen en het serieus nemen, succes! 

Terug
Bovenaan