uitgerekend februari 2019

@Chantal Teunissen
Hoe was jou woon-werk-school situatie toen je 23 was? Ik woon nog thuis en in februari ben ik klaar met een opleiding die ik Vorig jaar nog even gestart ben. Mijn vriend is 25 en begint net met een BBL opleiding waarbij hij wel geld gaat verdienen en hij speelt in een band en verdient 200 euro per optreden (gemiddeld 6a7 per maand) qua kosten zouden we het zelf moeten kunnen redden alleen op ons zelf wonen lukt dan nog niet. Dit ten na delen van mijn ouders want die vinden het geen goeie keus als ik in 1x zo veel hoofdstukken in mijn leven oversla voor een kindje.
Natuurlijk had ik het anders willen plannen maar soms is dat niet te plannen dit kindje wilde er graag zijn want is door de pil heen gekomen. Ik heb het zo moeilijk. Slaap er slecht van en ben blij dat ik al een dikke voorsprong heb op school want heb er totaal niet bij met mijn hoofd.

@muntblaadje ik kwam er in februari achter toen had ik net mijn diploma binnen. Ik woonde toen samen met mijn vriend maar doordat ik hem heb gelaten ben ik weer naar mijn ouders teruggegaan die stonden gelukkig volledig achter mij. Ik werkte in de weekenden in de horeca en doordeweeks als invaller op basisscholen als onderwijsassistent. Kwa geld red ik mij prima je krijgt namelijk best wel wat geld van de belastingdienst per maand. Ik had toen het feesten en uitgaan wel gehad en deed dat toen ook eigenlijk niet meer. Ik heb er totaal geen spijt van. En nu krijgen we zelfs een tweede ook onverwachts 2e keer door de pil heen zwanger geworden. Ik heb toen de beslissing volledig zelf genomen en want iedereen daarvan vind kon mij echt gestolen worden! Mijn vriend was toen 27 jaar. 

@Chantal Teunissen
Ik had ook gezien dat ik best wel wat kindgebonden budget krijg alleen krijg je dat ook wanneer je thuis woon bij je ouders? En je vriend eventueel wat dagen bij je is?(mocht hij zich toch bedenken)
ik heb het feesten en uit gaan ook echt gehad. Kijk liever lekker een filmpje of doe een spelletje bij iemand in de tuin met een drankje dat soort dingen.
k heb er echt last van, ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik het weg haal maar ben ook bang dat ik mijn relatie op het spel zet.
Dilemmaa verschrikkelijke keuze dit 

@muntblaadje dat krijg je ook als je bij je ouders woont ? ik snap je heel goed dat het een lastig dilemma is. Ik zou even de echo afwachten en vanaf daar verder kijken wat jij zelf wilt. 

Ga ik doen. Dinsdag middag 14:40 echo, heel zenuwachtig hoop zo op een hartje.
Dankjewel Chantal!
Word vervolgt! 
Wanneer mag jij voor een echo?

Ik moet nog een afspraak maken Haha heb vanavond de test pas gedaan volgens mijn berekeningen nu ongeveer 3 weken dus dat duurt nog wel 4 weken denk ik voor de echo

Terug
Bovenaan