Uitgerekend in april 2018

Hallo allemaal!

allereerst gefeliciteerd !
hier 23 augustus eerste echo gehad met 8+1,
maar omdat ik me laatste 1,5 week "niet zwanger" maar écht goed ziek voelde,
was ik héél blij om gister ochtend met 11+2 en heel druk bewegende uk te zien! 
3 april uitgerekend.
Volgens de verloskundige zijn mijn ziek gevoelens de kwaaltjes ?
Gehele dag hartstikke misselijk, eten of iets drinken doet dr weinig wonderen aan,
sinds n week dagelijks barstende hoofdpijn (mag nu 4x2 paracetamols per dag) 

gehele dag willen slapen en snel geirriteerd.

de krampen en steken in mn lies die ik al jaren heb door een gekantelde baarmoeder, waren voor mij ook niet direct aanleiding om gerust gesteld te zijn. 

Maar gister de kleine kiekeboe zien spelen en zien "hupjes" maakte alles weer goed !

hebben jullie hier ook zo'n last van?

en wat voor werk doen jullie? Mijn werk begint nu al zwaar te worden merk ik namelijk... ?

Hoi zwangere dames,
Ten eerste: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
En wat bijzonder om ieders verhalen en ervaringen hier te lezen. Ik ben zelf niet zwanger, maar heb wel een vraagje…
Ik ben een eerstejaars Verloskunde-student aan de Verloskunde Academie in Amsterdam. Voor een doorlopende stage ben ik op zoek naar een zwangere die ik mag volgen gedurende de hele periode van de zwangerschap tot en met het kraambed. Het liefst in de omgeving van Bussum, Utrecht, Amsterdam of ergens anders in midden Nederland.

Aan deze stage zijn een aantal eisen verbonden:– ik ben op zoek naar een zwangere die in de week van 25 september tussen de 8 en 16 weken zwanger is.– ik ben op zoek naar een zwangere die onder controle staat bij een eerstelijns verloskundige (niet bij de gynaecoloog)
Wat vraag ik verder van de zwangere? Tijdens deze stage is het de bedoeling dat ik:– 4 keer mee ga naar het spreekuur bij de verloskundige– 2 interviews afneem tijdens de zwangerschap– 1 keer op bezoek kom tijdens de kraamweek– 1 interview afneem in de kraamweek
Aanwezig zijn bij echo’s, zwangerschapscursussen, groepsvoorlichting of de bevalling is niet verplicht. Hoewel dit mij natuurlijk hartstikke leuk lijkt om mee te maken, is dat volledig aan jou als zwangere of je mij hierbij laat zijn.Uiteraard is alles tijdens deze stage vrijwillig en ben je altijd vrij om aan te geven wanneer je iets liever niet wilt delen of de samenwerking stop wilt zetten. Ook heb ik als aanstaand verloskundige een beroepsgeheim en kan je erop vertrouwen dat alles wat met mij gedeeld wordt tussen ons blijft.
Lijkt het je wat om je ervaringen met mij te delen, en bovendien bij te dragen aan het opleiden van een verloskundige? Stuur dan een mailtje naar elineblomberg@gmail.com. Als het je leuk lijkt maar je hebt nog vragen, stel ze dan gerust!
Liefs, Eline

Hallo allemaal, 

Iedereen gefeliciteerd en wat fijn om zoveel verhalen te zien! 

Wij zijn zwanger van ons eerste kindje en uitgerekend op 12 april, heel bijzonder omdat dit de verjaardag van mijn lieve omaatje is.. 

Tot nu toe gaat het allemaal goed, het enige wat mij voornamelijk in de wegzit is mijn vermoeidheid waardoor ik gewoon niet toe kom aan de dingen die ik normaal allemaal nog doe na het werk. 

Mijn man is autistisch en maakt zich enorm veel zorgen voor als de kleine er is.. zijn er toevallig nog dames met handige tips voor ons?

Hallo allemaal!
Ook ik ben uitgerekend in april 2018 :)
de datum staat nu op 21 april maar volgende week de termijn echo dus wellicht wordt dit nog aangepast. We hebben al een prachtige dochter van 2,5 jaar oud en een sterrenkindje die we afgelopen februari zijn verloren tijdens de zwangerschap.
Leuk om hier weer mee te lezen.
Wellicht is een facebook-groep ook leuk om aan te maken? Makkelijker om te volgen en die is afgeschermd/geheim zodat alleen de leden kunnen mee lezen. Ben ook lid van een andere fb-groep (toen ik in verwachting was van onze dochter) en daar wordt nog steeds heel veel leuks met elkaar gedeeld. 
Groetjes Kiki

Hoi nieuwe meiden,
Gefeliciteerd allemaal! Lekker genieten van de zwangerschap!
@Kiki, er is al een geheime FB pagina voor April mama's 2018. 
Volgens mij staat het email adres waar je je op kan aanmelden een paar pagina's terug. 
Ik vind het een erg gezellige groep!

@Kiki, heb de post voor je opgezocht:

He meiden,
Ik schrijf hier niet meer mee omdat we eigenlijk overgegaan zijn op de FB groep. Maar ik lees nu hier dat er nog wel meer zijn die dit leuk zouden vinden. Je kunt de link met je facebookprofiel sturen naar aprilbabies2018@outlook.com dan voeg ik je even toe als vriend zodat ik je aan de groep kan toevoegen.

Tot dan!

Terug
Bovenaan