Uitgerekend in december 2009

Hallo allemaal!

Ik ben Susanne, bijna 26 jaar en zwanger van de 2e! Ik had 28 feb. m'n eerste dag van de laatste menstruatie. Nu weet ik niet helemaal of ik nu al 5 weken ben, omdat  er sinds ik gestopt  was met  de pil er wel steeds 5 weken tussen zat. Dus ben of de 5e of de 12e uitgerekend. Even afwachten hoe het allemaal zal gaan lopen. Net getest en het is nog wel onwerkelijk hoor. Zal blij zijn als die 1e periode voorbij is. Wat al werd gezegd; al die nare dingen die je leest/hoort. Nu heb ik zelf ook al 1 miskraam gehad voor mijn 1e, dus zijn deze weken toch echt wel weer spannend moet ik zeggen. Eerst maar eens de vk bellen om een afspraak te maken. Dat maakt het wel echter. Ik merkte al wel dat ik soms echt steken in m'n borsten had en ook zijn de aders er goed zichtbaar. Het toilet maakt trouwens ook overuren... verder eigenlijk (nog) geen klachten. Ben benieuwd naar al jullie belevenissen!

Groetjes, Susanne

Hey meiden

Wat leuk om te lezen dat jullie al  1 of meerdere kinderen hebben.
Vrouwen met ervaring handig hoor!
Helaas ook gezien dat een aantal van jullie ook een miskraam hebben gehad. Dat vind ik best wel een eng idee.
Ik heb er alleen wel een goed gevoel over.

Estelle, ik kan me voorstellen dat het ook na 2 kinderen nog best eng is hoor, vooral de eerste weken. Hoe zijn je andere zwangerschappen verlopen dan?

Susanne, leuk dat je mee komt kletsen!
Heb je al een afspraak bij de verloskundige gemaakt dan?
Ik weet ook niet hoe dat zit als je er steeds 5 weken tussen hebt zitten, maar volgens mij kun je toch gewoon van je 1e dag van je laatste menstruatie uit gaan?

Had een vraag of jullie kiezen voor de combinatietest. Wij twijfelen namelijk nog een beetje.

groetjes Janien

Hoi, hoi,
Ik dacht echt dat ik me zou verraden vandaag op het werk, kon alleen maar lachen!
Leuk zo'n geheimpje! Eindelijk weer een geheimpje, want van onze dochter wist eigenlijk iedereen dus al dat we een kleine probeerden te krijgen. Ik ben zo blij dat ik er nu echt weer van kan genieten.

@Janien: onthoud echt: je hoort alleen de vervelende verhalen als het om zwanger zijn gaat, en de mooie, leuke en fijne verhalen die hoor je zelden, of moet je zelf ervaren. Geniet er zo van, het is zo bijzonder!
Wij doen geen combinatietest (meer), het is een kansberekening, en geen zekerheid, probeer of je in oude "Wij-jonge ouders" of zo er meer over kunt vinden. Bovendien komen er bij ons in de familie geen rare aangeboren afwijkingen voor o.i.d. Dus dat maakt het voor ons ook makkelijker.

Groetjes

Hey Tialga

Ja leuk he om een geheimpje te hebben.
Ik heb zelf het idee dat als ik ergens heen ga dat iedereen aan me kan zien dat ik zwanger ben. Haha
Stom is namelijk niet zo maar goed.

Ik geniet er echt van hoor, dat ik zwanger ben, maar moet zeggen dat ik deze eerste periode wel eng vind. Ik weet namelijk niet wat ik voel, of het allemaal wel goed is.
Bovendien heb ik niet echt veel kwaaltjes. Veel plassen enzo en zere borsten maar voor de rest.

Wij gaan het denk ik ook niet doen een combinatietest. Is puur kansbereking.
Bovendien komt het bij ons in de familie niet voor en ben ik nog jong.

Hebben jullie dan al namen, of ben je daar nog niet mee bezig.
Ik wist al voordat ik zwanger is wat de namen zouden zijn.
Haha
Wil je ook weten wat het wordt dan?
Wij wel, lijkt me zo leuk.

groetjes Janien

@ Janien,
Wij hebben voor een volgend meisje de naam al een uur na de geboorte van onze dochter bedacht, maar een jongensnaam zijn we nog niet uit.
Wij willen dit keer niet weten wat het wordt, bij onze dochter dus wel, voor mij was dat goed om wat meer zekerheid te krijgen en me te kunnen richten op onze dochter dus. Maar ik wil ook heeeeeel graag weten hoe het is als je net bevallen bent en dan kijken of je een zoon of dochter hebt gekregen.
Niet iedereen heeft even veel "klachten" hoor, maar ik weet ondertussen waar ik op moet letten . Zo was mijn geur al een stuk verbeterd, mijn smaak ook, moest ik al meer plassen en had ik al een week last van pijnlijke borsten en moeheid (voor de // op de test). Maar dat had ik bij mijn dochter toch erger dan nu.

hoi allemaal,

ik mag er ook bij, ik ben vrijdag 6 weken volgens mijn sycles, mijn datum word als het klopt 4   december ongeveer.
De huisarts twijfelde haha of je bent langer zwanger of je krijgt er 2 zei ze gister.
Nou we zien het wel. ik ben grwoon 5 weken en 4 dagen denk ik.
deze week mag ik ook de vk bellen, spannend.

Het lijkt me leuk om hier lekker te kletsen, helemaal omdat jullie evenver of eigenlijk evenvroeg zwanger zijn.

kwaaltjes?? ja lage bloeddruk en last van flauwtes ( erg vroeg he)
verder niks hou een beetje vocht al vast maar dat geeft een leuk buikje.
Geen misselijkheid of iets. oh ja nog 1 grote kwaal, mijn man hahaha die lijkt meer zwanger dan ik jeetje mina!!! haha die is overbezorgt de schat en flink al op zoek naar een kamertje e.d. maar ja wel lief toch?

groetjes

hoi suzanne,

ik heb er steeds 3 weken tussen zitten. ik heb de huisarts gevraagt hoe ze het dan berekenen maar ze rekenen alleen dat gene wat zeker is en dat is de eerste dag van je laatste menstruatie dus jouw datum is dan gewoon 5 december!
ik hoop dat je nu genoeg weet, wel lekker om een datum in je hoofd te hebben he?

groetjes moeke

Hoi,

hier nog een aanstaande decemermama.
Ik heb vorige week zaterdag positief getest, 3 dagen voor mijn nod.
Ik ben uitgerekend voor 8 december!
Vanmorgen Moeders voor Moeders hier gehad en ook die test wees gelijk zwanger uit!!

Ik zal later eens even goed lezen wat jullie allemaal al geschreven hebben.

Groetjes,
Marieke

Terug
Bovenaan