Uitgerekend februari 2022

Hoi! Ik wil me ook graag melden hier ? afgelopen tijd hebben we onze eerste icsi behandeling gehad en afgelopen week mochten we na bijna 2 jaar hopen toch echt een positieve test in handen hebben ?
ben nu volgens de berekening 4+6. Merk dat ik wel nog heel onzeker ben vooral ook omdat ik regelmatig nog krampen heb alsof ik ongesteld ga worden. Meer die daar last van hebben?

daarnaast zit ik met een dilemma wat betreft het Corona vaccin. Ik heb een afspraak voor de eerste prik, die is als ik 5+5 ben. Hoor veel vrouwen die het vaccin gewoon gaan nemen, maar omdat het allemaal nog zo pril is ben ik toch best bang. Wat doen jullie? Hem gewoon nu al nemen, wachten tot je wat verder bent of helemaal niet gedurende de zwangerschap? 

Gefeliciteerd Fleurbo!

Ik herken de krampen, vind het ook spannend. Bij mn eerste zwangerschap had ik het niet. Maar moet eerlijk bekennen dat, klinkt gek, ik sinds de bevalling van mijn zoontje mijn baarmoeder beter kan voelen. Dus ik kan sindsdien krampen beter plaatsen. Wellicht had ik dus tijdens zijn zwangerschap dit ook maar wist ik niet dat het mn baarmoeder was haha.
Goed, heb je niets aan dus, maar hier ook lichte kramp.

Over de vaccinatie, ik wacht tot in ieder geval na de bevalling. Als borstvoeding lukt dan wacht ik wellicht nog langer. Maar ik wil geen vaccin dat nog in de testfase zit nemen nu ik zwanger ben. Heb veel vertrouwen in de Nederlandse medici, maar dit durf ik niet aan. Ik haal wel de kinkhoestvaccinatie rond 28 weken, dat dan weer wel.

We hebben bedacht de zwangerschap volgende week aan onze ouders bekend te maken, maar ik zie ze straks. Zie niet voor me hoe ik mijn mond kan houden haha.

Hoi Fleurbo! Ik had ook extreme ongesteldheidskrampen de eerste weken! Nu neemt het af en zijn het vooral nog mijn darmen die opspelen.

Wat vaccinatie betreft, ik heb mijn eerste prik gehad in week 3 (toen wist ik nog niet dat ik zwanger was) de tweede prik stel ik uit tot na 12 weken. Ik maak me in het eerste trimester niet eens zorgen over het vaccin zelf, maar wel over de bijwerking koorts. Koorts is schijnbaar niet goed in de eerste 10 weken. Succes met je keuze!

Hoi allemaal,
vandaag erachter gekomen dat ik zwanger ben. Gisteren had ik ongesteld moeten worden en was overtijd vandaar de test. 
Volgens de app 4 weken zwanger.

ik ben alleen erg onzeker omdat ik totaal geen symptomen heb zoals bij mijn vorige twee zwangerschappen. 
ik heb alleen nu wat menstruatieachtige steken meer niet. Vorige keren teste ik juist vanwege de pijnlijke borsten maar die heb ik niet. 

zijn er meer dames die geen pijnlijke , gevoelige borsten hebben of andere symptomen? 

Hoor graag 
liefs

Uitje jij ook gefeliciteerd! 
heel begrijpelijk dat je het moeilijk vond om je mond te houden! Wij konden het ook niet voor ons houden en hebben het meteen aan iedereen verteld. Ook omdat wij in een medisch traject zaten wisten al vrij veel mensen dat wij een terugplaatsing gehad hadden en dat we dus ook snel mochten testen. Dus wij hebben de ongeschreven regel van 12 weken aan onze laars gelapt en meteen iedereen ingelicht ?
goed om te lezen dat die krampen er bij horen, gewoon vertrouwen hebben dus! 

snap heel goed dat je nog wacht met vaccineren. Het is echt een dilemma en je moet echt uit gaan van alles wat je op internet leest (en daar lees je dus allemaal verschillende dingen).

Lorraine ik heb ze inderdaad ook echt heel heftig gehad. Maar er moet natuurlijk ook veel gebeuren en alles moet een beetje aan de kant. Dus wel logisch maar ook eng ?
dat van die koorts had ik ook gelezen ja, heb je daar bij de eerste prik last van gehad? 

ik zit er ook aan te denken om tot na het eerste trimester te wachten. Begreep dat Corona ook pas echt een groter risico wordt vanaf 28 weken ongeveer. 

Ik twijfel ook erg over de vaccinatie. Ik wil hem het liefst na de zwangerschap halen.. alleen het is wel een ding geworden om je niet te laten vaccineren merk ik. het blijft erg lastig. Waar doe je goed aan….

Ik ben ook vier weken zwanger en heb ook helemaal geen klachten. Ik merk dat ik dit ook lastig vindt.. echter denk ik dat we misschien in onze handen mogen klappen en dat, die kwaaltjes nog wel gaan komen! :)

Terug
Bovenaan