Uitgerekend in juni 2017

Zo Lyn, wat een bizar verhaal! Maar goed nieuws, lijkt me :)

Sterkte, Anita. Nog maar even afwachten.



Ik mag me hier ook melden! Ik ben 29 en nu 6 weken + 1 dag zwanger van mijn eerste kindje. Uitgerekend op 13 juni, volgens mijn eigen berekeningen dan. 1 nov heb ik mijn eerste echo, dan zou ik 8 weken moeten zijn, en dan weten we meer. Mijn vriend en ik zijn heeeel blij, maar ik vind het nog erg onwerkelijk. Gek idee, spannend ook. Misschien wordt het wat concreter als ik die echo heb gehad en hopelijk een hartje heb horen kloppen :) Heb eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Inderdaad een beetje een raar gevoel in mijn buik af en toe, soms een steekje of een krampje, beetje opgeblazen gevoel en lig veel wakker 's nachts. Opvallendste is dat mijn borsten onwijs snel groeien! Die zitten me het meest in de weg, haha... In week 5 had ik overigens veel meer buikpijn, denk dat dat mijn darmen waren.
 
@Jazz: goed dat je actie ondernomen hebt, dat stelt je vast gerust nu je meer weet en een kloppend hartje gezien hebt!

@Lyn: jeetje, dat is een bizar verhaal zeg. Skip je zo maar een deel even, dat scheelt wel. Blijft natuurlijk nog steeds heftig dat je 1 van de 2 kwijt bent geraakt, maar hoe fijn dat nummer 2 er nog wel zit. Geniet er maar van meid en gezellig dat je bij ons blijft mee praten!

@Anita: arme jij, dit is niet een fijne situatie om in te zitten... Ik blijf voor je duimen dat het toch nog goed gaat, zeker omdat je HCG toch nog wel stijgt.

Bij mij beginnen de zenuwen weer te komen. Vandaag ineens niet meer misselijk terwijl ik de afgelopen dagen echt heel misselijk was en van die enorme vermoeidheidsdippen had. Vandaag ineens niks... Eerst ben je blij en dan ineens schiet er door je heen dat er dan wel iets mis moet zijn gegaan, want dit is wel raar... Rationeel kan ik ook wel bedenken dat het zo maar komt en dus ook zo maar weer kan gaan. Net ook een lichte bloeding weer gehad, dus het zit allemaal niet mee. Ik tel de dagen af tot ik op de 12 weken zit, weet wel dat dat ook geen garantie is maar als ik tot die tijd steeds blijf horen dat het goed gaat en keurig op schema ligt, mag ik niet klagen natuurlijk. Hopelijk morgen dus weer goed nieuws en blijft dat de komende 226 dagen nog zo!
 
<p style="text-align: center;">Anita wat jammer maar ook ik blijf voor je duimen!</p>
<p style="text-align: center;"></p>
<p style="text-align: center;">Welkom Baboon! Gezellig dat je er ook bent! Wij lopen dan aardig gelijk op.</p>
<p style="text-align: center;"></p>
<p style="text-align: center;">wat spannend Kirsten! Tot nu toe steeds n goede echo en het had de achterstand alweer ingehaald toch? Ik ga voor je duimen dat alles goed is! Misschien ben je morgen wel weer net zo misselijk, het kan inderdaad zijn dat een symptoom even weggaat en in rap tempo weer terugkomt.. ga duimen voor morgen voor je!</p>
 
Ik ben ergens wel jaloers op jullie dat jullie echo veel eerder is als de mijne.

maar dat komt vanwege onze vakantie wij vertrekken over 2 weken richting Thailand voor een aantal weken. 28 november heb ik mijn eerste echo maar ergens vind ik het fijn stel er is iets dan heb ik dat niet geweten en toch van me vakantie kunnen genieten anders zit ik me druk te maken op vakantie.
 
Ok, ik ga mijzelf een zeur vinden nu...! Net weer bij gyn geweest voor de zoveelste echo en gelukkig is nog steeds alles goed! Concreet hoor ik nu dus al vanaf vorige week zaterdag dat het goed gaat met ukkepukje, maar op de een of andere manier vertrouw ik er nog steeds niet op. Ik ga proberen vanaf nu er meer op te vertrouwen en ook enigszins een beetje te gaan genieten van de zwangerschap, beloofd!

@Jazz: achterstand was er nu wel weer, 4 dagen, dus ik ga er maar even vanuit dat die maandag er dan ook wel was, maar dat is het nadeel van dat je op 2 verschillende plekken laat meten. Ik weet gelukkig dat 1 mm extra al een mega verschil uit maakt, dus dat dit niet direct iets zegt. En zolang het niet verder op loopt vind ik het prima zo.

@Zitha: kan je niet gewoon bellen met de vraag of het eerder kan? Ik weet niet precies wanneer je vertrekt, maar een beetje een bevestiging lijkt me ook wel fijn. Al snap ik je gedachte over lekker kunnen genieten van de vakantie ook wel hoor!

@Baboon: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

@LynV: hoe gaat het nu met je? Bekomen van de schok inmiddels?
 
<p style="text-align: center;">@ Kirsten, je bent geen zeur hoor snap heel goed dat je super onzeker bent! Zeker na wat je al hebt meegemaakt! Maar fijn om toch weer te horen dat het goed was!
 
Hi allemaal!

Sinds zondag weet ik dat ik zwanger ben. Volgens mijn berekeningen nu ongeveer 5 weken. Vanochtend de vk gebeld, zij bevestigde dat. Dit betekent dat ik eind juni uitgerekend ben.

15 november mag ik heen voor een echo. Super spannend allemaal en eigenlijk ook heel eng. Een baby'tje krijgen stond (nog) niet op de planning, maar het is meer dan welkom! Na de eerste shock voel ik nu al een verbondenheid en lees ik de hele dag door informatie.

Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we het nog voor ons houden. Een nadeel daarvan is dat ik er, nu hij aan het werk is (hij vaart van ma tm vr), met niemand over heb kunnen praten.

Dus ik hoop dat ik in jullie juni groepje mag!

Groetjes,

Danique
 
Terug
Bovenaan