Uitgerekend in januari

Ik ben vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest en het viel een beetje tegen. Het vragenuurtje had ik wel verwacht, maar daarnaast is er alleen mijn bloeddruk op gemeten.
En die was totaal onverwacht te hoog. Ik moet nu volgende week terug komen en als mijn bloeddruk dan weer te hoog is word ik overgedragen aan het ziekenhuis en zal de gyn de zwangerschap begeleiden.
Ik weet niet waarom maar ik voel me nu zo verdrietig, maak me zorgen en mijn blij gevoel is eigenlijk helemaal weg :(

@KakiWink ik heb ook vaak last van hoofdpijn (ook al voor de zwangerschap). Bij mij komt het vanuit mijn nek, die zit gewoon snel vast. Bij de fysio laat ik het dan los masseren en dan voel ik me stukken beter. Moet nu ook echt weer een afspraak maken ? Misschien helpt het voor jou ook?
Maar rustiger aan doen is daarbij ook verstandig. Succes!
Gefeliciteerd met de mooie echo’s ?

Ik was ook even van de radar. Afgelopen maandag eerste keer Centering Pregnancy (CP). Dat was echt leuk! Voor mij was hartje luisteren nog ietsje te vroeg, dus kreeg ik een 'snelle echo' om te kijken of alles nog goed is. JAAAAH!! Onze mini was weer druk aan het dansen, wat is dat fantastisch om te zien zeg!
Voorzichting durf ik te hopen/denken dat de misselijkheid ietsje lijkt af te nemen. Ik ben nu 11+3 en merk dat de afgelopen dagen beter gaan. De week ervoor (week 10) was een en al drama. Ik denk dat die week tussen 9 en 11 echt het ergste was. Duimen dat het nu echt een keerpunt is.
Afgelopen maandag ook de Nipt test gedaan, hopelijk eind komende week de uitslag. Leuk dat er een aantal dames is die ook niet willen weten wat het is. In de CP groep waar ik in zit ben ik gewoon de enige die het niet wil weten. Lijkt me zo'n magisch moment om zelf te kijken.
De volgende echo is voor mij de 20-weken echo en die is over circa 8 weken, dat klinkt echt mega ver weg! Misschien tussendoor een pretecho, maar als het goed is kunnen we binnenkort ook het hartje horen dus dat geeft natuurlijk ook iedere keer weer bevestiging.
Hier trouwens ook moeders voor moeders!
Geniet allemaal van jullie weekend en sterkte met de misselijkheid. Het einde van het eerste trimester nadert langzaam.. dus daarmee komen vast fittere tijden! (ik hoop dan ook weer te gaan sporten, nu echt onmogelijk!)

Hoi allemaal! Zo te zien krijgen we een heuse babyboom in januari, gefeliciteerd allemaal!! Ik ben 7 januari uitgerekend en heb inmiddels 2 goede echo’s gehad ?.
Ik voel me vooral slap en futloos, totaal geen eetlust, 7 kg afgevallen maar niet hoeven overgeven en zo ontzettend moe heel de dag, heb daarom meteen even een lastige kwestie die ik graag met jullie wil delen..
Ik werk (gelukkig) parttime als fysiotherapeut, maar studeer er nog naast en heb een eigen paard. Afgelopen week op mijn werk aangegeven dat ik het zo niet trek.. Heb een lage bloeddruk en zie echt zwarte vlekken tijdens behandelen en trainen van patiënten met soms het idee dat ik flauwval. Mijn baas zei echter dat omdat het de afgelopen 11 weken gelukt was om te werken, het nu ook wel zou lukken. Nu is er vorige week een dierbare overleden waardoor ik me uiteindelijk donderdag ziekgemeld heb op de dag zelf. 6 gemiste oproepen verder wilde mijn baas me eigenlijk laten komen werken, waarop ik heb geantwoord dat dit echt niet kon. Ze wil nu steeds op maandag garantie dat ik het die week ga volhouden en gewoon kom werken.. Deze garantie wil ik niet geven want als mijn lijf rust nodig heeft voor dit kleine wezentje dan krijgt ie dat van mij, zelfs als het ten koste van werk gaat.. Hoe denken jullie erover? Sorry voor het lange verhaal ☺️

Libbylove, wat een gek verhaal en wat een rare baas heb jij! Zo ga je toch niet met je personeel om? Ik weet niet hoe je contract enzo is, maar ik zou voet bij stuk houden. Zelfs iemand die niet zwanger is kan maandag niet aangeven dat diegene er de hele week is. Volgens mij zitten hier mensen in die meer verstand hebben van dit soort dingen, hopelijk hebben zij tips voor je. Ik niet echt maar zou niet akkoord gaan met wat je werkgever wil. 
Ik heb dat gevoel ook blauwevlinder. Ook 11 weken en 3 dagen en de misselijkheid neemt echt af! Vermoeidheid neemt toe maar goed, liever dat als misselijk haha. Dus meiden er is hoop! 
Ik heb de 20 weken echo 20 augustus. Vind ik dus echt veel te lang duren haha. En aangezien ik zo graag wil weten wat het wordt heb ik 31 juli een pretecho voor geslachtsbepaling (pff duurt ook nog vet lang). 
Hebben julli trouwens ook al dingen gekocht, en zo ja wat dan? Of al begonnen met de babykamer? 

Libbylove die baas is wel beetje raar... Nou ben ik zelf niet snel van het ziek melden tijdens zwangerschap, maar wat niet gaat, gaat niet. Heel bijzondere manier van leiding geven...

@Libbylove: Dit is echt niet oké. Jij bent de enige die aan kan voelen wat je wel en niet kunt. Jouw baas mag en kan dit niet voor jou invullen. Garanties geven is belachelijk, net wat Mots zegt iemand die niet zwanger is kan dat ook niet.
Wel zou ik proberen (zover je dat nog niet doet) op je vrije dagen zo veel mogelijk rust te pakken. Hopelijk voel je je dan fitter op de dagen dat je moet werken. 
Succes ermee!

Hallo dames!
wat denken jullie over een geslachtbepalingsecho in week 13/14/15 Zou de uitlag betrouwbaar zijn? Wanneer zijn jullie van plan om de pretecho in te plannen?
liefssss?

Terug
Bovenaan