uitgerekend februari 2019

@MDNS misschien een afspraak maken bij de bedrijfsarts? Die kan vaak je leidinggevende opleggen dat je minder moet werken. De uren die je niet meer kunt werken, kom je in de ziektewet. Nadeel is dan wel dat je met 6 weken voor de uitgerekende datum er uit moet, omdat je dan voor de overige dagen wordt ziekgemeld. (althans zo is het bij ons geregeld, maar er zijn speciale arbeidsvoorwaarden voor zwangeren).

@MDNS
Heel herkenbaar, die harde buiken. Ook ik heb bekkenklachten, en kan en mag al vrij weinig meer. Mede doordat ik veel harde buiken kreeg. Ben gestopt met werken (voor nu). Deed kinderopvang van smorgens 6.15 - 16.30. Tillen, autorijden, rennen, naar school brengen. Dat lukte niet meer. Nu slaap ik erg slecht, omdat elke houding pijn doet. Dus ik slaap smorgens uit tot mn dochtertje van 2 wakker wordt, en dan probeer ik smorgens nodige dingen te doen, maar smiddags zit ik echt van 1 tot 3 op de bank. En dan van 3-7 weer bezig met vanalles, en als dochtertje op bed ligt weer op de bank. Erg eentonig soms.. maarja, vdweek babykamertje klaargemaakt, en dan kan ik savonds echt niet meer lopen van de pijn. Dus het kan niet anders. 
Ik probeer ermee te zeggen; luister vooral naar je eigen lichaam. Kom voor jezelf op (en je baby). Als jij voelt dat het teveel is, ga minder doen! Vooral omdat t alleen maar zwaarder wordt qua gewicht wat je moet dragen, dat moeten je bekken toch aan blijven kunnen! 
Ikzelf heb altijd het idee dat mensen die het niet kennen, de bekkenpijn niet begrijpen en denken dat je je aanstelt. Soms denk ik; stelde ik me maar aan, mensen moesten is weten.. en daarom, wat mensen ook vinden en denken, er groeit n wondertje in je buik en dat is nu even belangrijk. En daar moet je straks ook voor kunnen zorgen! Ik hoop dat je bazen dat inzien en je de rust gunnen die nodig is!

Herkenbaar hier! Ik werk 32 uur. Mijn manager is moeder van 4. Zij zei van de week tegen mij dat ik misschien minder moet doen in de weekenden zodat ik het werken wel vol kan houden. Terwijl ik al veel minder doe in de weekenden. Ik vond dat erg beoordelend overkomen. Alsof ik mijn privéleven maar gewoon op moet geven om te kunnen blijven werken.
Eerst was ze heel begripvol en mocht ik thuiswerken als ik moe was en nu ineens niet meer. Maar dan ben ik ook makkelijk: als het niet gaat , meld ik me ziek. Thuiswerken was mijn  compromis maar als die wordt ontzegd ga ik mezelf ook niet voorbij lopen. Maar het geeft wel een naar gevoel vind ik. Dat het zo'n sfeer schept terwijl zij zelf toch moet weten dat niet iedere zwangerschap hetzelfde is..

Hoi iedereen, bedankt voor de lieve reacties, geeft me weer een beetje moed. Het is inderdaad lastig om grenzen aan te geven, daar komt bij dat ik op mijn werk bestaand uit 5 personeelsleden 3 mannen als collega heb en 1 vrouw van in de 50 die zelf niks meer weet van haar zwangerschap. Qua begrip merk ik gewoon dat ze er geen bal van snappen. Maargoed inderdaad, ik ga nu voor mezelf denken en mn kindje en niet voor mn baas, ik doe buitenom mijn werk savonds en in het weekend al bijna niks meer omdat ik dat gewoon niet kan, alleen werken deed ik nog. 

Hoe zit dat precies met een bedrijfsarts? Ik werk maar in een klein bedrijf dus die hebben we niet? Of kan dat ook een extern bedrijf zijn? Tot nu toe als ik eerder naar huis ga melden ze dat niet volgens mij, maar het gaat ook niet van mn vakantiedagen af. Ik ga zowieso 6 weken van te voren met verlof omdat dit precies aansluit op het nieuwe jaar, vonden we wel zo makkelijk:)

vandaag blijf ik lekker thuis. Mn buik doet pijn (denk bandenpijn) en ben gewoon uitgeput, dus ze zoeken het maar een dagje uit, morgen een nieuwe kans?

Hoihoi,

Ik heb dinsdag mijn 20 weken echo. Ben eind februari pas uitgerekend. 
Ik had van de week ook last van bandenpijn. Maar nog niet heel vaak of erg.
Vandaag ben ik gaan kijken voor een  Mamafiets. Ook om me gedachten te verzetten.
Mijn schoonmoeder is ongeneeslijk ziek en dat gaat erg achteruit. Dus het is allemaal een beetje dubbel..

Hoihoi,

Wat een boel verhalen weer. Volgens mij hebben we allemaal wel een beetje dezelfde klachten;)

@LarissaB, wat vreselijk! snap dat het inderdaad heel dubbel is ja.. sterkte de aankomende tijd.

Even een praktisch vraagje... ik ben opzoek naar een fijne zwangerschapbh.. de beugel in mijn gewone bh vind ik niet heeeeel fijn meer. Jullie tips?

Groetjes Miranda 

Hallo, 
ik ben oprecht blij voor iedereen met een goede uitslag van de 20-weken echo! Echter heb ik vandaag een erg vervelende 20-weken echo gehad. Mocht je niet tegen negatief nieuws kunnen adviseer ik je om mijn bericht niet verder te lezen! 
Ik zit nu al gelijk met tranen in mijn ogen, maar wil het wel graag wegtypen. De echoscopiste was niet prettig en vertelde ons op nare wijze dat er iets niet goed was met het hart en mogelijk hazenlip. We hadden de uitgebreide echo is zh ivm hazenlip van man. De gyneacoloog werd er bij gehaald, in een andere kamer. Erg vriendelijke en professionele arts. Kort samengevat: dubbele hazenlip met open gehemelte, waardoor platte neus en kaak ligt naar achter. Hart heeft maar 2 kamers ipv 4 kamers. Aftakkingen van en naar het hart kloppen ook niet. Hart heeft ander ritme dan zou moeten, ivm de afwijking. De combinatie complexe hazenlip + complexe hartafwijking kan duiden op een syndroom of ziekte. Morgenochtend hebben we een afspraak bij klinische genetica, daarna komt er een kinder cardioloog naar de echo kijken, daarna een vruchtwaterpunctie. 
Ik voel de baby veel, het beweegt veel. Maar ik merk dat we er al een beetje afscheid van nemen. Ik genoot ontzettend van de zwangerschap, maar dit.. Dit doet ons zo veel pijn. Morgen horen we uiteraard meer, we achten de kans klein dat het levensvatbaar (buiten de baarmoeder) is of uberhaupt een 'degelijk' leven kan hebben zonder tig heftige operaties aan hart + hazenlip. Eerst maar morgen afwachten.. 

Hoi Floraaa:
Bah wat een naar bericht! Dat is natuurlijk helemaal niet wat je wil horen bij de echo.. ik ben er stil van...
Ik hoop dat er morgen nog enigzinds positief nieuws te behalen valt en wens jullie heel veel sterkte.. laat je het weten als je meer informatie hebt? Ik leef graag met je mee.
Ik wil heel veel zeggen maar heb geen idee wat.. woorden komen te kort in zo een situatie... 

Terug
Bovenaan