uitgerekend februari 2019

Even wat advies of tips nodig. Afgelopen week is mijn verlof begonnen en we hadden nog wat plannen staan met familie en vrienden ivm vakantie van iedereen. Daarom heb ik afgelopen dagen vrij veel gedaan en weinig rust kunnen nemen. Gisteren bijvoorbeeld een escape room gedaan en daarna uiteten geweest. Tijdens het eten kreeg ik al last van mijn buik, omdat het helemaal geen goede stoelen waren. Nu heb ik de hele nacht en vandaag al de hele dag last van harde buiken zodra ik ook maar iets doe. Ik lig dus voornamelijk in bed of op de bank en dan is het rustig. Kindje beweegt ook goed. Harde buiken doen overigens geen pijn. Kan ik hier iets aan doen? Of is rusten de enige oplossing? Of moet ik de verloskundige voor de zekerheid bellen? 

Heel herkenbaar ongeduldje. Rust, warmte (bijvoorbeeld een warme douche) en paracetamol zijn de enige dingen die werken. Let wel; mocht het ondanks de douche en paracetamol nog niet afzakken dan moet je wel aan de bel trekken. Net als wanneer je door de harde buiken het kindje niet meer voelt. Harde buiken komen wel veel voor in de laatste weken (Ik hoef maar een wenkbrauw verkeerd te bewegen of daar zijn de harde buiken al), maar ook kan je oefenweeen/voorweeen krijgen die zelfs een beetje zeer doen.  

Dankjewel Wila, dat is geruststellend :) de harde buiken zijn weg zodra ik rust neem dus dan moet ik het toch echt rustiger aan gaan doen. Alleen vervelend als het gebeurt zodra je alleen maar opstaat. Ik kan niet de hele tijd blijven liggen tot de bevalling begint, dan word ik gek ;) 

Ik heb met een bevallingscursus geleerd dat je ze ook een beetje jan weg ademen. Ga op je rug liggen, Plaats je handen laag op je buik en adem dan via je neus diep in. Probeer de ademhaling tot je handen te laten komen. Hou dan even je adem  vast voor een paar seconden (Of langer als dat prettig voelt) en adem rustig in 1 keer uit via je mond. Neem hier de tijd voor. Deze oefening kan je een paar keer herhalen. En ja irritante timing he zo op het einde ? ik zei ook tegen mijn man: heb je verlof, kan je nog niks doen! Had mij maar verlof gegeven in het tweede trimester, dan kan je nog klussen en shoppen en gezellig afspreken met mensen. Maar goed, de lichamelijke ongemakken zijn juist de reden dat we verlof krijgen. 

Balen zeg steeds harde buiken! Wel even in de gaten houden of ze regelmatig komen en anders toch even verloskundige bellen denkik. bellen kan nooit kwaad he..zelf heb ik nu al sinds gisteren constant een harde buik, niet heel makkelijk met bewegen maar totaal niet pijnlijk. Ik voel baby ook helemaal tegen de buitenkant aanduwen dus misschien is dat het gewoon bij mij? Zowieso is baby behoorlijk actief ookal kan hij niet meer zoveel kanten op? 

Vandaag erg verrast door vriendinnetjes en mijn moeder met een babyshower! Was erg leuk en gezellig en ben echt super verwend.Nog meer die ook een babyshower hebben gehad? :) 

Hoi Dames, Lange tijd geleden heb ik hier ook wat geplaatst en lees weer sinds kort mee! Ik ben nu 35 weken zwanger en ik ben uitgerekend op 7 Feb van een meisje!! En heb nu al 2 weekjes verlof!@MNDS: Echt toevallig! Ik werd gister ook verrast door vrienden en famillie met een babyshower! Ik zag het echt niet aan komen, maar het was super gezellig!Waar ik nu echt suuuper veel last van heb is dat ik slecht slaap! Ik kom moeilijk in slaap, het draaien gaat lastig en ik moet er 3 a 4x uit om te plassen! Ben allang blij dat ik niet meer hoef te werken want daardoor is m’n energie level natuurlijk 0,0! Klinkt het iemand bekend? En heeft iemand misschien tips?  Liefs,Rebecca

@ LisaaB: Wat leuk dat je een babyshower hebt gehad! Fijn hé als er toch even stil gestaan wordt bij het feit dat je toch al een kleine 8 maanden een hele prestatie levert. Ik heb er zelf ook één gehad; High tea (stiekem op eigen verzoek) buiten de deur. Vooral heel gezellig en geen rommeltje in huis achteraf!

@ RebeccaSam: Wat spannend zeg; 7 februari. Dat komt al heel snel dichtbij voor jou dus! 
Dat slapen dat herken ik. Wat vooral helpt is slapen als je moe bent en er uit gaan als je wakker bent. Een vast ritueel aan het begin van de avond vasthouden is mijn go to oplossing. Enige wat verder nog helpt is accepteren dat het voor nu eenmaal zo is. Mijn gevoel is ook dat het een beetje een voorbereiding is op de komende slapeloze nachten…  @ MDNS: Wat fijn om te lezen dat er hier iemand ook dat te horen heeft gekregen! Ik ga vandaag naar de VK en heb dan een extra groefecho en krijg hopelijk ook meteen de uitslag van mijn suikertest. Ik ben ook al 17 kilo aangekomen op mn normale gewicht maar dat zit dus bijna allemaal aan mn buik en ik draag ook gewoon enorm naar voren. We gaan het vandaag lig horen.  Ik wilde zelf ook nog een massage maar kan nergens in de omgeving hier wat vinden die het ook met zwangeren doet. Waar ben jij geweest?   Hebben jullie trouwens ook zo een last van onrust en hormonen? Heb je al het gevoel er klaar voor te zijn wat betreft spulletjes en uitzetlijst, babykamer ed?

Was trouwens ook benieuwd of er toevallig mama’s uit de omgeving Arnhem/Ede/Apeldoorn komen. 

Terug
Bovenaan