Uitgerekend in december 2009

oja, nog bijna  geen kwaaltjes hier. Ik zou als het goed is nu 5 weken en 1 dag zwanger zijn, maar alleen een beetje gammel gevoel.
Bij mijn eerste begon ik in week 6 met misselijkheid en overgeven. Ik kon niet eens water binnenhouden. Toen kreeg ik een middeltje van de huisarts: emesafene. Dat hielp! Ik had ineens helemaal geen last meer! Alleen als ik teveel ondernam voelde ik het de volgende dag wel een beetje in mijn maag.

Dus een tip tegen misselijkheid: emesafene, op doktersvoorschrift.

Ik ben vandaag bij de vk geweest,
de ha was met vakantie (belgische ha, paasvakantie daar).
De vk dacht eerst dat ik op nacontrole kwam, tot ze zag dat m'n dochtertje al ouder was (het is een praktijk). Over 2 weken wil ze al een echo maken en de intake houden, omdat ik dus gelijk na het verwijderen van de Mirena zwanger ben geworden.
Aan de ene kant is het spannend, maar aan de andere kant heb ik vertrouwen in deze zwangerschap, doordat de kwaaltjes ver overeenkomen met de zwangerschap van mijn dochter.

Groetjes

He meiden,

hier nog een zwangere! Heb gister getest, vandaag was eigenlijk mijn NOD en postief! Er stond zwanger en 1/2 weken! Echt super gaaf dus. Wij hebben al een kleine man van 6,5 maand.
Ik zou hier graag mee willen kletsen als dat mag! Mijn cyclus is normaal ongeveer 36 dagen en 5 maart was de 1e dag van mijn laatste menstruatie! Ik ben denk ik uitgerekend op 19 december ofzo! Als het goed is ben ik nu ongeveer 5 weken!

Liefs Jansske

Ik wil wel in het schema erbij, maar het lukt me niet! Als iemand de kaders erneer kan zetten, dan vul ik alles wel in!!
Sorry. Ga nu gauw eten en dan naar het schoolvoetbal kijken van een zoon van een vriendin!!

He Estelle,

Zoals ik er nu naar kijk wil ik wel gaan starten met borstvoeding, maar zodra het niet lekker gaat ga ik over op de fles. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het geven van borstvoeding. M'n zoon was erg gulzig en driftig, waardoor hij te snel dronk en daardoor veel moest spugen en last had van krampjes. Daarbij kreeg hij ook nog eens spruw die na 4 a 5 kuren nog niet weg was dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee was. Helemaal toen ik zag dat hij veel rustiger was wanneer hij uit de fles dronk. Ik heb toen nog geprobeerd alles te kolven, maar dat vond ik helemaal geen doen. Toen was ik m'n hele dag kwijt aan het voeden! Ik heb het uiteindelijk zo'n 2 maanden volgehouden, maar was blij toen ik eindelijk de stap had genomen. Dat gaf bij mij veel rust. Ik voelde me toen erg onzeker en kreeg dmv de fles een heel ander kind. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij deze ook zo zal gaan. Vandaar dat ik het wel wil proberen. Zal alleen sneller de knoop doorhakken wanneer het niet lekker loopt.

Tot nu is deze zwangerschap ook anders dan bij de 1e. Daar was ik direct misselijk en wist ik eigenlijk al voordat ik de test deed dat ik zwanger was. Hier was ik ook wel erg blij om, omdat ik daarmee wist dat het wel goed zat. Die misselijkheid was overigens met ong. 2 wkn wel weg. Was toen blij dat ik de echo vroeger kreeg. Dat gaf zekerheid. Nu ben ik soms wat misselijk, maar echt niet erg als bij de 1e. Meer zo'n bleh gevoel. Volgens mij bedoel jij dat ook. Ik moet ook veel plassen en ben inderdaad moe. Ik heb geen vreemde smaken oid. Bij mij zijn die aders op m'n borsten duidelijker zichtbaar.

Ik had al gezegd dat ik het m'n ouders en broer + schoonzus al heb verteld. M'n broertjes dus nog niet. Het is een tweeling. 1 van de 2 heeft een vriendin (mijn schoonzusje dus), waarvan haar vader op sterven lag. Vond dat niet zo passen om dan dit nieuws te brengen. Hij is nu net overleden, dus deze weken zullen zij steun nodig hebben. Ons nieuws komt dan later, nu op een laag pitje. Zo zie je maar weer hoe dicht het allemaal bij elkaar ligt; leven en dood...

Groetjes, Susanne

Hoi allemaal,

Zit hier alweer lichtelijk in paniek te zijn..... Ben zo bang dat het weer misgaat.
(Nog geen bloed en geen bloed is goed toch???)

Ik had afgelopen dagen best wel last van mijn borsten, met name mijn tepels waren erg gevoelig maar vandaag een heel stuk minder..... Hebben jullie dat ook? ben zo bang dat het vruchtje alweer niet goed is en daardoor al mijn verschijnselen weer weggaan.

Gek van wou dat ik voorbij die 3 maanden was....

Maatje

O ja vergeet helemaal te vermelden dat dit ons tweede kindje is.

Naam  
Leeftijd  
Kindje  
Uitgerekend op:  
Verloskundige?  
Hoeveel weken dan zwanger?  

Janien  
 21
1e  
 02-12-2009

1e x VK, inwendige echo 5 mei

10 weken