uitgerekend februari 2019

Lyjam ik ben ook best onrustig inderdaad! Komt misschien omdat ik vorige week van de verloskundige naar het ziekenhuis moest met symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Bleek het gelukkig niet te zijn maar toen schoot wel even door mijn hoofd dat het dus zomaar kan gaan gebeuren. Daarom heb ik afgelopen week alles gepoetst, gewassen en opgeruimd. Nu moet ik alleen nog een grote bestelling bij kruidvat doen en mijn vluchtkoffer inpakken en dan is alles klaar voor baby ;)Ik ben nu 35+5 dus kan ook nog een poos duren. Maar ik wilde voor mijn eigen gemoedsrust klaar zijn. Hormonen niet zoveel last van. Alleen beetje nesteldrang, want wie poetst er nu ineens een verwarming? :p en slapen gaat bij mij op en af. Ik had vorige week dat ik steeds om 4 uur wakker werd van een drukke baby maar de laatste nachten slaap ik juist weer lekker door (buiten 3 a 4 keer plassen per nacht).Ik ben nu 10 kg aangekomen. Dacht dat dat al veel was.. maar ik let er niet zoveel op. Dat gewicht komt na de bevalling wel weer op orde.Ik heb geen babyshower gehad en als mijn vriendinnen me een beetje kennen komt dat ook niet :p ik vind dat echt niet nodig. Heb liever dat ze gewoon langskomen. Dat doen ze gelukkig ook :) ik vind het leuk om te zien dat sommige vrienden echt meer moeite doen om me nog te zien voor de bevalling en ook rekening houden met dat zij dan reizen in plaats van ik. Geeft me het gevoel dat ik ze ook genoeg zal blijven zien zodra baby er is :)

@ongeduldje herken het hoor... harde buiken soms al als ik gewoon opsta...  en spanning op me buik..dus neem je rust.. ik heb laatste dagen ook zo deuk gehad en merk aan mezelf dat ik moe ben... en dat me heupen zeer doen en rug ... merk dst me energie gewoon weg is... ik moet woensdag en vrijdag nog werken en dan met verlof spanenndddd....vandaag niet aan werk niet fit hoesten keelpijn lekker dagje om thuis te rusten..ga wel als ik verlof heb althans als ik niet te veel last heb van me heupen rondje wandelen elke dsg toch beetje in beweging blijven...Ik moet ook nog tasje klaar maken nog regelen voor eventueel zo ondersteek krukje onder de douche althans dat zeiden ze tijdens gesprek kraamzorg dat ik dat moest gaan regelen....   ben ook vaak wakker in nacht draai lekker veel en natuurlijk plassen ?van de week de klossen onder bed gedaan vriendlief had ze zelf gemaakt.. echt wennen zo hoog haha nog meer de klossen er al onder??vrijdsg weer controle en wordt ik getest op msra bacterie ... 

Ik heb zaterdag ook een babyshower gehad, was echt super leuk en gezellig!@rebeccasam wat leuk ik ben ook 7 feb uitgerekend! Qua slapen ben ik in de nacht een paar keer wakker, hoef maar 1x te plassen, ben meer wakker van geluidjes zoals gesnurk van mn man haha, de ene nacht gaat beter dan de andere, maar zodra mijn man naar zijn werk gaat, slaap ik nog een paar uurtjes, ik ben echt net wakker haha. Verder slaap ik overdag nog niet, wie weet komt dat nog.@lyjam, ik ben ook al 16 kilo aangekomen, ik heb geen suiker maar het komt zeker van het teveel eten, ach na de bevalling gewoon wat harder sporten en dan gaat het er heus wel weer af. Onze baby zat ook steeds op de ondergrens qua groei, met de laatste echo 2 weken terug begon het wat beter te groeien, maar nog wel onder gemiddeld, volgende week heb ik nog een extra groeiechoIk heb niet zo heel veel last van hormonen maar heb dan eigenlijk ook geen kwaaltjesVerder ga ik deze week beginnen aan de vluchttas, en ik ga er vanuit dat de kraamzorg ook eens gaat bellen want die heb ik nog niet gehoord, ik had ze na de kerst gebeld en ze zeiden dat ze pas in het nieuwe jaar een afspraak maken, en dat ze het altijd zo laat doen. Heel apart want de meeste komen geloof ik rond de 32 weken al langs, en ik moet nog gebeld worden met bijna 36 weken op de teller. Nouja we zien het wel.

Vandaag 36 weken eerste dag van mijn verlof. Merkte mijn laatste werkdagen dat het tijd werd om rustiger aan te gaan doen.Hoe ik thuis rustiger aan ga doen weet ik nog niet. Nog zoveel in m'n hoofd wat ik wil doen..... Beetje last van nesteldrang.Slapen gaat hier over het algemeen nog wel redelijk goed. Wel geregeld wakker om te plassen of te draaien. 

@lyam volgens mij heb je een beetje hetzelfde als mij:) naar voren dragen, veel aankomen (ik zit al op 20kg inmiddels) en ik heb verder veel vruchtwater waardoor je buik ook dikker lijkt natuurlijk. Verder ben ik zelf redelijk klein/tenger dus zegt iedereen ook van: buik, waar ga je met het meisje naar toe haha. Ik woon zelf in zeeland dus beetje lastig voor jou om daar massage te doen denkik, maar je kunt eens zoeken op hydromassage, zo heet het volgens mij!Ik slaap ook niet meer zo lekker, veel wakker om te plassen en pijnlijke heupen, maar dit is over zodra ik uit bed ben. Dus ik ga tussendoor af en toe maar eventjes liggen. In het weekend als mn man thuis is is het helemaal een drama omdat ik dan het bed weer moet delen haha! Mijn vluchttas staat klaar, ik had alles uitgewassen en heb het er maar gelijk ingedaan. Wel een lekker idee ook dat het gewoon klaar staat! Verder is de babykamer helemaal ingericht en heb ik de dekentjes ed ook in het wiegje gedaan. Dus nu verder met de rest van het huis op de kop zetten. Ik heb echt iets met het opnieuw inruimen van kastjes ed haha! (Ook wellis lekker, ist weer schoon en overzichtelijk).   

Hier ook behoorlijke nesteldrang. Ik kan niet slapen voordat het hele huis aan kant is, want ja, het is wel vroeg, maar je weet maar nooit. Haha die hormonen.. maarja zo blijf ik 'n beetje in beweging! Heb zelfs 'n lijstje gemaakt voor m'n zusje (zij komt op dochtertje passen tijdens bevalling, beval in ZH). Op dat lijstje staan allemaal dingen die nog snel ff kunnen zodat huis spik en span is als we met babytje terug komen en de kraamzorg komt. Echt vreselijk, maar het idee dat er ergens nog stof zou liggen of iets niet schoon zou zijn maakt me vreselijk gestresst. Haha heb soms medelijden met m'n man. Het lijkt wel smetvrees af en toe ?Verder staat de vluchtkoffer klaar en is alles klaar voor de komst van ons kleinde wondertje! Nog 'n week of 5 (of langer). Hoop wel dat 't op tijd komt want ben het soms zo zat. Niet dat getrappel in m'n buik hoor dat vind ik heerlijk, maar mag bijna de hele zwangerschap al niets ivm bekken en verzakkingen en dan duurt het lang ? en slapen is ook pijnlijk en weinig, maarja, als ik straks lekker kan kroelen vergeet ik het wel weer! Dan weet je weer waarvoor je het gedaan hebt ?De kraamzorg is hier al n tijdje geleden geweest hoor, volgensmij rond 30 weken. Kan me goed voorstellen dat je flink gestresst raakt als ze daar zo lang mee wachten... zou ik ook hebben!Ik ben nog bijna niets aangekomen. Maar begon dan ook met 78 kg, en nu 80. Ben eerst heel wat afgevallen, niet bewust maar door misselijkheid enzo. Benieuwd waar ik na de bevalling op uitkom, maar dat zien we wel. Als de kleine maar gezond is, daar gaat het om!Hier is ons kleintje goed ingedaald, en verloor gister opeens n lange sliert stevig slijm. Al meer dames last van? Ook soms erge steken in m'n vagina, gisteren klein beetje bloed.. hoop wel dat 't nog ff blijf zitten. 35 weken is toch nog ietsjes te vroeg. Het gekke is, bij ons dochtertje 'n stuitbevalling gehad, toen braken vliezen en voelde de eerste 5 cm weinig van weeen. Tenminste was niet zo pijnlijk. Heb geen idee wat we kunnen verwachten nu het netjes met koppie naar beneden ligt, vind het soort gewoon eng haha klinkt best gek eigenlijk. Maar volgens VK wordt 'n normale bevalling er normaal gesproken alleen maar makkelijker op, dus moet goedkomen. Heb er gewoon zin in eigenlijk, wil zo graag ons lieffie vasthouden! En we weten ook nog niet wat het wordt, vind het nu wel heel spannend hoor!

Hallo allemaal,Ook ik ben gisteren verrast met een baby-shower. Mn zusje had alles geregeld, en steeds met manlief gecheckt of ik iets leuk zou vinden of niet. Dus met een smoes gisteren naar de stad gelokt (manlief wilde ineens broeken kopen) en terug bij thuiskomst het hele huis vol met vriendinnen, schoonzusjes, zusje en de beide moeders. Was erg leuk en geslaagd :)Vandaag mijn eerste echte verlofdag, ik vond het heel gek om vanochtend niet naar mn werk te gaan... Maar goed, ik kan me helemaal toegeven aan de nesteldrang. Voor de rest is alles klaar, alleen de figuurtjes voor de boxmobiel wil ik nog zelf maken. Aanstaande donderdag weer op controle. En morgen komt de co-sleeper :) 

P misschien heb je de slijmprop dan al verloren! Dat kan al weken voordat de bevalling begint gebeuren. Maar hopelijk blijft het kindje inderdaad nog even zitten want 35 weken is wel wat vroeg.Ik heb zojuist de grote boodschappen bij de kruidvat gehaald dus nu is echt alles in huis voor baby :) geeft toch rust! Helaas heb ik weinig energie om vol aan de poets te gaan. Maar mijn nesteldrang valt ook wel mee. Die was vooral gericht op baby dingen op orde krijgen :)Ik ben er ook wel klaar mee, met zwanger zijn. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen kwaaltjes heb gehad gedurende de hele zwangerschap. Dus mag niet klagen. Maar nu begint het zwaar te worden en normaal ben ik super actief en zit ik nooit stil, nu moet ik wel. Dat is wel frustrerend. Dus heb net ook hobby materiaal gekocht om gewoon zittend nog iets te kunnen doen :p 

Terug
Bovenaan