Uitgerekend in maart 2018

Hoi lieve meiden, 
van harte met de kleintjes. Heerlijk dat ze er eindelijk zijn!
hier dan ook eindelijk nieuws vanaf een roze wolk alleen wel met een iets grauw randje.. 
op vrijdag 30 maart (mijn verjaardag) werd ik om 04.30 wakker van jawel... weeen! Heel mooi regelmatig om de 5 min en toenemend in kracht. De VK kwam om 11 uur en toen had ik 2 cm ontsluiting! Beetje een dooddoener want het kon dus nog steeds stoppen. Om 14.30 kwam ze terug en toen had ik 3,5 ongeveer. Om 17.30 weer en toen 4a5 cm. Toen was ik dus al 13 uur bezig en besloot de VK om de vliezen te breken om de gang erin te krijgen. Binnen een half uur kreeg ik enorme hoofdpijn en persweeen. Maar de ontsluiting bleef hangen. Mijn bloeddruk bleek 160/100 en er werd ineens met spoed een ambu gebeld en voordat ik het wist lag ik in de ambu met een weeenstorm aan persweeen en maar 5 cm ontsluiting. In het ziekenhuis bleek mijn bloeddruk ernstig hoog en werd bloed geprikt. Ik ging stuk van de pijn door de weeenstorm met persweeen en mijn hele buik bleef samen trekken. Uit het bloed onderzoek kwam een zwangerschapsvergiftiging en ik kreeg snel een ruggenprik om 21.30 Toen die eenmaal zat ging het opzich weer prima. Daarna ging de ontsluiting snel en om 01.00 uur had ik volledige ontsluiting. Om 01.45 is ons prachtige meisje Fauve geboren. Een perfect meisje 52 cm en 3562gram. Ik voelde me gelijk weer goed en we konden die nacht heerlijk genieten van ons mopje. 
Mee volgende dag wou de arts ons nog even houden om de bloeddruk in de gaten te houden en zou eind van de dag beslissen of we naar huis mochten. 
Alvast wat familie op visite om de kleine te bewonderen en ik voelde me steeds iets minder lekker worden. Op een bepaald punt raakte ik in een soort trance en de verpleging zag dat er iets niet goed ging. Het bezoek werd weggestuurd en binnen een half uur had de roze wolk die in de kamer hing plaats gemaakt voor een dikke onweersbui. Ik kreeg vreselijk buikpijn (bandgevoel), hoofdpijn, sterretjes en zag heel wazig. Er werd bloedgeprikt en kwamen verschillende dokteren binnen. Uit het bloed bleek dat ik HELLP syndroom had en ineens werd gevreesd voor een hersenbloeding of leverbloeding. De anesthesist werd in kennis gesteld en ik werd direct aan allerlei apparatuur aangekoppeld. 
Verschillende medicijnen werkte gelukkig snel en door het snel handelen van de artsen kregen ze de situatie onder controle. 
Op dit moment liggen we dus nog steeds in het ziekenhuis en gelukkig mogen de kleine meid en mijn vriend lekker bij me blijven. Ik knap heel langzaam op maar mag geen bezoek meer ontvangen dan naaste familie en zo min mogelijk prikkels om aan te sterken! 
Godzijdank is mijm kleine meisje erg sterk en is ze onwijs tevreden! Mijn vriend neemt alle zorg op zich want ik mag en kan het bed niet uit. Dat vind ik wel erg moeilijk om te zien. Ik kan haar zelf niet aankleden of verschonen en moet alles door anderen laten doen. Ik weet dat mijn tijd er ook zeker komt maar hoop dat jullie allemaal heel hard van die kleine schatjes aan het genieten zijn! Er is op dit moment even niks anders belangrijker dan dat. 
Geniet ervan lieve meiden. Zoals ik de afgelopen dagen weer heb meegemaakt is het allemaal niet zo vanzelfsprekend dat alles altijd goed gaat! 
Liefs Ivanka

Hallo,
@ Samantha,
Dank je voor je felicitatie.
Ik geef borstvoeding, werd gelukkig hierin op een fijne manier begeleid door onze kraamhulp. Mijn tepel knapte een soort van open tijdens het voeden bleek een grote kloof te zijn.. durfde haar gelijk niet meer aan te leggen.. bang dat het slecht zou zijn voor mijn kleine meid, toch geprobeerd met begeleiding om haar aan te leggen maar dat ging niet.. door met mijn kolf apparaat een soort van simulatie massage te doen is mijn borst beter geworden en is de voeding goed op gang gekomen..
Ik voed wel met tepelhoedjes (zijn nu af en toe zonder aan het proberen)..
@gebruiker153256
Wat leuk, een zoon! Wat een leuke naam! Geniet van je zoon en laat je verwennen in je kraamtijd, die is zo over! (Wij vandaag alweer zonder hulp, mis haar gezelligheid en aanwezigheid wel een beetje)
Bij ons gaat het goed, onze kleine meid is inmiddels niet zo klein meer, ze is binnen een week 78 gram boven haar geboortegewicht.. 
@mommyivank 
Zo, dat moest ik even verwerken, heb je bericht nu al een aantal keer gelezen en schrok er best van..
Gelukkig hebben de artsen je in het ziekenhuis gehouden en kunnen ingrijpen..
Wat fijn dat je kleine meisje zo sterk is en jullie als gezin bij elkaar kunnen blijven.. wat hebben jullie haar ook een mooie en originele naam gegeven! 
Goed dat er niemand op je verjaardag kwam! 
Misschien heb je dit al gevraagd maar is er echt geen optie dat je voor haar kan zorgen..?
Kan je bed bijvoorbeeld omlaag en dan zo'n tafeltje erbij rijden (dat blad kan meestal wel boven je bed "zweven" en dan je meisje erop, kommetje water erbij zodat je haar met een washand kan wassen en je vriend haar dan bij jou daar kan aankleden.. dan heb je toch contact en doe je dat samen.. de volgende keer kan je dan misschien haar afdrogen of luier aan doen o.i.d en dat zo langzaam opbouwen..
Weet niet zo goed of ze dat wel of niet toestaan maar zou het zeker vragen.. vooral als jij je daar goed bij gaat voelen want dat is bevordelijk voor je herstel..
Mag je haar wel vasthouden, op je borst laten liggen (huid op huid?)
Hoop dat je je snel beter voelt en straks na zo'n start ook zelf voor je meisje kan zorgen.. 
Denk goed aan jezelf, ook als je thuis komt! Leuk dat visite wil komen kijken maar jij moet er aan toe zijn.. als jij het bijvoorbeeld fijn vind om eerst een paar dagen met zn drieën te zijn dan moet je dat zeker doen! 
Ik geniet van mijn klein schatje en wens jou hetzelfde toe.. 
Sterkte met herstellen! 
Stop wat je nu door maakt ook niet weg of in een hoekje maar praat erover (met je vriend,je verloskundige of iemand anders) als je het een plek kan geven zul je straks nog meer van fauve kunnen genieten..
Ik bid voor je dat het gauw goed mag komen!
Voor alle meiden die nog wachten op hun kleintje, succes met het wachten en de bevalling! Voor alle dames die inmiddels hun kindje gekregen hebben, succes met de zorg, veel plezier met de visite(s) en geniet ervan! 
Groet

Hoi Mama’s, 
Allemaal van harte gefeliciteerd met de wondertjes!! 
Ik lees steeds lekker mee op de achtergrond maar dacht, laat ik nu zelf ook maar eens wat plaatsen.
@gebruiker153246 En @mommyivank wat een tegenovergestelde bevallingen hebben jullie gehad zeg! Zo zie je maar hoe het kan lopen. Het belangrijkste is dat de kindertjes gezond zijn en dat het nu goed gaat met de mama’s :)

hier inmiddels al geen Maart kindje meer... ik was uitgerekend op 30 maart dus nu 40+5. Maar ons meisje heeft het nog te veel naar der zin in mama’s buik! 
Ik wordt nu wel erg ongeduldig maar gelukkig voel ik me nog prima en fit dus hou het nog wel vol. 
Het is mijn eerste kindje en ik heb geen idee wat ik kan verwachten als de bevalling begint.. ik heb namelijk ook nog geen voorweeen gehad of iets anders voelen rommelen dus dat maakt het wel moeilijk inschatten hoe het zou moeten voelen of zo..  het voelt echt alsof madam nog wel 3 weken zou kunnen blijven zitten als ze zin heeft :p 
Dus voor nu wachten we nog altijd rustig af! Is er in middels al een topic geopend voor de mama’s die in maart bevallen zijn om hun eerste ervaringen met baby delen?
Liefs Row

Hallo Allemaal,
Gefeliciteerd voor degene die zijn bevallen. Ik ben vandaag 41 weken en ben er behoorlijk klaar mee. Voel me wel nog steeds fit maar ben nu toch wel heel benieuwd naar ons meisje. 
Vannacht veel harde buiken, morgen ook weer op controle. We kunnen niet meer doen dan afwachten.. 
succes allemaal en hopelijk kan ik ook snel het babynieuws delen.
Groetjes 

Hoi Manon, 
ik ben zelf morgen 41 weken en ben vandaag bij de vk geweest. Ze begon er over dat ik eventueel gestript zou kunnen worden als ik dat zou willen om de boel op gang te helpen. Ik werd bijna in de verleiding gebracht omdat ik ons meisje ook graag wil vasthouden maar wil ook het liefst zo veel mogelijk de natuur z’n werk laten doen dus heb gezegd dat ik het nog even wil afwachten. Ik ben benieuwd of ze daar morgen bij jou ook over beginnen. Zou je dat dan gelijk willen? 
Ik heb wel een afsrpaak gemaakt voor dinsdag bij de gynecoloog voor een hartfilmpje enz. Dat willen ze dan graag in de 41ste week begrijp ik om in de gaten te houden of alles nog in orde is. Ik maak me daar niet zo druk ook. Hartje klonk goed vandaag en ik voel VEEEEEL leven dus dat zit nog wel goed volgens mij. 
Ook voor woensdag een afpraak staan om dan toch te strippen als het niet al vanzelf opgang is gekomen. Anders volgende week vrijdag inleiden en dat wil ik het liefst helemaal niet. K wil graag thuis bevallen namelijk. 
Vandaag heb ik me wel de hele dag een beetje moe gevoeld en zijn mijn darmen een beetje aan het ‘rommelen’ geen idee of dat iets te betekenen kan hebben.. 

Hallo RowRow,
grappig, onze situaties lijken op elkaar.
Controle vandaag was goed, hartje was goed en voel haar heel veel bewegen.
Morgen mogen wij naar het ziekenhuis voor de CTG, we zijn dan 41+2. Gelukkig is het niet over het weekend heen gezet.
Als ze morgen voorstellen om te strippen dan zeg ik daar geen nee tegen. Dit omdat ze geen “extra” middelen gebruiken. Verder willen wij ook gewoon de natuur zijn werk laten doen dus hoop dat ons meisje voor de 42 weken komt.
Wij willen ook het liefst thuis bevallen :)
Succes met afwachten! 

Hallo,
Hoe gaat het met alle kindjes?
Ons kleine meisje is inmiddels 2 weken en ook niet zo klein meer.. ze groeit heel hard, voelt alsof ze al een maand oud is..
Ik vroeg me ook af of er al een topic is van in maart geboren baby's...(en van/voor diegene die in deze topic zitten maar toch april baby heeft/krijgt)..
@rowrow en Manon s
Inmiddels nieuws bij jullie?
Als er nog geen nieuws is, succes met wachten en de bevalling!
Jullie hadden het over strippen, ik wilde ook zoveel mogelijk natuurlijk maar voor mij was strippen echt wel nodig en positief.. hiermee kunnen ze kijken of ze wat hormonen kunnen stimuleren waardoor het laatste zetje gegeven kan worden.. hiermee is bij mij inleiden voorkomen (al heb ik nadat ik 6 uur lang op 3 cm zat toch opwekkers gekregen omdat ze mijn vliezen al hadden gebroken, maar dat maakte me niks meer uit want wilde mijn kleine meisje ontmoeten)
Rowrow, las volgens mij bij jou als ik me niet vergis dat je je af vroeg hoe je kan weten dat je echte weeën hebt.. als je kindje nog niet geboren is kan ik je vertellen dat je het eigenlijk niet kan beschrijven maar als het zo is weet je het (er komen zoveel krachten en hormonen etc. Vrij dat je dat echt voelt).. als je kindje al geboren is heb je dit al ervaren...
@mommyivank 
Hoe gaat het nu met je? Ben je nog in het ziekenhuis? Hoe gaat het met je gezinnetje na zo'n gebeurtenis?
Als er nog geen maart baby topic is ga ik die wel even aanmaken zodat we daar onze ervaringen/vragen/dilemma's en leuke gebeurtenissen kunnen delen
Groet PM

Hallo allemaal,
Hier dan ook babynieuws! Op 07-04 is onze dochter Anna geboren middels een keizersnee.
Vrijdag begonnen de weeën die 's nachts doorzette zodat de verloskundige om 6 uur smorgens voor het eerst bij ons thuis kwam (3-4 cm ontsluiting) Alles ging volgens schema en twee uur later zaten we op 6cm en om 10u op 8cm. Mijn vliezen werden gebroken en madame had in het vruchtwater gepoept, dus op naar het ziekenhuis. Alles ging goed en het was voor mij ook goed te handelen. 
In het ziekenhuis aangekomen wilde de ontsluiting maar verder vorderen tot 9cm waardoor om 16.00uur werd besloten dat ze met een keizersnee ter wereld zou komen.
Gelukkig kon dat allemaal snel worden geregeld en is ze om 16.20uur geboren met een gewicht van 4545gram en 50cm. Flinke dame voor een eerste kindje dus.
Wij zijn sinds gisteren thuis aan het herstellen. Alles gaat goed, ik heb weinig pijn en Anna dronk vanaf het begin aan de borst. Ze was de eerste dagen wel wat misselijk maar nu is ze heel tevreden.
Ik ben helemaal tevreden met de gang van zaken, het is goed zo. Aangezien ze zo groot was is me wellicht veel ellende bespaard gebleven. Ben benieuwd of de keizersnee mentaal nog een grote impact op me gaat krijgen. 
Voor nu hopen we dat ze het zo goed blijft doen.
Groet Manon

Terug
Bovenaan