uitgerekend februari 2019

@Ongeduldig haha, die noo way klinkt mij bekend in de oren! Zo dacht ik er ook over. Terwijl thuis bevallen juist betekent dat het een natuurlijk proces is geweest en geen medisch ingrijpingen zijn. Dat is iets waar ik dan weer voorstander van ben. Pijn ervaar je hoe dan ook of je nou in het ziekenhuis bevalt of thuis. Dus ben eigenlijk wel benieuwd waar het gaat gebeuren. Maar vind het iig niet meer erg om thuis te bevallen. Spannend hoever ben jij ?
@lissab fijn dat alles goed ging vanmorgen toch weer een geruststelling. Hopelijk start het allemaal vanzelf vannacht en anders heel veel succes morgen!
@Levano ik heb begrepen dat zoiets normaal is dat de baby eerste dagen afvalt. Fijn dat het nu de goede kant op gaat! Geniet ervan

@LisaaB oh spannend! Hopelijk start het vannacht vanzelf inderdaad en anders heel veel succes en kracht gewenst morgen!
@Mary Hope ja ik sta er inmiddels dus hetzelfde in als jij. We gaan het zien he :) ik ben vandaag precies 39 weken. Dus kan ieder moment! Mijn vader is 1 feb jarig dus zou een leuk cadeautje zijn hihi. Mja dikke kans dat het toch nog wat langer duurt. Is mijn eerste kindje. 

Gefeliciteerd met al dit leuke babynieuws!!! En wat een leuke namen ☺️ Het wordt nu wel allemaal zoveel echter... spannend!! Ik moet nog iets langer dan een weekje wachten. Op vrijdagochtend 8 februari is mijn keizersnee ingepland. Op dat moment ben ik 39w en 3 dagen. Misschien dat ik voor die tijd al weeen krijg, dan gaan we een stuitbevalling proberen. We moeten in ieder geval altijd naar het ziekenhuis omdat ze in stuit ligt..dus nog uiterlijk anderhalve week wachten. Succes allemaal met de laatste loodjes!! 

Van harte gefeliciteerd aan alle dames die al bevallen zijn! Geniet heerlijk van jullie kleintje, lekker bijkomen en je lekker laten vertroetelen ☺
Hier wordt het ook wel spannend hoor.  Gister en eergister flinke onregelmatige weeen, maar vanmorgen waren ze ineens weg. ?
vandaag slijmprop verloren, schrok wel even. Dacht eerst dat het vruchtwater was, was n hele golf in 'n inlegkruisje toen ik de trap op liep. M'n hart maakte ff n sprongetje, ik dacht EINDELIJK maar bleek toch de slijmprop te zijn. Wel hele dag flinke steken en harde buiken, maarja, dat heb ik al ff. Kan nu nog wel ff duren dus. Probeer er maar van uit te gaan dan ik nog even moet wachen, misschien komt t dan 'n keer onverwachts. Morgen weer naar VK kijken wat zij zeggen en hoe het is met ons kleintje. Spannende tijd.
Veel succes voor allen die al weten wanneer ze ingeleid worden oid. En aan allen die nog moeten afwachten tot die weeen komen of vliezen breken, tkomt goed, wij kunnen ook vast snel ons kleintje vasthouden ?

Je kijkt even een paar daagjes niet en ineens allemaal babynieuws in het februari topic en het is nog maar januari, hou op zeg! Gefeliciteerd dames met jullie prachtige baby's!!
Wat betreft het thuis bevallen; liever niet. Mijn gevoel zegt: doe het vooral maar in het ziekenhuis. Natuurlijk is het lekker om in je eigen omgeving te blijven maar het idee dat je nog 20 minuten moet als het niet wilt houdt mij tegen. 
Over het afvallen: als ik het goed onthouden heb mogen kleintjes 10% van hun geboorte gewicht afvallen. Wordt het meer dan grijpen ze in. Ligt er denk ik dan ook weer aan hoeveel reserve je kleintje heeft. Volkomen normaal dus en zolang de kraamzorg zich geen zorgen maakt zou ik het ook niet doen. 
@lisaaB: ik hoop dat het voor jou vannacht natuurlijk is begonnen. Zo niet; heel veel succes vandaag! Je gaat als het goed is vandaag eindelijk kennis maken met je kleintje! Geniet ervan. 
Bij alle dames waar het al bij rommelt; spannend hoor. Hoop dat het doorzet als het al mag. Valt me op dat er dus toch al veel voor de uitgerekende datum bevallen. 
Hier hebben ze onze kleine meid officieel als groot bestempeld. Ze denken dat ze over de 4 kilo heen gaat. Zoals de verloskundige zei; we hebben in januari alleen maar kinderen boven de 4 kilo gehad. Waarvan de grootste 4.75 was. Oh my... dat wordt wat! 
Merk wel dat ik langzaam ongeduldig word. Wil haar graag ontmoeten maar goed: 37+5 is nog wel aan de vroege kant. Mijn stiefdochters, waarover mijn vriend 50% co-ouderschap heeft, worden ook ongeduldig. Voor al de oudste van net 9 vindt het heel spannend op een leuke manier. De jongste van net 7 vindt het ook erg leuk maar lijkt er minder mee bezig te zijn dat het een deze dagen kan beginnen. 
Kennen jullie ook het gevoel dat nu het zo dichtbij komt dat je ineens denkt; oh jee, nu is het echt! 

@Lyjam, nee helaas niet vanzelf begonnen vannacht. Heb wel wat buikpijn, maar is meer menstruatie achtige kramp en geen weeën.
Dus over een half uur op naar het ziekenhuis whaaa spannend! Vandaag is gewoon de dag. Ben bang en enthousiast tegelijk haha.

Hallo dames. Ik lees al een tijdje mee maar me hiernet aangemeld zodat ik ook af en toe iets kan neerschrijven. Nu 37w5d en sinds 36w kleine ontsluiting, heel veel last last van harde buiken/ voorweeen dus verplichte rust... dit is mijn 2e kindje en verloopt helemaal anders. Toen tot 40w mobiel en geen ontsluiting/ indaling.
ik ben van België en merk dat er toch wel wat verschillen zitten dus lees graag de verhalen van jullie mee...
weet iemand van jullie of het klopt dat de bewegingen van de baby harde buiken kunnen uitlokken? Baby beweegt( goed maar) heel veel met daaropvolgend vaak periode van harde buiken...of is dat maar een raadseltje...
verl succes nog aan de wachtende en dikke proficiat aan de nieuwe moeders! Knap gedaan iedereen, groetjes

Terug
Bovenaan