Uitgerekend februari 2022

Gefeliciteerd Summer!!Ja herkenbaar, hier ook nooit een MK, maar toch mee bezig. Gefocust op elk klachtje, al meerdere keren getest of het streepje wel oploopt. Mn verloskundige zei bij de eerste ‘niet meer testen, alleen maar geldverspilling, je bent gewoon zwanger, punt’. Naja, makkelijker gezegd dan gedaan. Voel me ook nog niet super zwanger (5 weken, 1 dag nu). Maar t is nog allemaal zo vroeg, dus zal er maar op vertrouwen dat t goed zit. 1 juli echo.
Wanneer heeft de volgende weer een echo?

[quote quote=10460502]@Babydroom Ja, is dat vroeg? Ik wist het niet, ik las op internet dat je de verloskundige dan kunt bellen dus dat deed ik maar. We hebben de afspraak staan en ik vind het ook wel fijn dat ik nu ergens met vragen terecht kan ofzo.
Ik heb op internet mijn uitgerekende datum ongeveer berekend, toen kwam ik op 20-2-2022, vond ik ook zo mooi? 22-2 is ook een prachtige datum (sorry, ik heb iets met getallen..)[/quote]Ik heb ook 20 02 2022 !! Super leuke datum:)

Hier weer een paar dagen verder, ik begin een beetje aan het idee te wennen. We hebben cadeautjes gekocht om het aan onze ouders te vertellen, voor de rest wachten we nog even af tot we goede echo's hebben gezien :)
Gister had ik wel heel weinig, maar toch, oud bloedverlies (bruin). Ook net weer een beetje. Ik lees op internet dat het normaal kan zijn en zolang je geen buikpijn hebt waarschijnlijk ook niet iets slechts is, maar toch vind ik het niet fijn. 

Zo onbevangen als dat ik was bij mn eerste zwangerschap, zo spannend vind ik het nu. Ik was me toen niet bewust van de kans op de miskraam. Zwanger was voor mij gewoon zwanger. Tijdens mijn zwangerschap en erna helaas in mijn omgeving wel mama's een kindje zien verliezen. Toch blijven de cijfers natuurlijk positief, maar ineens is er meer besef ofzo.

Maar ik had bij mijn eerste zwangerschap 0 kwaaltjes. Nu ben ik ontzettend moe en wat misselijk. Vind ik dan weer spannend, terwijl het er juist bij hoort haha. Maar zo anders dan de eerste keer.

14 juli naar de vk, geen echo nog. Hopelijk een mooi kloppend hartje dan. De afspraak staat op 8 weken zwangerschap.

Aankomende maandag eerste echo en ik ben zo benieuwd.
Ik heb een vraagje, nu is het ons eerste kindje en mijn ouders zijn al opa en oma maar zijn ouders nog niet.
We zijn druk met bedenken op wat voor manier we het hun gaan vertellen maar iets geven ofzo valt meteen zo op haha.
Hebben jullie misschien nog leuke ideetjes?
En ergens denk ik dat we moeten wachten tot de 12 weken maar dat duurt zo ontzettend lang, bij hoeveel weken hebben/gaan jullie het vertellen tegen de ouders?

Bij mijn eerste zwangerschap vertelde ik het met 5 weken aan onze ouders en een weekje later aan onze zussen. Met 12 weken aan 'de wereld'. Voor onze ouders kochten we gebakjes bij de koffie met roze en blauwe voetjes ofzo iets. Mn vader had t niet gezien want t gebakje zat er zo in, haha. Maar mn moeder zag het wel.

Nu gaan we het ook vertellen zodra we ze zien, zal volgende week zijn als mn zoontje er heen gaat voor hun vaste oppasdag.

@RiekieM wij vertellen het dit weekend met Vaderdag. We hebben voor onze vaders (en moeders) een voorleesboek gekocht 'het grootste voorleesboek voor opa's en oma's. Ben heel benieuwd hoe snel het kwartje valt ? voor mijn ouders is het het eerste kleinkind, voor de ouders van mijn man niet. Wij vertellen het dus ook met 5 weken, mocht het misgaan wil ik dat ook met ze kunnen delen en leuk nieuws brengen is leuker dan alleen slecht nieuws.

Terug
Bovenaan