Uitgerekend in juni 2017

@Zitha, als je je echt zo druk maakt zou ik er ook op aandringen dat je voor de vakantie nog kan komen.. en als alternatief kun je ook een pretecho nemen voor ongeveer 35 euro kan dat al.

@Kirsten, nee zeker nog niet bekomen vd schrik... begint wel langzaam door te dringen en ik ben ook echt heel blij. Maar afgelopen 8 weken waren de langste en ellendigste van mn leven..

Ik snap je onzekerheid, maar echt fijn dat alles goed is met jullie kindje. Dat wondertje groeit gewoon in je buik!! Hoe magisch is dat! :)
 


Zo even niet gekeken en veel berichten erbij.. wat een gezelligheid zown actief groepje.

Welkom aan alle nieuwe mensen.

Jazz, wat fijn die duidelijkheid!

Lyn, blijf toch lekker hier meeschrijven! Kun je ons vertellen wat ons nog te wachten staat ;)

Kirsten goed dat je bevestiging zoekt waar je die nodig hebt!

Droge worst mag je eten. Dingen als alcohol, rood vlees, zachte kazen, gerookte zalm etc niet. Ik houd me daar ook aan.. Bij zoontje ook gedaan.. Wil de gok niet nemen en kan best een paar maanden zonder. Je kan online wel artikelen vinden met complete lijsten.

Hier de 8 weken afspraak gemaakt en 12 weken. Jeetje wat wordt het dan echt he. Nog 3 weekjes aftellen..

Danique wij gaan denk ik aardig gelijk op! 15 nov ook eerste afspraak en rond de 23e uitgerekend.

Vanavond ook gebeld voor moeders voor moeders. Dinsdag komt ze langs. Bij de eerste zwangerschap ook gedaan. Niet altijd een feest maar help graag mensen die het minder makkelijk gaat als ons. Doen er meer mee hier?
<p style="text-align: center;"></p>
 
Kirsten, goed te lezen dat het nog steeds goed gaat!! Probeer inderdaad ook te genieten. Ook al is dat soms moeilijker dan je zorgen maken.

Jolinka, ik heb gelezen dat je geen drogeworst mag omdat het gedroogd rauw vlees is en er kan dus een bacterie in kan zitten. De app Zwanger&Zo is echt super handig! Daar staat alles qua voeding op en meer. Ik hou me aan alle richtlijnen die er gegeven worden omdat ik er prima zonder kan en omdat ik het principieel niet vind kunnen om een risico te nemen die niet nodig zijn.

Met mij alles wel goed eigenlijk! Ik heb wel steeds meer situaties waarin ik denk haha je zou eens moeten weten, ik ben zwanger!! Vandaag weer, zei een vriendin ik heb zo'n zin om met jou weer eens dronken te worden hahaha!! Nou voorlopig niet dacht ik! We twijfelen nog of we het na de eerste of tweede echo vertellen.. lastig.. na de 12 weken is het toch veiliger... maar of ik het nog zolang voor me kan houden is iets anders haha!!
 
Fijn dat jullie mij geen zeur vinden, zo voel ik mijzelf wel. Maar goed, het is niet anders!



@LynV: ja, ga mijn best doen. Overigens is er geen jullie, ik doe dit hele traject alleen. Ik heb geen leuke partner weten te strikken waarmee ik de rest van mijn leven wil delen, maar wilde niet het moederschap aan mijn neus voorbij laten gaan. Vandaar dat ik er voor heb gekozen om er zelf voor te gaan. Om die reden ben ik dus ook afhankelijk van IVF .

@Baby-nummer2: goed dat je je bij Moeders voor Moeders hebt aangemeld. Ik heb het de andere keren ook gedaan, maar omdat het iedere keer een miskraam werd, was het nooit heel lang. Behalve die keer dat ik bijna de 12 weken aantikte. Ik ga hen dit weekend bellen, wilde nu eerst afwachten of deze zwangerschap door zou zetten en daar lijkt het nu wel op. Heel goed dat je het doet, ik heb dus gebruik gemaakt van het IVF traject en de medicatie gebruikt waar MvM dus op doelt. Goed iets! Gaan andere dames het ook doen?

@Jolinka: ja, droge worst mag niet. Ik houd mij wel aan alle voorwaarden.

Oh ja, ik vroeg mij  nog af of jullie prenatale screening of een NIPT gaan doen?

Nou, fijne dag allemaal weer!

 
Och sorry Kirsten, dat wist ik ook wel want dat had je al verteld..

Wij hebben ervoor gekozen om geen testen te doen. Zo'n test meet enkel een risico en geeft geen garantie of het dan ook zo is. En daar komt bij, als wij bijvoorbeeld een downkindje krijgen houden we er niet minder van of doen we het heus niet weg. Dus wat maakt t dan uit..

Ik had me voor de miskraam ook aangemeld bij moeders voor moeders, maar toen dus weer afgezegd.. en nu is t te laat :) Maar anders had ik me ook zeker weer aangemeld
 
Moeders voor moeders komt bij mij aanstaande dinsdag langs. Tot die tijd ga ik er nog even over na denken. Tijd terug waren hun niet goed in het nieuws en dat heeft me aan het denken gezet. Ze schijnen de urine naar andere instanties te verkopen om dag creme met hormonen van te maken. Daardoor ben ik wel gaan twijfelen eraan en ik ga dat dinsdag gewoon vragen en kijken hoe ze reageren. Daarnaast ga ik vandaag lekker met manlief naar de sauna toe naar de zwaluwhoeve en een nacht weg. Daar was ik echt aan toe. Ondanks dat ik al 3 X vanmorgen boven de wc gehangen hebt ga ik het toch gewoon doen. Het is vooral de ochtenden die het moeilijk maken qua misselijkheid overdag gaat het wel.



fijn weekend allemaal alvast
 
Ah ook nieuw voor mij dat droge worst niet mag. Al eet ik dat eigenlijk nooit. Ik heb idd dezelfde insteek waarom een risico lopen als ik prima zonder kan..  Al smaakte mijn eerste broodje filet americain goddelijk na de vorige zwangerschap ;)

Kirsten ik kan me voorstellen dat je nu even hebt aangekeken voordat je MvM belt. Ze zullen vast blij zijn dat je je weet aanmeld!

Wij hebben bij de eerste wel de testen gedaan. Nu eigenlijk nog niet over gehad.. Voor mij hoeft het niet zo.. Ongeacht hoe het kindje is.. het is zo fantastisch om weer mama te mogen worden.. Dit weekend maar eens bespreken met mijn vriend!

Zitha geniet van de sauna! Heerlijk! (Stiekem een beetje jaloers :)  )
 
Hoi Dames

Iemand ook bekend met onderin de buik (bij mij links) wat lichte steekjes?

Zal wel groeiende baarmoeder zijn denk ik...

Ow zeg ik heb me ook aangemeld voor moeders voor moeders maar dan ga ik dat woensdag ook vragen want dat vind ik echt erg!

Verder ben ik moeeeee vreselijk dus ik ga zo serieus naar bed morgen werken...

 
Terug
Bovenaan