Uitgerekend in januari

Geslachtsbepaling is betrouwbaar vanaf 16 weken dacht ik, maar nooit 100% natuurlijk. Wij gaan het ook met 16 weken weer doen :)

@Libbylove: ik ken de regeltjes helemaal vanuit mijn eigen functie. 
Je baas hoeft niet eens de reden te weten van je ziekmelding. Sterker nog: er mag niet naar gevraagd worden. Maar ik snap wel als je een open bedrijfscultuur hebt dat je zelf wel wat toelichting geeft (doe ik zelf eigenlijk ook altijd). 
Doordat je werkgever de reden niet eens mag weten, kan die ook zeker niet beoordelen of je wel of niet ziek bent. Dat moet de arbodienst doen als ze twijfelen of je wel of niet kunt werken. 
Je kunt voor jezelf natuurlijk bekijken of je een paar uur per dag kan werken. Dat je bijv in de ochtend rustig opstart en einde dag ook weer even meer rust kan pakken. 
Uiteraard is het super lastig om op je strepen te blijven staan, want hierdoor wordt jouw werkrelatie er niet beter op. Maar kom echt altijd eerst voor jezelf op. Zeker nu je zwanger bent. 
Hopelijk heb je hier iets aan. 

Trouwens nog een aanvulling: zit je wel ook volop aan de studie? Ik snap wel vanuit je baas dat het werk voorgaat op de studie en je paard. 

@rozenblaadje, ja dat zou ik idd kunnen proberen. Ik had nog een sport bhtje (meer topje..) liggen maar die is gewoon te klein geworden + de band van de onderkant deed gewoon zeer als ik er op lag (heb helaas fibromyalgie, dus heb daar snel last van :()  ik ga nog wel even verder zoeken naar een topje of iets wat gewoon wat ruimer zit maar wel steun geeft. Sinds vande week doen ze nog meer pijn.. zelfs lopen voel ik..? 
Ik heb ook al sinds 4/5 dagen last van mijn onderbuik/banden, bukken doet gewoon echt pijn bijvoorbeeld.  Mijn lichaam wilt geen extra pijntjes meer accepteren door fibro dus is dit wel ff rot maarja.. had de VK al gebeld en die vertelde me dat ik er blijkbaar erg gevoelig voor ben. (Ook omdat ik al met week 6 al pijntjes kreeg)  Ik kreeg van iemand anders de tip om het te masseren met amandelolie. Iemand ervaring hiermee of iets anders wat ik kan proberen? 
Over ander halve week 1e termijn echo met precies 12 weken en we gaan dan ook de nipt in gang zetten. Wij willen met week 16/17 ook een pretecho laten maken om te weten wat het gaat worden (ben zoo benieuwd) 
Nu flink hoofdpijn dus ga zo lekker m'n bed vast in. Morgen vrij en lekker veel rust nemen. Ik heb het vrij zwaar op het moment..??

@libbylove: idd wat bijnaam Sab zegt..
Als het is jou geval niet gaat, gaat het niet. Weet je werkgever dat je zwanger bent? Sterkte ermee iig, ik hoop dat je je snel weer beter voelt! 

Meiden wat is het hier stil!!
gisteren bloed geprikt voor de NIPT... spannend die wachtijd!
vanaf vandaag ben ik iedereen aan het vertellen dat we zwanger zijn? 11 weken en 2 dagen. Werkgever reageerde heel leuk!
hoe gaat het met jullie? Ik voel mij goed,, moet nog wel erg kokhalzen smorgens, dat is eigenlijk het enige. 
Onze topic moet weer ff naar boven hoor!! 

@sassoooo je hebt helemaal gelijk! Het is heel erg stilletjes hier. 

Nou met mij gaat t goed gelukkig. Ik ben morgen 11 weekjes. Ik ben nooit echt misselijk geweest, maar wel kapot moe. Niet normaal gewoon. Ik werk ook fulltime... lastig. 
Ik heb een pretecho gepland. Ik ga wachten tot week 15. Ben benieuwd of het een jongetje of een meisje gaat worden... en daarna kan ik lekker gaan shoppen!! 

Nou meiden hoe gaat het met jullie??

Hier gaat alles goed. Heb het idee dat de moeheid wat beter wordt. Vrijdag de termijnecho, zin in! Verder aan het bedenken of we de NIPT gaan doen, vindt het nog wel lastig. Inmiddels ook meer en meer mensen verteld en heel veel leuke reacties. Eerste kaartjes en rompertjes binnen, zo leuk! Genieten?

Ja idd wat stil, maar gewoon niet zoveel te vertellen. Nog steeds ziek zwak misselijk... volgende week termijn echo. Met 12 weken, als het goed is.

Terug
Bovenaan