uitgerekend februari 2019

Hee dames,
Op dit moment ben ik 7,4 weken. Afgelopen dinsdag hebben de eerste echo gehad. het zag er goed uit en het hartje klopt ook al!
Toch moet ik wel iets kwijt. Ik ben namelijk heel erg misselijk en ontzettend moe. Van de huisarts heb ik nu emesafene. De pillen werken redelijk. Ik zit nu ongeveer twee weken thuis en ben dus niet aan het werk. Het kindje is zeer, maar dan ook zeer welkom, maar die misselijkheid overschaduwd nu wel heel erg. Gelukkig heb ik af en toe een goede dag en daar geniet ik dan ook maar van.
Hebben meer van jullie dit? 

@ Rein a: Wat een heftige update. Het enige wat ik je mee kan geven is: Neem de tijd... Vooruit kijken is natuurlijk goed maar doe dat niet te snel maar sta er ook niet te lang bij stil. Zoek je balans en blijf dicht bij jezelf. 

@ Momami: Het bloedverlies is natuurlijk heel erg schrikken! Ik hoor van veel vriendinnen die zwanger zijn geweest of nu zwanger zijn dat zij dat ook gehad hebben. Misschien helpt dat idee je een beetje? 

@ Alle nieuwe dames: Welkom! :)

@ Vivi : Heel erg herkenbaar. Ik ben nu zelf 7+1 en heb sinds 5+4 ontzettend last van misselijkheid. Heb het toen een paar dagen aangekeken maar toen het met de dag erger werd en het maakte dat ik alleen nog maar op bed wilde blijven liggen vanwege de misselijkheid heb ik de HA gebeld. Die heeft mij ook Emesafene meegegeven. Daar doe ik het nu redelijk goed op. 

Slik er 1 in de avond voor de nacht (want ik werd snachts misselijk wakker en kwam dan niet meer in slaap) en 1 als ik net wakker ben. Als ik blijf eten gaat het goed. Richting de avond merk ik dat de misselijkheid weer opsteekt maar dat betekent wel dat ik het op mijn werk en afspraken overdag goed volhou!

Je kunt het ook zo zien: Je lichaam maakt enorm veel hormonen aan zodat het kindje goed kan settelen. Hoe misselijker je bent hoe meer hormomen je in je lijf zou moeten hebben (daar is laatst nog een heel stuk over geweest in de krant). Dus het is voor een goed doel zullen we maar zeggen ;) 

En dan mijn derde en laatste bericht voor nu: 

Ik ben gisteren bij de VK geweest voor de intake. Eigenlijk doen ze dan geen echo omdat ik volgens de berekeningen 6+6 zou moeten zijn. De kans dat ze dan geen hartje zien is aanwezig en dat kan natuurlijk bezorgdheid met zich mee brengen. Wij hebben er op aangedrongen om toch een echo te laten doen vanwege de vele klachten die ik had en er iedere generatie bij ons er toch wel een twee-eiige tweeling zit (ik ben er zelf één van...). Wij gaan namelijk tussen week 31 en week 33 verhuizen en als ik dan zwanger zou zijn van twee zou dat betekenen dat we toch iets meer moeten gaan verbouwen dan berekend. 
Op de echo zag de VK direct de baarmoeder met daarin het kindje mét kloppend hartje! Ze heeft meteen een herberekening gemaakt aan de hand van de grootte van het kindje en blijkt dat ik twee dagen verder zou zijn als dat we hadden geschat. Nieuwe uitgerekende datum is nu 19 februari 2019 en betekend dat ik nu dus 7+2 ben. 

Ik moet alleen wel mijn bloedsuiker in de gaten gaan houden omdat mijn biologische vader suikerziekte heeft. Kan zijn dat ik dan zwangerschapssuiker ga ontwikkelen. Voor de rest zag alles er perfect uit en gelukkig heb ik ook al een dag of 5 geen bruinverlies meer. 

Merk wel dat mijn darmen steeds meer overstuur gaan en dat geeft nog wel eens vervelende krampen. 

Allereerst sterkte rein A!

morgen ga ik voor mijn eerste echo. Dan verwachten ze dat ik ongeveer 7 weken zwanger zou zijn. Ik doe mee aan een onderzoek voor de groei van Rotterdamse kinderen. Dan heb ik woensdag mijn eerste echte afspraak bij de verloskundige. Heel erg spannend dit!
qua klachten valt het tot nu toe erg mee. Iets gevoelige borsten, heel af en toe komt er een vlaag van misselijkheid, maar die is al snel weer weg. Ik ben wel extreem moe. Vooral de dag beginnen is lastig haha, herkent iemand dit?

groetjes

Hallo allemaal,
Wat heerlijk dat hier een forum is. Ik ben naar mijn eigen berekening 19 februari uitgerekend. Ik heb aanstaande maandag de eerste echo.... oooo wat ben ik benieuwd. Iemand hier al een echo gehad?
Gefeliciteerd allemaal!!! 

Hallo allemaal, 
ik ben Nu 8 weekjes zwanger van een tweeling! Op valentijnsdag uitgerekend ❤️. Maar ik hoor dat een tweeling vaak eerder komt, dus dit kan ook al in januari zijn of zelfs nog in 2018. Ik vind het wel spannend allemaal, maar ik Ben dolgelukkig. 

Terug
Bovenaan