He Estelle,
Zoals ik er nu naar kijk wil ik wel gaan starten met borstvoeding, maar zodra het niet lekker gaat ga ik over op de fles. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het geven van borstvoeding. M'n zoon was erg gulzig en driftig, waardoor hij te snel dronk en daardoor veel moest spugen en last had van krampjes. Daarbij kreeg hij ook nog eens spruw die na 4 a 5 kuren nog niet weg was dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee was. Helemaal toen ik zag dat hij veel rustiger was wanneer hij uit de fles dronk. Ik heb toen nog geprobeerd alles te kolven, maar dat vond ik helemaal geen doen. Toen was ik m'n hele dag kwijt aan het voeden! Ik heb het uiteindelijk zo'n 2 maanden volgehouden, maar was blij toen ik eindelijk de stap had genomen. Dat gaf bij mij veel rust. Ik voelde me toen erg onzeker en kreeg dmv de fles een heel ander kind. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij deze ook zo zal gaan. Vandaar dat ik het wel wil proberen. Zal alleen sneller de knoop doorhakken wanneer het niet lekker loopt.
Tot nu is deze zwangerschap ook anders dan bij de 1e. Daar was ik direct misselijk en wist ik eigenlijk al voordat ik de test deed dat ik zwanger was. Hier was ik ook wel erg blij om, omdat ik daarmee wist dat het wel goed zat. Die misselijkheid was overigens met ong. 2 wkn wel weg. Was toen blij dat ik de echo vroeger kreeg. Dat gaf zekerheid. Nu ben ik soms wat misselijk, maar echt niet erg als bij de 1e. Meer zo'n bleh gevoel. Volgens mij bedoel jij dat ook. Ik moet ook veel plassen en ben inderdaad moe. Ik heb geen vreemde smaken oid. Bij mij zijn die aders op m'n borsten duidelijker zichtbaar.
Ik had al gezegd dat ik het m'n ouders en broer + schoonzus al heb verteld. M'n broertjes dus nog niet. Het is een tweeling. 1 van de 2 heeft een vriendin (mijn schoonzusje dus), waarvan haar vader op sterven lag. Vond dat niet zo passen om dan dit nieuws te brengen. Hij is nu net overleden, dus deze weken zullen zij steun nodig hebben. Ons nieuws komt dan later, nu op een laag pitje. Zo zie je maar weer hoe dicht het allemaal bij elkaar ligt; leven en dood...
Groetjes, Susanne