uitgerekend februari 2019

Hoe voelen jullie je? Ik ben heel erg misselijk, het wordtmet de dag erger. De eerste paar dagen hielpen gemberpillen, maarnu niet meer. Ik ben zelfs net van het werk naar huis gegaan. Zo erg had ik het bij de vorige zwangerschap niet. Ik kijk echt op tegen de komende tijd, aangezien dit nog maar week 7 is.....

Yes! Rond 13 februari verwachten mijn man en ik (26) ons eerste kindje. Het voelt nog heel erg onwerkelijk. 
Vorige maand ook een positieve test gehad (2 dagen na nod) maar een dag later toch ongesteld. Deze keer iets langer gewacht met testen (5 dagen na nod). Ik voel me nog goed, maar ik ervaar al wel de eerste symptomen, nml: hele gevoelige tepels, ochtend misselijkheid (stukje gember eten helpt mij heel goed), vroeg wakker (geen idee of dit een kwaal is, maar ik heb het wel sinds afgelopen weekend). 
Mijn man durft nog niet teveel te hopen, ivm vorige maand. We wachten af. Ik heb nog niet de verloskundige gebeld, dit wil ik denk ik volgende week doen, hebben jullie dit al wel gedaan?

Leuk dat deze topic er is, zo kunnen we er toch nog met elkaar over praten. 

Hi Vivi,

Allereerst gefeliciteerd!
Bij mij ook mijn 1e keer. Vorige week positief getest en 2 dagen later al een afspraak bij de VK gemaakt, echter moet je toch wachten tot een week of 8 voor je erheen mag, dus je hebt nog even de tijd, en de echo is pas tussen de 10 en 12 weken. Zoals het mij verteld is in ieder geval.
Ik heb een beetje dezelfde symptomen, misselijk maar heel licht, maar ook krampen. Dat vroege wakker worden heb ik ook, ben rond 6 uur al wakker! En ik hoef er pas half 8 uit haha, vreselijk, mijn gevoel zegt dat dat gewoon spanningen zijn, want ik denk ook de hele dag na over van alles.

Hi Vivi,

Allereerst gefeliciteerd!
Bij mij ook mijn 1e keer. Vorige week positief getest en 2 dagen later al een afspraak bij de VK gemaakt, echter moet je toch wachten tot een week of 8 voor je erheen mag, dus je hebt nog even de tijd, en de echo is pas tussen de 10 en 12 weken. Zoals het mij verteld is in ieder geval.
Ik heb een beetje dezelfde symptomen, misselijk maar heel licht, maar ook krampen. Dat vroege wakker worden heb ik ook, ben rond 6 uur al wakker! En ik hoef er pas half 8 uit haha, vreselijk, mijn gevoel zegt dat dat gewoon spanningen zijn, want ik denk ook de hele dag na over van alles.

Hoi Me-le,
Dankjewel, jij ook Gefeliciteerd!
Lichte krampen herken ik ook wel een beetje, echter is dit niet de hele dag bij mij. Bij jou? 
Dat vroege wakker worden kan inderdaad ook wel de zenuwen zijn, ik ben er namelijk ook steeds over aan het nadenken. zo hebben we wel iets aan onze dag. 
Op dit moment is het nog een onzekere periode, maar het idee dat ik zwanger ben, vind ik wel erg leuk! 

We zullen zien wat ons de komende weken gaat gebeuren. We wachten met z'n allen af!

Hallo mamavaneenbeebie,

Wat vervelend dat je zo misselijk bent. 's ochtends Neem ik een stukje gember wortel. Door de scherpe smaak neemt de misselijkheid meteen af, met gember pillen heb je die scherpe smaak niet. Wellicht helpt het je? 
Daarnaast is het denk ik belangrijk om wat licht verteerbare voedingsmiddel te eten, dit ligt dan wat minder zwaar op je maag. 
Bovenstaande zijn alleen tips vanuit eigen redenatie. Geen idee of het ook echt helpt. Heb je er echt heel veel last van, dan kun je ook altijd naar een diëtist, zij kunnen je altijd goede adviezen hierover geven (dit weet ik namelijk van een collega van mij).
Zet 'm op!

Hallo mamavaneenbeebie,

Wat vervelend dat je zo misselijk bent. 's ochtends Neem ik een stukje gember wortel. Door de scherpe smaak neemt de misselijkheid meteen af, met gember pillen heb je die scherpe smaak niet. Wellicht helpt het je? 
Daarnaast is het denk ik belangrijk om wat licht verteerbare voedingsmiddel te eten, dit ligt dan wat minder zwaar op je maag. 
Bovenstaande zijn alleen tips vanuit eigen redenatie. Geen idee of het ook echt helpt. Heb je er echt heel veel last van, dan kun je ook altijd naar een diëtist, zij kunnen je altijd goede adviezen hierover geven (dit weet ik namelijk van een collega van mij).
Zet 'm op!

Hallo mamavaneenbeebie,

Zet 'm op!

Terug
Bovenaan