Uitgerekend in december 2009

Naam  
Leeftijd  
Kindje  
Uitgerekend op:  
Verloskundige?  
Hoeveel weken dan zwanger?  

Janien  
 21
1e  
 02-12-2009

1e x VK, inwendige echo 5 mei

10 weken

Moeke
 31
2e  
 04-12-2009
 intake 24-4, echo 12-05
 1e x 8 weken!

Estelle
 34
3e  
 10-12-2009?
 -
-  

Naam:
Wil je het geslacht weten?  
Mogen wij het weten?  
Het wordt een  

Janien
Ja  
 Ja

Moeke
 Nee
Nee  
Baby  

Estelle
 Weet nog niet
Nee  
Baby  

Hallo dames,

Mag ik ook met jullie mee kletsen?
Ik heb afgelopen dinsdag ochtend een test gedaan, en er stond een hele dikke plus, dus ik ben zwanger!!
Het is de 2e keer, ik heb in februari namelijk een miskraam gehad in de 6e week.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het nu goed gaat komen. Mijn kwaaltjes zijn wel al eerder dan de vorige keer. Mijn borsten zijn zeer gevoelig. Ben niet misselijk. Heb wel af en toe steken in mijn buik (Hebben jullie dat ook?) Huilen om niets hahhahah.
Zaterdag zit ik op 5 weken. (7 maart was mijn eerste dag van mijn laatste mensturatie)
Ben echt zo blij!!!!!

Groetjes,
Madelon

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgerekend
Verloskundige
Hoe lang dan zwanger

Janien
21
1e
02-12-2009
1e x VK, inwendige echo
10 weken!

moeke
31
2e
04-12-2009
intake 23-04 echo12-05
1e x 8 weken

Maatje
24
1e
14-12-2009
20 april en echo op 27 april
41/2 week

Naam
Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janien
Ja
Ja

moeke
nee
nee
baby

maatje
weten we nog niet
als wij het weten wel :)

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgerekend
Verloskundige
Hoe lang dan zwanger

Janien
21
1e
02-12-2009
1e x VK, inwendige echo
10 weken!

moeke
31
2e
04-12-2009
intake 23-04 echo12-05
1e x 8 weken

Maatje
24
1e
14-12-2009
20 april en echo op 27 april
41/2 week

Susanne      
25                    
2e
05-12-2009  
29 april intake
8 1/2 week

Naam
Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janien
Ja
Ja

moeke
nee
nee
baby

maatje
weten we nog niet
als wij het weten wel :)

Susanne      
ja                
ja
?

He Madelon,

Wat fijn dat je na je miskraam nu al weer zwanger mocht worden en dat je er ook een goed gevoel bij hebt! Ik zie dat je al snel je echo hebt. Fijn, dat neemt een hoop onzekerheid weg. Dan kan je je daarna gaan richten op al die leuke dingen als het kamertje enz!

En Estelle, is bij jou elke zwangerschap nu anders? Of herken je toch ook nog wel dingen. Ben heel benieuwd. Je hoort het wel veel; ik vind het voor mezelf ook al anders dan bij m'n 1e. Hoe gaat het met je mond houden voor het 'grote publiek'? Mijn ouders, broer en schoonzus  weten het al wel. Schoonvader en schoonzus+zwager vertellen we het van het weekend. Ik heb nog 2 jongere broertjes, maar daar wachten we nog even mee. Ik vind het wel fijn dat m'n ouders het al weten (mocht het niet goed gaan bv, maar natuurlijk ook om mee te leven!)

He Moeke, leuk dat je man zo meeleeft en meevoelt! Ga je alles weer nieuw kopen of had je toch nog wat bewaard van je 1e grote man? Leuk leuk leuk!!!

En Janien, hoe is het met jou? Voel je je nog goed? Ben je nog steeds helemaal ondersteboven?

Ik hoor wel weer van jullie.

Groetjes, Susanne

Naam  
Leeftijd  
Kindje  
Uitgerekend op:  
Verloskundige?  

Janien  
 21
1e  
 02-12-2009

10 weken

Moeke
 31
2e  
 04-12-2009
 intake 24-4, echo 12-05
 1e x 8 weken!

Estelle
 34
3e  
 10-12-2009?
 -
-  

Maatje
24
1e
14-12-2009
20april en echo op 27 april
4 1/2 week

Susanne
25
2e
05-12-2009
29 april intake
8 1/2 week

Naam:
Mogen wij het weten?  
Het wordt een  

Janien
Ja  
 Ja

Moeke
 Nee
Nee  
Baby  

Estelle
Weet nog niet
Nee
Baby

Maatje
Weten we nog niet
Als wij het weten wel

Susanne
Ja
Ja
?

Heb de lijst weer aangepast. Ik was er per ongeluk vanaf gegooid.
Als del ijst aangepast moet worden, kun je deze gewoon kopiëren en plakken. Dan blijven de lijntjes zichtbaar.

Hoi Susanne

Ja, ik vind dat iedere zwangerschap anders aanvoelt. Maar er zijn ook herkenbare dingen bij hoor.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik eigenlijk nauwelijks last. Alleen chronisch vermoeid en een weeïg gevoel in mijn buik. Verder geen vreemde vreetbuien. Wel lustte ik al gauw geen koffie meer, terwijl ik een echte koffieleut ben.

Bij mijn tweede zwangerschap was ik al heel vroeg gigantisch misselijk. Iedere dag een paar keer overgeven. Verder weer heel moe en hetzelfde, nu herkenbare, weeïge gevoel in mijn buik en geen koffie lusten.
Gek genoeg had ik me bij deze zwangerschap totaal niet druk gemaakt dat het mis kon lopen, juist omdat ik me zooo slecht voelde. Terwijl bij mijn eerste was ik heel bang voor slecht nieuws bij de eerste echo omdat ik nergens last van had.

Bij mijn derde zwangerschap weer flink misselijk, minder erg dan bij de tweede keer.
Hetzelfde weeïge gevoel, geen koffie lusten. Bovendien had ik bij deze zwangerschap last van puistjes, haaruitval en van begin af aan heel slecht slapen. `s nachts wakker liggen. Heel vroeg met een voedingskussen geslapen.

Nu: niet echt misselijk, weer dat weeïge gevoel, geen koffie lusten, vreselijk moe, waanzinnige honger!!!!!!!!!!!!!!!, én net als bij mijn zoon: puistjes en slecht slapen.
Ik word   iedere nacht om 3 uur wakker. Heb dan vreselijke dorst, moet naar de wc. En kan vervolgens niet meer in slaap komen. Weet gewoon niet hoe ik moet gaan liggen.
Op mijn buik is niet prettig, op mijn rug ook niet. Heel vreemd, terwijl er nog niet eens een buik in de weg zit. Ik denk dat ik binnenkort het voedingskussen maar weer van zolder haal.

Ik vind deze zwangerschap tot nu toe nog het meeste lijken op die van mijn zoon, ergens heb ik daarom het idee dat het weer een jongen wordt!!!

Wij hebben het nog aan niemand verteld. Ik ga volgende week eens naar het ziekenhuis bellen, kijken wanneer ik de eerste echo kan krijgen. Waarschijnlijk zeggen we het dan pas. Dat vind ik trouwens wel een ontzettend spannend moment.
Ik geloof niet dat iemand verwacht dat wij een derde willen. Mijn schoonmoeder heeft al vaker laten doorschemeren dat ze drie kinderen teveel vindt....ben echt benieuwd naar haar reactie!

Weten jullie eigenlijk al of je borstvoeding of flesvoeding gaat geven?
In mijn omgeving hoor ik alleen nog maar flesvoeding. Ik vraag me af of er nog meer moeders zijn die net als ik voor de borst willen gaan? Ik voel me een beetje "Alleen op de wereld"hahaha

Estelle

Hoi hoi!

Ook ik ben net zwanger!! En ben begin december uitgerekend, 5 december waarschijnlijk. En zou het leuk vinden om hier ook mee te kletsen! Ken Janien al van een ander topic!
We zijn nog helemaal onder de indruk van de positieve test haha! Vind het leuk om dit alles  te delen met anderen en hier loopt iedereen ongeveer gelijk! En las al dat er ook al dames zijn met ervaring, altijd handig!

Heb het lijstje even aangepast en wat kleur toegevoegd, hoop dat jullie dat ook leuk vinden!

Zal even lezen wat er tot dusver allemaal geschreven is! Tot later!

Liefs Luxx

Naam  
Leeftijd  
Kindje  
Uitgerekend op:  
Verloskundige?  

Janien  
 21
1e  
 02-12-2009

10 weken

Moeke
 31
2e  
 04-12-2009
 intake 24-4, echo 12-05
 1e x 8 weken!

Estelle
 34
3e  
 10-12-2009?
 -
-  

Maatje
24
1e
14-12-2009
20april en echo op 27 april
4 1/2 week

Susanne
25
2e
05-12-2009
29 april intake
8 1/2 week

Luxx
27
1e
05-12-2009
7 mei intake
10  weken

Naam:
Mogen wij het weten?  
Het wordt een  

Janien
Ja  
 Ja

Moeke
 Nee
Nee  
Baby  

Estelle
Weet nog niet
Nee
Baby

Maatje
Weten we nog niet
Als wij het weten wel

Susanne
Ja
Ja
?

Luxx
Nee
kan dan niet
?

Dag meiden,

Ik heb gisteren positief getest! Mijn laatste menstruatie was 5 maart dus kom ik ongeveer op 10 december uit. Dit wordt ons tweede kindje. Op deze hebben we 8 maanden gewacht voor het raak was! We zijn heeeeel blij!

Versloskundige ga ik nog niet bellen, misschien volgende week ofzo. Eerst zelf aan het idee wennen...
Ik voeg mezelf even toe

Naam  
Leeftijd  
Kindje  
Uitgerekend op:  
Verloskundige?  

Janien  
 21
1e  
 02-12-2009