uitgerekend februari 2019

Ik heb vandaag voor de laatste week (of 3 weken...) nog een buikband aangeschaft. Merkte dat ik snachts gewoon wakker werd van de pijn in mijn buik en ook overdags dat het enorm zeer deed als ik ook maar zachtjes langs mn buik wreef. Moet zeggen: Dat helpt direct! 

Zit er aan te denken om te vragen of mijn VK mij met net geen 40 weken wil proberen te strippen. Vooral ook omdat ik zo een last heb van mijn buik en snachts nog maar amper slaap. 

Waren er hier al dames gestript? 

@Lyam: toch handig hoor die buikband! En het schijnt dat je ze evt 2e hands weer goed kan verkopen.
Bij mij zouden ze eventueel strippen als het echt een beetje aan het rommelen was.. maar ben gisteren geweest en ze heeft niks gedaan. Ging toch liever over de 40wk. Je kan in ieder geval vragen of ze voelt of er al iets aan de hand is.. bij mij was met 38,4 mn baarmoedermond wel al super zacht en het hoofdje heel laag. Dan weet je iig wat.. en als je nog geen ontsluiting hebt van jezelf strippen ze geloof ik ook niet.. en mijn verloskundige zei ook nog, als je lichaam er nog niet klaar voor is en ik ga strippen, kan het zijn dat je nog langer als een week met voorweën enzo loopt zonder dat er iets gebeurd, dus dan wordt je ook alleen maar teleurgesteld. 
Ik heb dinsdag met 40,2 een nieuwe afsrpaak en dan gaan ze kijken hoe het er voorstaat. Maar stiekem hoop ik dat ik dinsdag niet meer moet?
Het is eventjes taai maar we zijn er bijna, nog even doorzetten! 

De eerstvolgende afspraak staat met 39+5 dus hoop dat ze er in ieder geval toch even naar wil kijken of het zou kunnen. Mocht het niet lukken dan accepteer ik dat natuurlijk gewoon! 
Weet sowieso niet of ze zouden willen strippen omdat ze de laatste keer weer terug omhoog was gekropen. Wat ik toch wel erg bijzonder vond want de keer ervoor lag ze mooi laag maar nog niet vast. Wel heb ik met enige regelmaat van die gemene steken onderin die volgens mij bij het indalen horen. Ik wijt het maar aan de grote buik en 'mooie sloot vruchtwater' zoals de VK dat zelf omschreef dat ze nog zo veel ruimte heeft. 
Pff... straks natuurlijk al die kleding weer op MP zetten. Bewaren jullie nog kleding voor de volgende ronde? (Wij weten zeker dat er geen volgende ronde gaat komen dus het kan allemaal weg :)

Hoera, wij zijn vanochtend met een geplande keizersnede de trotse ouders geworden van Do, 2928 gram en 49 cm. Het is me allemaal meegevallen, ik vond het heel spannend maar de ingreep zelf was zo gedaan en ook heel bijzonder omdat we wel de geboorte hebben gezien. Eerst de billetjes en toen de rest. Erg bijzonder. We mogen waarschijnlijk zondag al naar huis want het gaat heel goed met ons.
Nu lekker genieten en uitrusten, want het is allemaal toch best vermoeiend zo’n ingreep. Succes allemaal nog met de laatste loodjes! 

@Stelvio: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine! Is Do een afkorting van de gehele naam of lekker kort en krachtig? Hoe dan ook is het een hele mooie, stoere en toffe naam. 

Fijn dat je op een goede manier op de ingreep terug kijkt. Nu lekker herstellen en genieten van elkaar

@ Stelvio, gefeliciteerd met de geboorte van Do! Wat een leuke naam.
Lars is inmiddels al weer 1 week en 2 dagen oud. Wat gaat dat snel zeg, het voelt als de dag van gister. 
Afgelopen maandag toch nog een nachtje in het ziekenhuis geweest, Lars was erg geel waardoor we toch bloed geprikt hebben om te kijken naar het bilirubine gehalte. De waarde was te hoog daarom moest hij onder de blauwe lamp in het ziekenhuis. Dat zag er echt zielig uit, ik werd er helemaal emotioneel van. Gelukkig waren de waardes dinsdag weer heel goed, dus mochten we naar huis! 
Nu gaat het erg goed met hem gelukkig! Hopelijk even geen ziekenhuis meer zeg.

@Stelvio gefeliciteerd met jullie dochter Do, wat een leuke naam ook weer zeg! Hoop dat alles goed gaat en mag gaan en jullie lekker kunnen genieten samen. 
@LisaaB wat balen zeg dat jullie kleine man met jou een nachtje in het zkh moest verblijven. Gelukkig is nu alles weer goed met hem en kunnen jullie verder genieten. 
Vandaag precies 38 weken zwanger, vanochtend zei ik tegen mijn man over 4 weken hebben we zeker onze kleine man in onze armen, best een raar idee eigenlijk. We kijken er echt enorm naar uit!

Terug
Bovenaan