uitgerekend februari 2019

Hoi allemaal:)
Ik vind het zo gek, onze kleine meid is nog maar 4 dagen oud maar de zwangerschap lijkt al zo ver weg! Bijna niet meer voor te stellen. 
Hoe is het met de andere mama’s hier? Zijn jullie alweer een beetje op de been? Ik moet nog vrij rustig doen omdat ik behoorlijk wat hechtingen heb, maar buitenom dat niks te klagen. Onze kleine meid doet het ook goed en was niet meer afgevallen vandaag! Verder is het drinken en slapen.. dus zeer tevreden hier. 
Voor de moeders die nog eventjes moeten: geef de moed niet op! Je bent er bijna. Rust lekker uit en geniet nog even van de rust en verveling haha. Je krijgt het straks druk genoeg! 

MDNS: fijn dat het zo goed met jullie gaat! Ondanks je hechtingen flink aan het genieten dus? :) nog geen last van kraamtranen gehad? En geef je borstvoeding of fles?
Hier is onze frummel alweer 8 dagen oud. Gaat zo snel! Vandaag eerste dag zonder kraamhulp en gaat eigenlijk heel relaxed :) ik had een subtotaal ruptuur waardoor ik ook flink wat hechtingen had. Daardoor tot en met zondag nog echt veel rust moeten houden en min of meer op mijn slaapkamer geleefd.. dat vond ik erg zwaar, vooral psychisch omdat mijn man veel van de verzorging van onze dochter moest doen. Maandag zijn mijn hechtingen eruit gehaald en sindsdien ga ik met sprongen vooruit! Ik kan nu veel beter de verzorging doen en daar heb ik zoveel plezier in! Ik had niet verwacht dat ik dit zo leuk zou vinden en het opstaan voor voedingen in de nacht vind ik dan ook helemaal niet erg. Ik geniet nu nóg meer, terwijl ik eigenlijk al vanaf minuut 1 volop aan het genieten was :) inderdaad wat MDNS zegt: het is het waard! Als je je hummeltje dan op je borst hebt liggen slapen kun je echt niet meer voorstellen hoe het zonder haar was. I love it! 

@ongeduldje:
vandaag een wat zwaardere dag, ik geef borstvoeding en nu flink wat stuwing waardoor het lastig is voor haar om de tepel te pakken. Ze wordt dan zo driftig en dan lukt het helemaal niet meer. Ik hoop dat de stuwing snel over is. Vandaag dus ook wat meer last van ‘iedereen blijft met zn handen van mn kind’ en huilbuien om niks haha. 
Poeh.. dat is ook niet niks! Fijn dat het beter gaat nu de hechtingen er uit zijn.. 
Ik heb ook zoveel bewondering voor mn man! Ik moet ook echt rustig aandoen en zeker niet teveel lopen enz. Dus hij pakt ze uit bed, verschonen, temperaturen, koken, boodschappen enz. Zonder te klagen. Ook snachts. Ben blij dat hij lekker lang thuis kan zijn.. ik zie er nu al tegenop als de kraamzorg weggaat.. gelukkig is ze er nog tm zaterdag. 

Oh jouw man klinkt net zo geweldig als die van mij! Dat is ook precies wat mijn man allemaal doet en hij is zo leuk met onze dochter. Kan ik heerlijk van genieten om die twee samen te zien. Mijn kraamhulp was gisteren voor het laatst. Moest zondag ook heel erg huilen om het idee dat we dan alleen zouden staan, maar het gaat echt super goed! We komen er wel uit :) ik kijk wel een beetje op tegen volgende week als mijn man weer moet werken. Echt helemaal alleen met de kleine lijkt me toch wel spannend! Maar ook dan komen we er vast wel uit :) gewoon vooral voor baby zorgen en alles wat daarnaast lukt is mooi meegenomen maar moet niet per se.

Hoi Floraa, Je naam kwam me al bekend voor... wat fijn dat je weer zwanger bent ook wel een een onzekere periode! Maar neem aan dat je wel dubbel in de gaten word gehouden toch? Dacht dat brusje een type fout was?daarom begreep ik het al niet... gefeliciteerd en voel je je goed? Pegg@ ik was 2 weken geleden 3 kilo aangekomen in twee weken  en nu was ik 1 kilo afgevallen. De vk zei dat vrouwen dat wel vaker hebben aan het einde van hun zwangerschap. Ik heb nog steeds heel erg last van maagzuur dus eet wel steeds kleine beetjes en vaker op een dag. De vk zegt dat hij onwijs laag zit maar voel me echt net een boeddha kan moeilijk draaien in bed...uit bad komen...schoenen aan en uit doen errug vermoeiend ?

Hoiihoii allemaal! 
Ik ben een stiekeme lezer maar heb nu toch echt een beetje hulp nodig. Ben nu precies 39 weken zwanger van mijn eerste kindje. Het geslacht weet ik al het word een jongen. Maar nu komt het probleem. Ik heb nog steeds geen naam gevonden. Hebben jullie misschien suggesties? 
Groetjess!! 

Floraa wat fijn te lezen dat jullie weer zwanger zijn. Wat zal dat fantastisch maar ook reuze spannend zijn. Echt oprecht blij voor jullie en ik wens je een mooie, gezonde zwangerschap. 

Ikzelf ben een tijd niet actief geweest op dit forum, de reden is een prachtige dochter die is geboren op 26-1 met exact 39 weken. Wegens aanhoudende hoge bloeddruk is er gekozen om haar doormiddel van inleiden eerder te laten komen. De bevalling heeft in totaal 8 uur geduurd (laatste 3 met ruggeprik) waarvan maar 9 minuten persen. Hierdoor ben ik binnenin van boven naar beneden, zowel links als rechts uitgescheurd en naderhand gehecht. Wist eerlijk gezegd niet eens dat je ook van binnen kan uitscheuren, maar nu dus wel. 
De ruggenprik kan ik iedereen aanraden, ik zag er de hele zwangerschap tegenop maar wat een verademing! Ik was heel erg bang voor complicaties door de prik, maar ik had een anesthesist die deze zo van tafel veegde, daardoor had ik er wat meer vertrouwen in. Nou moet ik wel eerlijk vertellen dat ik rug weeën had dus na 2 uur staan met weeen die om de 1.5/2 minuten kwamen kon ik ook echt niet meer. Misschien is een normale bevalling (zonder inleiden en met buikweeen) beter te doen en heb je geen medicatie nodig, maar ik zou na deze ervaring alsnog altijd een ruggenprik nemen. 
Uiteindelijk is er dus een gezonde dochter geboren van 3160 gram, keurig gewicht voor een "suikerbaby". We moesten nog 24 uur blijven in het ziekenhuis vanwege mijn bloeddruk maar alles ging gelukkig prima.  
Nu zijn we ruim 2.5 week verder en jeetje wat is het overweldigend, op beide manieren. Er komt heel veel op je af qua angsten en emoties, de nachten zijn heel zwaar en je lijf lijkt 80 keer overreden MAAR de baby is echt het allermooiste wat er is. Elk piepje, kreuntje en beweginkje krijg ik vlinders in mijn buik (op de kramp huilbuien na dan..)
Momenteel zit ik ook met haar beneden, 05.30 smorgens en een uur na de fles verder vanwege krampjes. Maar terwijl ik dit schrijf ligt zij stil op mijn borst naar mijn gezicht te kijken en geniet ik van alles van haar. 
Alle clichés zijn waar; het is het allemaal waard ?

Hoi Anoniempi: heb je wel namen waar je over twijffelt of heb je echt geen idee? Hou je van lange namen, kort, hollands, modern, onbekend? Dat maakt het makkelijker om suggesties te geven.? 
als wij een jongen hadden gehad hadden wij het Seth genoemd, maar wij hebben een mooi meisje mogen krijgen. 
@wila wow dat klinkt heftig zeg! Ik kan je idd zeggen dat ‘gewone’ weeën een stuk beter te doen zijn en dat het dat zonder medicatie prima te doen is. Maar ook idd zo uitscheuren.. ik hoop dat je inmiddels een beetje herstelt bent.. en inderdaad. Als ze met die kleine kraaloogjes naar je kijken of een klein eerste lachje opzetten dan smelt je helemaal en is de pijn vergeten. 

Terug
Bovenaan