uitgerekend februari 2019

Hai allemaal, ik heb een tijd niets laten horen. Druk met de kerstdagen enzo. Ik moet nog 6 weekjes, alles gaat goed, baby ligt eigenlijk al een aantal weken met het hoofdje naar beneden, dus ik gok dat dat zo blijft. De baby ligt bij mij ook voornamelijk rechts, soms schiet ie wel eens naar links maar dat komt niet vaak voor. Ik heb nu een beetje last van de plek net onder mn borstbeen, het voelt alsof het daar scheurt ofzo, er zal daar wel veel getrapt worden haha. Verder nog geen vermoeidheid zoals vele hier wel hebben lees ik, maar ik heb ook verlof dus doe eigenlijk niet mega veel, beetje opruimen, bankhangen, naar de winkel enzo. Ik heb juist nu het idee dat ik wat meer energie heb, blijf wat langer op, en 'S morgens doe ik lekker rustig aanOja het maagzuur komt nu wel steeds meer opspelen, heb gister rennies in huis gehaald en die helpen wel, ook lig ik wat hoger in bed.Ik wil wel thuis bevallen, als er echt wat aan de hand is ben je namelijk zo in het ziekenhuis, en mn eigen omgeving lijkt mij toch wel prettig. Maarja het ligt er gewoon aan hoe die dag loopt, dat zien we dan wel weer :)

Afgelopen maandag controle gehad. In eerste instantie kon de verloskundige het hartje niet meer vinden, maar gelukkig s die kleine enorm beweeglijk dus ik maakte me niet al te veel zorgen. Toen maakte ze toch even een echo en zagen we dat onze meid hartstikke dwars ligt, dus niet in stuit maar dwars. Over twee weken proberen ze het te draaien, maar mocht dit niet lukken dan moet ik een keizersnee rond week 37/38. Dat zou ik wel jammer vinden, maar het is niet anders. Hopelijk draait die kleine nog vanzelf, ik moet nog 6 weekjes ongeveer...

Dat zal schrikken zijn geweest  Stelvio, gelukkig dat de dwarsligger de reden is geweest. Hopelijk draait ze snel nog zelf om. Je zou ook kunnen kijken naar acupunctuur,  dat wil nog wel eens helpen heb ik gelezen.  Bij de meeste zorgverzekeraars zit dit ook in je verzekering. 

Ik had ook al een tijdje niet meer gereageerd, druk met de laatste loodjes voor mijn verlof en daarna kerst. Ondertussen zit de eerste week van mijn verlof er al weer op (al ga ik pas officieel 7 januari echt met verlof omdat dan de kerstvakantie is afgelopen). Afgelopen donderdag controle gehad, deze keer bij een co-assistent. Er moest weer een groeiecho gemaakt worden, alleen lukte het haar niet helemaal om de juiste meting voor elkaar te krijgen. Al met al heb ik 20 minuten lang een echo gehad. Ondertussen kletste de co-assitent er op los :) Op een gegeven moment had ze wat metingen voor elkaar en toen heeft de gynaecoloog deze nog eens gecheckt. Ik heb er helemaal geen moeite mee dat het langer duurde, ook nieuwe mensen moeten het 'vak' leren. Ook hebben we het bevalplan doorgenomen, de enige vraag die ik nog had was rondom pijnstilling met de bevalling.Omdat ik namelijk bloedverdunners gebruik, mag ik geen ruggenprik hebben binnen 24 uur na de laatste spuit. De optie die hier overbleef was dan een morfinespuit in het bovenbeen. Deze zal minder effectief zijn, de andere kant is dat je dan wel beter bij je gevoel kunt. Het is inderdaad een raar idee dat over ongeveer 6 weken hier een baby in huis is. Net toch nog maar eens de kasten gecheckt of alles er is... toch nog een paar dingetjes opgeschreven om te halen :)

Hi allen!nieuw hier. Ik ben al moeder van een prachtige dochter van 2 jaartjes jong. 17 februari verwacht ik mijn 2e dochter! Tot nu toe loopt het erg soepel, soms een offday en ik voel duidelijk wanneer ik even rust moet pakken. Maar eigenlijk verder geen klagen!nog 7 weken te gaan en wel al lekker verlof (officieel va 5 januari) zijn hier meer moeders die een tweede kindje verwachten? Hoe oud/jong is de eerste? Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, ben ingesteld op mega zwaar ?   

Welkom @Proudgirlsmom,Ik heb zelf nog geen kinderen, maar mijn vriend heeft een zoontje van inmiddels alweer 9 jaar uit een eerdere relatie. Dus ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat zijn en hoe hij het gaat ervaren. Hij vindt het nu erg leuk dat hij een broertje krijgt, maar ook erg gek en spannend wat ik heel goed begrijp. Hij is 9 jaar alleen geweest en nu ineens komt er een kindje bij met wel dezelfde papa, maar niet dezelfde mama dat is natuurlijk ook een beetje gek. Dus erg spannend allemaal.

Welkom proudgirlsmomWat leuk, wij verwachten ook ons 2e kindje, 15 feb uitgerekend. En ons dochtertje is dan 2,5 jaar. Erg leuk, maar vinden het ook best spannend hoe het gaat zijn met 2 kindjes. Ons dochtertje kan niet wachten om het babytje te knuffelen en kusjes te geven, zo lief! En ik eigenlijk zelf ook niet, hahaIk wilde iedereen alvast 'n hele fijne jaarswisseling wensen! Wij hebben wat familie en vrienden uitgenodigd, nu maar hopen dat ik wakker kan blijven, want afgelopen nacht was 'n kort nachtje slaap. De baby kan zo flink bewegen snachts dat ik er echt wakker van wordt en constant naar de wc moet, kleine frummel. Maarja, vind dat contact wat je met je baby in je buik kan hebben ook wel heel bijzonder en mooi! Begin nu wel echt zin te krijgen om ons kleintje echt te gaan ontmoeten!

P wat lief van jullie dochter :) fijn dat ook zij uitkijkt naar de komst van een broertje of zusje!Ik heb vrijdag mijn laatste werkdag gehad. Was grieperig en in de avond last van strakke buik dus toch maar verloskundige gebeld. Die kwam bloeddruk meten en die was hoger dan normaal. Dus om 10 uur 's avonds nog naar het ziekenhuis. Daar drie kwartier aan de monitor, was allemaal in orde. Bloed en urine ook getest, ook allemaal in orde gelukkig. Ben wel door 5 verschillende mensen 7 keer geprikt voordat ze eindelijk raak hadden :(Vandaag nacontrole gehad en alles was goed gelukkig :) ze waren bang voor zwangerschapsvergiftiging. Maar denk dat het alleen combinatie van grieperig en moeheid van werkdagen was. Nu dus lekker genieten van verlof en rusten!Vanavond gaan we op bezoek bij vrienden die een baby hebben. Lekker rustig met niet teveel mensen. Gewoon gezellig eten en drinken, vuurtje stoken. En als ik moe ben ga ik lekker naar huis. Fijne jaarwisseling allemaal! En 2019 wordt voor ons allemaal een bijzonder jaar! Geniet ervan allemaal :)

Terug
Bovenaan