uitgerekend februari 2019

Zo verschikkelijk dit ? heel veel sterkte. Zo zie je maar dat het een wonder is en blijft als het gezond geboren word.... Heel veel sterkte flora

Vraagje voor de gene met rugpijn. Hebben jullie dat ook....ik sta op voel bijna niks en in de loop van de middag word de pijn erger. En in de avond als ik op sta lijk ik wel een bejaarde. In de middag ga ik wel een half uur plat maar het helpt niet echt de pijn te minderen. De pijn voel ik alleen in mijn onderrug. Zodra ik in beweging blijf heb ik minder pijn, alleen als ik ga zitten word het erger....en vooral per dag word het erger. Heb de fysio al gebeld maar kan pas vrijdag terrecht. Moet ik nou meer rust nemen of juist bewegen? Vind het ook zo moeilijk heb ik eindelijk energie....gaat mijn lichaam gek doen en ik moet nog zoveel doen!!!

Hoi Poevie,
Balen zeg, ik denk toch dat het miss je bekken zijn? In dat geval is het beste om lopen af te wisselen met liggen, zitten is wat minder fijn in mijn geval.. niet met je benen over elkaar zitten iig(liefst wat wijder) en niet te veel bukken en tillen, dan kom je de week vast door?
Succes ermee!

@poevie
Ik denk dat in beweging proberen het beste is. En dan bedoel ik niet hevig sporten, de hele dag lopen etc. Maar wel regelmatig blijven lopen en afwisselen met zitten. Zodra je helemaal niet meer beweegt worden je spieren slapper en wordt je vaak ook stijf, wat weer meer klachten geeft. 
Afgelopen weekend heeft mijn man ook voor het eerst onze kleine kunnen voelen. Zo bijzonder om de bewegingen te kunnen gaan delen. 

Poevie, ik denk inderdaad blijven bewegen, niet te lang stil blijven zitten. En als je zit goed je onderrug ondersteunen. 
Ik heb nu een ergonomisch kussen van traagschuim op mijn werk en neem wat vaker pauzes om te wandelen en daarmee is mijn rugpijn echt veel minder. Dit weekend ben ik in het buitenland voor een stedentrip, super veel aan het lopen. En nergens last van :) mijn rug gaat super goed alleen op slechte stoelen merk ik wel super snel mijn stuitje en onderrug. 
Hebben jullie dat ook? Dat je je energie niet goed kunt inschatten? Ik ben altijd super actief in weekenden en nu loop ik er tegenaan dat ik dan opeens op ben en niet verder kan. Best moeilijk want ik weet gewoon niet wanneer het dan te ver lopen is of te lang doorgaan is, alleen zodra het eigenlijk al te laat is..

@ongeduldje
Ik vind het ook lastig om energie in te schatten. Ik moet nu zowieso rustig aandoen van bekkentherapeut en verloskundige ivm bekken en harde buiken, maar ik heb het gevoel dat ik stuiter van de energie zegmaar.
totdat we zondag een stukje gingen lopen op het strand en ik na een kwart helemaal weer uitgeput in de auto zat haha. Ik denk gewoon maar niet te veel in 1x ondernemen en alles met tussenpauzes doen. 
Komen jullie in gewicht veel aan? Mijn buik groeit echt zooo hard op het moment en ben sinds start zwangerschap iets van 7 kg aangekomen ofsow geloof ik.. (niet afgevallen opt begin) maargoed van mezelf weeg ik niet echt veel dus wellicht dat het daarmee te maken heeft.. ben benieuwd of jullie al uit je kleren barsten en veel aangekomen zijn!

Mijn energie is ook heel verschillend, de ene dag veel en de andere dag heel weining, maar het is wel beter als de eerste weken van de zwangerschap. Mijn emoties schommelen nu ook wel behoorlijk, als ik moe ben huil ik ook sneller om kleine dingetjes wat dus eigenlijk niks bijzonders is.
Vanmorgen toevallig gewogen maar ik ben ook al 7 kilo aangekomen, ik vind het echt als "veel" klinken.  Ben nu 22+4, als ik zie hoelang ik nog moet?... ik eet ook wel behoorlijk veel chocola moet ik zeggen, ik kan er gewoon niet vanaf blijven haha
Verder echt geen klachten gelukkig, ik lees hier toch wel een aantal met bekken/rug klachten, hopenlijk wordt het niet erger voor jullie, in ieder geval goed rust nemen en ook goede beweging en houdingen gebruiken :)

Terug
Bovenaan