Uitgerekend in maart 2018

Goedemiddag iedereen en de Gelukkige zwangeren onder ons van harte gefeliciteerd! 
Voor diegene die minder geluk hebben. ..erg veel sterkte! 

Ik ben momenteel uitgerekend op 31 maart 2018 van ons eerste kindje! 
Ben zwanger geworden met icsi omdat we een pgd behandeling deden om het marfan syndroom, waar ik drager van ben, uit te sluiten. Best een heftig gedoe al zeg ik het zelf al die hormoonprikken tijdens de icsi behandeling en het laaaannnggee wachten tot pdg procedure helemaal was afgerond (ruim 2 jaar geleden besloten we voor kinderen  te gaan!).
De eerste hormoonbehandeling sloeg niet goed genoeg aan dus goede maand later de 2e hormoonbehandeling en nu kwam ik gelukkig wel in aanmerking voor eicelpunctie. Ik had 8 eicelblaasjes. Van die 8 bleken er 7 goed voor bevruchting. Hiervan kwamen 4 embryos waarvan 3 (!!) Waren aangedaan met het syndroom. Het was dus echt hopen dat die ene overgebleven was ook zou pakken! En gelukkig!!! Ik had stiekem een paar dagen te vroeg al een test gedaan en die was positief...kon het niet geloven dus er volgden nog heel veel andere testen :D
Uiteindelijk pas afgelopen donderdag naar het amc voor de eerste echo en alles zag er goed uit!! Frummeltje lag op de juiste plaats, correcte lengte en goede hartslag. Wat was (ben) ik blij!! En zo'n bijzonder gevoel om voor het eerst je kindje te zien! Nu hopen dat alles goed blijft gaan!  Ben sochtends wel erg misselijk (niet overgeven helaas) en heb wat last van mijn stoelgang, maar ey..alles voor het goede doel!
Heerlijk om dit met jullie te kunnen delen! Willen jullie uiteindelijk weten wat het wordt of laten jullie je verrassen??
Succes iedereen!

Net terug van de termijnecho. Ik was stiknerveus of nog wel alles goed was, maar dit was nergens voor nodig. Alles was goed en het kleine mensje was al heel beweeglijk. Je zal alles al goed zitten.
Volgens de eerste berekening zouden we nu 10+1 zijn, maar volgens de berekening vandaag zelfs al 10+4. Definitieve datum wordt dan ook 16 maart. 
We hebben gekozen voor de conbinatietest. Dit omdat we allebei nog vrij jong zijn en dus niet in ee risicogroep vallen.
Zo weer genoeg getypt. Tot de volgende!

Hallo Geheimpje S,
wat fijn dat alles goed is gegaan vandaag!
Mag ik vragen waarom je dan toch kiest voor de combinatietest? Mijn vriend en ik vallen ook niet in de risicogroep en zijn nog jong dus besluiten waarschijnlijk om alleen de 20 weken echo te doen. 
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar jullie denkwijze om toch een extra test te doen. Zekerheid?
Ik vind het wel een lastige keus hoor.
Groetjes

Hoi allemaal,
Geheimpje S; wat fijn dat alles goed was.
Vandaag hadden wij ook de termijnecho, was ook super nerveus of alles nog wel goed was. Ook nergens voor nodig, het was nu echt al een mini mensje! Hij of zij bewoog ook al flink, daar hebben we een filmpje van. Echt super leuk! Mijn uitgerekende datum is 11 maart. Ben nu dus 11+2. Zelf dacht ik 11+3 dus ik zat aardig in de buurt. Wij hebben ervoor gekozen geen combinatietest of nipt te doen aangezien we allebei nog jong zijn en niet in de risicogroep vallen. Wij kiezen wel voor de 20 weken echo. 
O en iemand stelde hier eerder de vraag of we het geslacht wilden weten, maar wij houden het als verrassing. Dit hebben wij bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan en dat vonden we allebei leuk dus dat doen we nu weer. 

Wij gaan wel voor de nipt. Wordt dit jaar 35, maar de leeftijd speelt geen rol in deze keuze. 
Ik hou niet van zulke levensbepalende verrassingen. Mocht zo'n kindje het al overleven, dan heeft dat heel veel invloed op je kwaliteit van leven. Ik vind persoonlijk ook dat onze twee andere kinderen recht hebben op een eerlijke aandachtsverdeling. Dat zal in zo'n geval nooit meer gaan. 

Waarom, eigenlijk geen idee. We hebben ee optie niets doen niet meegenomen in onze keuze. We wilden eerst die 99%zekerheid van nipt, maar gezien t feit dat ik pas 24 ben hebben we gekozen voor toch een test.
We zijn er nog noet uit of we t geslacht willen weten. Als we t wel willen weten dan willen we t wel graag geheim houden.

Terug
Bovenaan