Hoi Susanne
Ja, ik vind dat iedere zwangerschap anders aanvoelt. Maar er zijn ook herkenbare dingen bij hoor.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik eigenlijk nauwelijks last. Alleen chronisch vermoeid en een weeïg gevoel in mijn buik. Verder geen vreemde vreetbuien. Wel lustte ik al gauw geen koffie meer, terwijl ik een echte koffieleut ben.
Bij mijn tweede zwangerschap was ik al heel vroeg gigantisch misselijk. Iedere dag een paar keer overgeven. Verder weer heel moe en hetzelfde, nu herkenbare, weeïge gevoel in mijn buik en geen koffie lusten.
Gek genoeg had ik me bij deze zwangerschap totaal niet druk gemaakt dat het mis kon lopen, juist omdat ik me zooo slecht voelde. Terwijl bij mijn eerste was ik heel bang voor slecht nieuws bij de eerste echo omdat ik nergens last van had.
Bij mijn derde zwangerschap weer flink misselijk, minder erg dan bij de tweede keer.
Hetzelfde weeïge gevoel, geen koffie lusten. Bovendien had ik bij deze zwangerschap last van puistjes, haaruitval en van begin af aan heel slecht slapen. `s nachts wakker liggen. Heel vroeg met een voedingskussen geslapen.
Nu: niet echt misselijk, weer dat weeïge gevoel, geen koffie lusten, vreselijk moe, waanzinnige honger!!!!!!!!!!!!!!!, én net als bij mijn zoon: puistjes en slecht slapen.
Ik word iedere nacht om 3 uur wakker. Heb dan vreselijke dorst, moet naar de wc. En kan vervolgens niet meer in slaap komen. Weet gewoon niet hoe ik moet gaan liggen.
Op mijn buik is niet prettig, op mijn rug ook niet. Heel vreemd, terwijl er nog niet eens een buik in de weg zit. Ik denk dat ik binnenkort het voedingskussen maar weer van zolder haal.
Ik vind deze zwangerschap tot nu toe nog het meeste lijken op die van mijn zoon, ergens heb ik daarom het idee dat het weer een jongen wordt!!!
Wij hebben het nog aan niemand verteld. Ik ga volgende week eens naar het ziekenhuis bellen, kijken wanneer ik de eerste echo kan krijgen. Waarschijnlijk zeggen we het dan pas. Dat vind ik trouwens wel een ontzettend spannend moment.
Ik geloof niet dat iemand verwacht dat wij een derde willen. Mijn schoonmoeder heeft al vaker laten doorschemeren dat ze drie kinderen teveel vindt....ben echt benieuwd naar haar reactie!
Weten jullie eigenlijk al of je borstvoeding of flesvoeding gaat geven?
In mijn omgeving hoor ik alleen nog maar flesvoeding. Ik vraag me af of er nog meer moeders zijn die net als ik voor de borst willen gaan? Ik voel me een beetje "Alleen op de wereld"hahaha
Estelle