Uitgerekend februari 2022

Spannend Caroline, en helaas herkenbaar hier!
Ik ben vandaag precies 6 weken en had vanochtend roze/rood bloed bij t afvegen. Afgelopen week ook al 2x bruin bloed, ook in mn slipje. Vanaf t begin als geen goed voorgevoel dus de onzekerheid overheerst hier. Vanochtend ook nog een keer met een Clearblue getest en die zegt maar 1-2 weken. Verder beetje ongesteldheidskramp. De VK zei vanochtend dat de CB helemaal niet betrouwbaar is qua tijd, dat stelt wel gerust. Daarnaast klinkt het voor haar nog niet meteen zorgwekkend als t bloeden niet erger wordt en ik geen erge buikpijn krijg. Als t blijft kan ik terugbellen en vervroegd (ipv 1 juli) een echo krijgen, maar dan is er nog geen garantie dat ‘t hartje klopt.
‘T bloeden lijkt nu gestopt, dus wacht nog maar even af, maar wat een spanning..

Hoi leeuwin
Wat een stress geeft dat he als je bloed ontdekt ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld en die zegt hetzelfde als bij jou maar ondanks dat ze dat gezegt heeft vind ik het nog steeds super spannend en vanmiddag dus weer wat rood bloed bij afvegen gespot oh wat duurt het dan lang voor de echo zeg ik moest ook weer bellen als het erger werd maar dat is niet het geval ook nog steeds waterige afscheiding dat geeft me ook wel weer wat meer hoop ik blijf duimen voor ons dat het goed blijft gaan succes

[quote quote=10462715]RiekieM wat balen dat je bent teruggezet! Maar fijn dat je weet waardoor het komt en dat het wel goed zit, anders was het best schikken kan ik me zo voorstellen. Wat wordt je nieuwe uitgerekende datum? gefeliciteerd Niesss en CTACTDS! knuffeltjeee jij had vandaag je eerste echo toch? Is het goed gegaan??[/quote]

He, ik kon steeds niet op het forum.
Gister een heel mooi kloppend hartje gezien,zo gaaf en ergens zo onwerkelijk! 1,51cm,keurig volgens hoe groot het nu moet zijn. Supertrots. Voor het eerst naar de prenatal geweest. Daarna eerst vol trots met schoonvaders gegeten en s avonds gebak bij mijn ouders. Topdag. Vandaag mijn vrije dag enkel op de bank gelegen want ik had nergens puf voor. Ik werk al weinig, 18 uur als huishoudelijke hulp, maar ik wil nu mijn vrijdagmiddagcliënt opzeggen omdat ik het fysiek niet trek. Doordat ik doordeweeks over mijn grenzen ga is dat voor mijn epilepsie een extra trigger. Maar vriendlief zegt het ook, denk nu aan jezelf en aan erwtje, dan maar 15 uur. Omdat ik sowieso geen 40 uur kan werken heb ik ook nog een uitkering. Daar ook nog stress van want ze zijn zo meedenkend als een betonnen muur. Nu wordt ik nog teruggebeld maar dan moet ik 2 stoffige middelbare kantoormannen gaan uitleggen waarom ik de laatste tijd zo vaak ziek ben geweest. Straks moet ik voor behoud van uitkering nog productiewerk erbij gaan doen. Stress. Nouja, eerst maar horen, dan zien. Ik werk nog steeds 4 dagen in de week.

Wat fijn een kloppend hartje!
Wat betreft werk je voelt zelf wat je wel of niet aankan. Jou lichaam en jou keus!
Ik heb net mijn afspraak voor vaccinatie afgebeld, durfde het niet aan om de eerste prik volgende week te zetten( 6 weken dan)
Na de 12 weken kijk ik wel weer.
De verloskundige zei ook het "kan" maar alle belangrijke ontwikkelingen zijn in deze weken dus dat is een overweging die je maakt.

@KnuffeltjeNatuurlijk wat fijn een kloppend hartje! 
En luister goed naar jouw lichaam, jij merkt het beste wat je wel en niet kan. En jouw vriend heeft helemaal gelijk, het is nu niet alleen voor jou maar ook voor jullie kleine wondertje!

@RiekieM ik had nog geen afspraak gemaakt voor het vaccineren, door het hele traject waar wij in zaten durfde ik het sowieso niet echt aan. Je weet gewoon nog niet wat de gevolgen op langer termijn zijn. Daarbij hebben wij allebei eind april corona gehad dus ik vind het wel even prima zo!

@Carolinerkj & Leeuwin, snap jullie stress helemaal! Denk goed om jullie zelf en als je het niet vertrouwd gewoon contact opnemen met het ziekenhuis! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Hoi
Vanmorgen ook nog een verloskundige praktijk gebeld want ik was niet helemaal gerust gesteld door het ziekenhuis die zijn voor mijn gevoel veel zakelijker dan een praktijk dus ik heb even met haar gepraat klonk echt super fijn dus als de echo goed is 8 juli wil daar graag een afspraak maken en ik mocht ze altijd bellen en dat is fijn
Alleen nu had ik ook donker rood bloed bij het plassen zonet was ik net gerust gesteld begint de onzekerheid weer van voor af aan want dit had ik nog niet gehad denk dat het nu de verkeerde kant op gaat daar stel ik me maar op in dan
Hoe gaat het met jou leeuwin ?

Lief van jullie!
Fijn Caroline dat je je daar zo gehoord en serieus genomen voelt, dat is zo belangrijk!

Hier is het helaas fout gegaan. Gisteren nam het roze bloed toe en mocht ik in de middag voor een echo komen. Daar was geen hartje en vruchtje te zien, wel een zakje. Nog geen duidelijkheid dus. Vannacht nam t bloeden toe, steeds meer. Ook buikpijn en steken. Vandaag blijft het erg dus mijn lichaam is de zwangerschap aan t afbreken. Nu wachten op het vruchtzakje. Heel verdrietig. Emoties gaan alle kanten op. Kan t wel relativeren dat het goed is dat mijn lichaam het zelf aangeeft en opruimt, maar toch. Je wordt heel hard van de roze wolk afgegooid. Nu maar hopen dat het snel achter de rug is en dan weer door.
Ik blijf een beetje meelezen. Veel geluk aan alle zwangeren, het is zo’n wonder! En Caroline, ik blijf voor je duimen!!

Ohhh Leeuwin, wat verdrietig! Sterkte ermee…

Wilde ik net gaan delen dat we vandaag een kloppend hartje hebben gezien en het vruchtje al iets groter is dan gedacht. Voelt na zo’n bericht toch ineens een beetje dubbel!

Terug
Bovenaan