Uitgerekend in januari

Ik ben 20 januari bevallen met 41 weken van onze dochter Sofia Isabella. Mijn water brak met 40,5 en heb dan ook vanaf toen niet meer geslapen en weeenen gehad. Ik moest 24 uur na het breken van het vruchtwater naar het zkh en mocht daar blijven. 20 januari in de ochtend kreeg ik weeenenopwekkers en heb ze de hele dag weg mogen puffen. Om 14;00 had ik 9 cm ontsluiting en de laatste cm wilde maar niet komen om 17;00 kreeg ik een pijnpompje om te ontspannen. 20;00 10 cm ontsluiting maar geen persdrang. Om 21;00 mocht ik persen op eigen kracht zonder persdrang dit ging erg goed, maar Sofia haar hartslagje daalde waardoor de vacuumpomp gebruikt moet worden. Sofia is om 21;56 geboren?
We mogen vanochtend naar huis, Sofia had te hoge ontstekingswaarde kan zijn door de te lang gebroken vliezen, maar uit de kweek is dit niet gekomen. Wel moest ze de antibiotica van 7 dagen afmaken per infuus. Gisteravond de laatste gift en nu straks na het badderen naar huis? 

papaaatje hoe gaat het nu bij jullie? Inmiddels trotse ouders? 

Gefeliciteerd! 
Hier is het nog steeds rustig. Waar ze een vroeggeboorte verwachtten, ben ik nu overtijd! Wie had dat gedacht... Ik voel me verassend goed eigenlijk, dus ik denk dat ze nog even blijft zitten. Afwachten maar... 

Hallo allemaal! Even een update van mijn kant: Op 27 januari is mijn zoon Sem geboren! 
Uiteindelijk is de bevalling toch opgewekt. Zaterdag ochtend kwamen we voor het plaatsen van een ballonnetje, maar dit was niet nodig. Ze had al 3 cm ontsluiting! We hoopten heel erg dat het nog natuurlijk op gang zou komen, maar zondag ochtend was het nog steeds rustig. De vliezen werden gebroken en via een infuus werd direct gestart met hormonen toedienen. De totale bevalling heeft slechts 6 uur geduurt, maar bijna de helft was persen. De ontsluiting kwam super snel. Uiteindelijk heeft de gynaecoloog (supervrouw!!) met veel pijn en moeite (en vacuum pomp) onze Sem geboren laten worden. Het was op het randje, anders was het een keizersnede geboren - maar gelukkig is dat ons bespaard gebleven. 
Moeder en kind maken het inmiddels prima. Dankzij de zeer vakkundige gynaecoloog is de schade beneden beperkt gebleven en Sem heeft nog een paar dagen hoofdpijn gehad, maar is nu weer een heel vrolijk mannetje. De reden waarom het persen zo lang duurde: 4.7 kilo schoon aan de haak. En een placenta die mega was. 
Maar alles is goed nu en hij eet goed, dus we zijn nu een heel gelukkig gezinnetje. Dinsdag alweer aan het werk. Ik kijk er niet naar uit. 
Sassoo, Kirsten, Wereldwondertje en alle anderen - super gefeliciteerd!! 

Eindelijk kan ik ook mededelen dat ik ben bevallen!
Op 27 januari ben ik bevallen van Otis. Het was een hele heftige bevalling. 
Na al 2 dagen weeën met maar 1cm ontsluiting ben ik op vrijdag 25 jan gestript. Dit bleek het begin van het einde. Eindeloos weeën, maar het zette maar niet door. Op zondag had ik zoveel pijn dat ze m'n vliezen hebben gebroken. Ik zat toen op 3cm maar wilde niet doorzetten. 
Foute boel, hij had in het vruchtwater gepoept. Direct door naar het ziekenhuis dus.
Daar werd ik direct aan de weeënopwekkers gelegd. Na 6uur lang weeën wegpuffen begon de weeënstorm. Er zaten geen pauzes meer tussen en ik kon dus niet op adem komen. Dit was zo heftig dat ik 2uur daarna helemaal kwijt ben. Er gebeurde van alles in de kamer, maar ik kan me niks meer herinneren. Na die 2uur kreeg ik eindelijk een ruggenprik. Dat was ontzettend fijn. Maar toen de ruggenprik eindelijk zijn werk deed bleek dat de hartslag van de baby ernstig daalde. De artsen kwamen er bij en maakte zich ernstige zorgen. 2x inwendig onderzoek gedaan, maar het was foute boel. We moesten direct door naar de OK. Binnen min lag ik op de operatietafel, compleet overdonderd door wat er gebeurde. 
Hij is met spoed gehaald en heeft het net op het randje gehaald. Na een moeizame start en aan de beademing te hebben gelegen gaat het nu gelukkig goed met hem. Na 2 dagen mochten we weer lekker naar huis. Wel merk ik dat we allebei nogal wat te verwerken hebben van die traumatische bevalling. 
Gelukkig gaat het steeds beter. Het is een heerlijk ventje en ik geniet elke seconde van hem. Ondanks het trauma zit ik wel echt op een roze wolk. 
Alle papa's en mama's die ook pas zjjn bevallen, van harte gefeliciteerd!! 

Hey allemaal!
Alle newborn mama's en papa: gefeliciteerd! Wat zitten er soms heftige verhalen tussen. Hoop iig dat het nu goed met jullie gaat en dat jullie lekker aan het bijkomen zijn.
Hier is Jochem al bijna 3 weken en alles gaat goed. Heb de borstvoeding 10 dagen volgehouden. Het feit dat ik 1,5 uur bezig was met aan de borst voeden, bijvoeden en vervolgens nog kolven voor 10cc max brak me zo vreselijk op. En dan had ik hem nog niet eens verschoond! Vaak had ik ongeveer 1 uurtje slaap en begon alles weer van voor af aan. Het is alleen links wel op gang gekomen,  maar rechts niet. Links gaf niet voldoende voeding voor een maaltijd voor hem en hij kwam niet genoeg aan. Jochem was na de bevalling bijna 500gr afgevallen, dus er moest echt wel wat bij. Nu, na 2,5 week, zit hij eindelijke iets boven zijn geboortegewicht. Halleluja. 
Nu hebben we rust. De nachtvoedingen doen we om de beurt, en dat scheelt ook enorm!
Is iedereen nu bevallen? Nee toch? Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat.
Liefs, Maaike 

Gefeliciteerd allemaal!!!
Het blijft mooi om te lezen dat iedereen, van makkelijke tot zware bevalling aan toe, uiteindelijk kan genieten van een gezonde baby :)
Hoe bevalt jullie kraamtijd? Met ons gaat het prima! Mijn zoontje is morgen al weer een maand oud, tijd vliegt. Het gaat heel goed met ons. Ik moet wel even wennen aan het kleine wereldje van zwangerschapsverlof en het weer werkt natuurlijk niet altijd mee. Maar ik raak steeds meer gewend aan de kleine en het bedenken van uitjes en dingen om om banden te hebben.
Papaatje, hadden jullie al verwacht dat jullie zoon zo zwaar zou zijn? Ik ben uiteindelijk ingeleid omdat ze verwachten dat hij groot zou zijn waardoor hij bij zijn geboorte 'maar' 3860 woog. Was ik bij de bevalling ook wel blij mee haha. Mooie prestatie van je vrouw! En fijn dat de hulp in het zh zo goed was. Nu lekker genieten :) 

Alle nieuwe mama's en papa's van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie babytjes!!! 
27 jan. Stéphanie (Gebruiker10081556)
(In verwachting van haar eerste kindje, meisje)
Bevallen op 26 dec
7 jan. Abena H
(In verwachting van haar tweede kindje, meisje)
Bevallen op 2 jan
11 jan. KirstenTT
(In verwachting van haar eerste kindje, jongen)
Bevallen op 4 jan van Jaiden
10 jan. Gebruiker10077600
Bevallen op 4 jan
17 jan. Superjuffie
Bevallen op 10 jan
27 jan. Naatjuhh
(In verwachting van haar derde kindje, meisje)
Bevallen op 10 jan van Jacey Lara
24 jan. melissa-manoes
(In verwachting van haar tweede kindje, jongen)
Bevallen op 11 jan van Alésandro
 9. Mots
Bevallen op 12 jan van Tess Leonie
20 jan. Wereldwondertje
(In verwachting van haar tweede kindje, jongen)
Bevallen op 16 jan van Jochem
13 jan. NiRoFlo
Bevallen op 18 jan van Fenne
13 jan. Sassooo
Bevallen op 20 jan van Sofia
14 jan. Papaatje
Bevallen op 27 jan van Sem
27 jan. MamavaneenBeebie
Bevallen op 31 jan
24 jan. Emsie
Bevallen op 27 jan van Otis

25. Tinatjuh
(In verwachting van haar tweede kindje)
26. xenaORthor

Volgens de lijst die ik bij gehouden heb zijn er nog twee vrouwen waar we nog niks van gehoord hebben...
@Sassooo wat ontzettend toevallig dat we allebei op de 13de uitgerekend waren en bij ons allebei met 40,5 de vliezen zijn gebroken en dan ook nog allebei onze dochters al zo vroeg 7 dagen antibiotica hebben gekregen! Hoe is het nu met jullie dochtertje?
Onze Fenne is vandaag 3 weekjes oud en gelukkig van de antibiotica af! Ze drinkt en slaapt heerlijk! Inmiddels begint ze ook te begrijpen dat ze in de nacht moet slapen wat wel zo fijn is voor mama, aangezien papa gewoon moet werken. Ze komt ook al lekker aan dus dat is mooi! 
@Gebruiker10077600 het verlof bevalt mij wel! Maar bij ons is de eerste al 5 jaar en die gaat dus naar school, zwemles, met vriendinnen spelen enzo, dus heb je automatisch genoeg om handen. Het enigste wat ik jammer vindt is dat bij ons iedereen roept 'we maken een keer afspraak' en uiteindelijk niemand dit doen :/ ...

Terug
Bovenaan