uitgerekend februari 2019

@ P Ik dacht inderdaad ook meteen aan de slijmprop! Spannend hoor. Hoeft volgens mij nog helemaal niets te betekenen. 

@ MDNS Hier dus precies hetzelfde, dat is wel toevallig. Kreeg net bij de VK te horen dat ik inderdaad ook ruim in het vruchtwater zit en dat ze dat toch even in de gaten willen houden. Met de baby is alles helemaal goed. Ze zit precies op de curve. Op mijn verzoek hebben ze de buik toch nog een keertje extra opgemeten. Bleek dat de waarneemster er dus ruim 2(!) centimeter bij had gesmokkeld. Dit gaan ze komend overleg ook even met haar bespreken. Al die zorgen en heisa dus helemaal om niets. 

Achteraf in de auto heb ik er even heel hard om zitten huilen uit opluchting en frustratie (jaja, daar heb je die hormonen weer). Wij hadden nml last minute nog een midweekje Centerparks weg gepland met de stiefdochters van mijn vriend. Zij waren woensdag al vertrokken, ik zou donderdag ochtend nog 'even snel' de verloskundige afspraak doen en dan meteen nakomen. Uiteindelijk wilde ze me dus direct naar het ziekenhuis hebben op vrijdag ochtend. Dus ik ben wel nog even op het park geweest maar weer terug naar huis gegaan om vrijdag ochtend nuchter in het ziekenhuis te kunnen zijn. Op mijn eigen verjaardag notabene. Daarna de rest van de dag beroerd en in het weekeind toch wel wat gestrest. Dan nu te horen; alles is goed. 

Ik snap het zekere voor het onzekere maar als ze gewoon goed gemeten had dan was dit nergens voor nodig geweest. 

Sorry, ik moest dit echt even van me afschrijven en klagen. 

Wij gaan van de week nog even kijken naar een co-sleeper en de laatste dingen van het uitzet lijstje halen. Iemand nog tips wat betreft een co-sleeper naast een boxspring die relatief hoog is? 

Wat betreft de babykamer; die is nog helemaal niet af. We hebben wel alles maar kwamen er 2 weken geleden achter dat we een goede lekkage gehad hebben in de badkamer. Er hing al weken een muffe geur in de babykamer die steeds sterker en erger werd tot op het punt dat je amper in die ruimte kon verblijven zonder er misselijk van te worden. Dat is nu gelukkig eindelijk opgelost maar de muur moet wel helemaal door en door droog worden. Gelukkig wordt de geur met de dag ook minder. Plus ik hoop dat kleintje nog minimaal 4 weken blijft zitten (dan ben ik 38 weken) en daarna zal ze nog eventjes bij ons op de kamer slapen. Ik heb er wel het vertrouwen in dat het goed komt wat betreft de babykamer oprijd klaar maar goed voor je nesteldrang is het niet... ;)

Hi allemaal! Ik heb vandaag mijn laatste liggings echo gehad! Kleine heeft het erg goed in mijn buik en is ook nog niet ingedaald. Wel netjes met zijn hoofdje naar beneden.verder groeit hij goed en heeft hij een bolle buik! Word daarom ook geschat op een geboorte gewicht van 7,5 tot 8 pond! Op een of andere manier maak ik me hierdoor toch een beetje druk om de bevalling! Meerdere moeders waarbij hun kindje ook een hoog geboorte gewicht hebben geschat?  Groetjes ! 

Ik kan mij vergissen maar volgens mij is dat maar net iets hoger dan een gemiddeld geboortegewicht? Die van mij is vandaag geschat op ongeveer 7 pond (wel een meisje). De VK zei dat ze liever een kleintje had met wat meer spek op het lichaam dan dat het een kleintje is die onder de curve zit. Die zijn over het algemeen wat minder sterk bij/na de geboorte.Vooral geen zorgen maken en vertrouwen op het feit dat je lichaam het gewoon aankan. Daar zijn wij vrouwen gewoon op gebouwd! 

Bij mij is idd ook geschat op ong. 7,5/8pond bij 40 weken. Heb de grafiek gezien en dit valt netjes binnen de groeicurve. Inderdaad is het beter voor je kindje om wat meer vetopbouw te hebben om na de geboorte wat beter zelf op temp. Te blijven enz. Ook zegt het natuurlijk niet dat je een beroerde bevalling hebt omdat je kindje groot is! Dit heeft met zoveel dingen te maken. Wel zei de verloskundige bij mij dat stel ik heb al een beetje ontsluiting bij 38/39 weken dat ze dan gewoon al proberen te strippen als ik dat wil zodat je niet nog is 2 weken over tijd gaat want dan kan het idd dat je kindje richting de 8,5/9 pond gaat, maar dat ligt er ook aan hoe ik me op dat moment voel. 

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met een slechte nachtrust haha. Het hoort er bij zullen we maar zeggen dan. En zodra we de kleine in onze handen hebben kunnen we alleen nog maar genieten toch?@P. Ik las over je slijmprop dat is spannend zeg! Als ik het zo lees op internet en wat ik bij mijn zwangerschapscursus heb gehoord kan dan de bevalling binnen of over 2 weken gaan beginnen. Het enige waar ik me zorgen over maakte toen ik je berichtje las is dat je wat bloed hebt verloren volgens mij is dat wel een alarm signaal en moet je dit wel even aan je VK melden. Ik hoop natuurlijk dat er niks mis is maar het is altijd goed om het zeker te weten! Bij mij is de kleine ook ingeschat op 7,5 a 8 pond en groeit super volgens de curves, dus zolang ze dat zeggen zou ik me er geen zorgen over maken! :)@Lyjam. Wat balen zeg van de VK erg slordig hoor! Maar gelukkig dat je nu weet dat alles goed is met de kleine! En wat vervelend van de babykamer, denk je bijna alles op orde te hebben krijg je dit! En dan ook nog de nesteldrang erbij dat helpt zeker niet haha. 

Fijn om te lezen dat er meerdere zijn met een schattig rond de 8 pond! Ik ben net door de verloskundige gebeld dat ze toch willen dat ik een Suiker test ga doen ivm het bolle buikje van de kleine. Ze gaan er niet vanuit maar toch het zekere voor het onzekere. Word er toch wel erg onzeker van merk ik! We zullen het allemaal wel zien. Genieten jullie al lekker van jullie verlof of is het nog even aftellen? groetjes! 

Hoihoi, leuk ok weer allemaal nieuwe berichten te lezen. Ik heb mijn baby shower 11 november al gehad. Heb ik hier weleens verteld geloof ik. Ivm ziekte van mijn schoonmoeder hadden ze hem vroeg georganiseerd, wat ze helaas alsnog niet heeft mee mogen maken.vond het wel heel leuk die verwennerij.Ik moet nog 1 week werken en ben er nu ook wel klaar mee. Geen energie en geen geduld meer haha. Ik heb het idee dat de baby al wel aan het indalen is. Als ik de symptomen Google. Volgende werkkring ik de ligging echo.As vrijdag intake met de kraamzorg. Ook wel benieuwd naar.

Mijn dochtertje wordt ook tussen de 7.5 en 8 pond geschat. Verder ligt ze qua buikomvang en hoofd keurig op de middenlijn (p51 en p49) alleen heeft ze wel hele lange benen (p95!).  Ik heb zwangerschap diabetes maar meer dan 2 keer per week hoef ik gelukkig niet te prikken voor mijn waardes, tot nu toe blijven die ook netjes binnen de lijnen. Volgens de gynaecoloog ziet het er echt goed uit, ik hoef dus ook niet (op voorhand) medisch te bevallen en heb vanaf week 33 geen groei echo meer gehad. Ik ga er dus vanuit dat 8 pond prima is? Zelf was ik maar een klein ukkie toen ik werd geboren dus in schrok ook wel even van dat getal haha, maar wat ik heb begrepen is de omtrek belangrijker dan het gewicht. Dat geloof ik graag ? Ik heb sinds vandaag een nieuw kwaaltje, liep met mijn man door de stad en 3 winkels verder (zaten bijna direct naast elkaar)  kon ik amper nog lopen van de pijn in mijn buik. Alsof ik een spier gescheurd heb! Mega bandenpijn. Nu al 3 uur in bed met paracetamol en een kruik. Zolang ik niet beweeg gaat het redelijk. Wel inmiddels misselijk er bij en continu het gevoel dat ik moet plassen. Van manlief mag ik dus niet meer de stad in vanaf vandaag. Ben opzich niet zo kleinzerig, maar poeh dat deed zeer zeg. Nog even paniek omdat ik mij afvroeg hoe ik thuis moest komen aangezien wij lopend waren (wij wonen in de binnenstad). Gelukkig met veel zuchten, buik ondersteunen en langzaam lopen toch thuis gekomen. Nu maar hopen dat het afzakt. Geen idee wat ik nog meer kan doen dan paracetamol, bedrust en een kruik? 

Terug
Bovenaan