uitgerekend februari 2019

@ Poevie: Dat van de bewegingen herken ik. Vorige week heb ik na een lange dag de VK gebeld omdat ik haar de hele dag amper had gevoeld en de bewegingen die er waren voelde ik amper. Totaal niet haar normale patroon en na 2 uur op mn zij te hebben gelegen had ik nog steeds amper contact. 
Ze hebben me toen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze de CTG erop gezet hebben. Kan je vertellen; het moment dat ze de electrode erop deden ging ons kleine meisje helemaal los. Ik zat daar met schaamrood op mn kaken omdat ik me een aansteller voelde maar kreeg direct te horen: 

Je kunt beter een keer te veel bellen dan te weinig. Je hebt er zelf al alles aan gedaan contact te maken en soms heeft dat ook niet het gewenste effect. 

Verklaring waarom ze ineens wel weer bewoog met de electroden: Het zijn de golven die het apparaat uitzend waar de kleine direct op reageert. De dagen erna beweegt ze weer als vanouds maar merk zelf wel; als ik slecht heb geslapen voel ik haar ook ietsje minder. Probeer er nu vooral op te berusten dat het ruimtetekort is en dat ze zich aan het klaarmaken is voor de naderende bevalling. 

En: Maak je je zorgen dan gewoon bellen. Bellen is minder slecht voor je kleine dan de zorgen die je je anders de hele dag zou maken ;) 

@Floraa: Wat een ontzettend fijn nieuws dat Finn een brusje gaat krijgen! Natuurlijk ben je meer dan welkom om in het topic mee te blijven lezen. Je hebt toch het wel en wee in het begin gedeeld. Wanneer ben je nu uitgerekend? 

Vanmiddag toch naar het zkh geweest voelde na een uur liggen op mijn zij nog niks. Heb van alles geprobeerd totaal geen reactie. Ineens werd ik super verdrietig en bang toch vk gebeld. En mocht gelijk naar het zkh en ja hoor bij mij ging hij ook gelijk bewegen.... was zo blij alleen om het hartje al te horen. De gynaecoloog zei ook dat heel veel vrouwen het zelfde ervaren en hoe het komt weet ze ook niet. Vind de kleine nog steeds rustiger dan normaal. Ga zo me bed maar in ben erg moe en is misschien ook goed voor de kleine man.

@Pegg ik blijf het nog steeds grappig vinden dat ook jij de 23e bent uitgerekend?
Ik ben vandaag ook weer bij de vk geweest en alles was weer goed. Bloeddruk ook super zoals de hele zwangerschap eigenlijk al. De kleine is nu ook eindelijk in gedaald. 
Ik zeg ook tegen iedereen dat ik de 23e dus de 40weken over ga. Ik roep ook nog max 3.5week en dan is onze kleine er??

Ook ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest omdat ik onze meid weer niet voelde (1.5 week geleden was dit ook het geval). Ik heb ook eerst weer een tijd gelegen en gevoeld maar helaas geen contact met ons frummeltje. Toen de vk gebeld en doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier zeiden ze dat het goed is als je belt. Het bewegen is het enige waar we aan voelen of het allemaal nog zo goed gaat daarbinnen. Gelukkig zijn we weer helemaal goedgekeurd dus gerustgesteld naar huis. Ben blij als de kleine meid er is. Word hier enorm onzeker van. Succes allemaal nog! 

@Poevie, ja ik ben eerder bevallen. Je kan mijn verhaal als je wilt terug lezen in mijn berichten vanaf 4-10-2018. 
Dank je Pegg, en dank je Lyjam voor je lieve bericht. Ongeveer 22 september zijn we nu uitgerekend. Ik lees zo af en toe graag mee omdat ik dan realiseer dat het vaker wel echt goed gaat. Het geeft mij hoop en geruststelling. 
@Nvb en Poevie, dat lijkt mij schrikken.. Gelukkig dat het goed is! Nog eventjes geduld...

Goed van jullie dat jullie toch even hebben gebeld en dat er niks is met jullie baby’s @nvb en poevie...

ik kom net van verloskundige ben weer afgevallen terwijl ik wel normaal eet... halve kilo per week ( nu een kilo in totaal) dus ze zei al je moet wat meer volle producten gaan eten omdat ik al niet veel reserves heb .. meer die nu afgevallen zijn in de laatste weken? 
Zolang ik de baby goed voel en niet te veel afval laten ze me nog eventjes doorlopen... maar ze zei ook gewoon bellen als je de baby niet goed voelt...
baby is nu weer gedraaid met ze ruggetje.... nu zit ruggetje weer aan linkerkant... maar ligt al wel diep... we wachten rustig af....

@pegg,dankjewel. Het ziekenhuis zei ook dat je echt moet bellen als je haar niet meer goed voelt. Dus ben ook blij dat ik dat gewoon gedaan heb. 
Vervelend dat je af valt zeg! Dat wil je toch gewoon tot na de bevalling bewaren! 
Probeer lekker Slagroom bij je fruit en goede vette kaas. Soms een stukje chocolade. (las in de ouders van nu dat baby's van moeders die chocolade aten in de zwangerschap blije baby's zijn, zal wel een baker praatje zijn maar toch) 
Is de baby ook afgevallen of konden ze daar niets van zeggen? 

Terug
Bovenaan