Hoi,
Helemaal met je eens! Ik denk inderdaad dat de eerste periode samen met jullie kindje niet opweegt tegen onbetaald verlof. Je krijgt de tijd niet meer terug en ik denk dat het zoveel voordelen heeft. Qua hechting met de kleine, maar ook met elkaar. Ik denk dat je als mens ook verandert zodra je papa & mama wordt en als partners. Daarom neemt mijn man 4 weken vrij, die werkt nu “lekker” door en neemt af en toe hier en daar een dagje vrij. Zo zijn wij zondag nog naar de Lion King geweest en hebben we een nachtje in een hotel geslapen. Maandag had hij dus vrij genomen en konden we nog even lekker samen genieten, want in de weekenden zitten we steeds redelijk vol met afspraken met familie en vrienden. Moeten we eigenlijk ook niet meer doen, maar ja.. We zijn allebei lekker sociale wezens, Haha ? Ik zit er zelf over te denken om de eerste 2 dagen nog geen bezoek te doen en pas vanaf dag 3. Ik weet niet waarom, maar dat is hoe ik er nu over denk. Wellicht denk ik er dan weer anders over.
Hoe denken jullie over het dragen van je kindje door anderen? Ik denk dat ik me er helemaal niet prettig bij zou voelen als iedereen mijn kindje in de eerste week al zou dragen. Wellicht alleen opa/oma en ooms en tantes. Maar kleine neefjes en nichtjes e.d. Hmmmmzzz.. Ik vind vooral die periode, de kraamtijd, heel spannend! Vooralsnog zou ik ons drietjes gewoon willen opsluiten en eerst willen wennen aan elkaar, voordat de rest erbij komt. Wij hebben beide een grote familie: mijn man heeft 3 broers en in totaal 8 neefjes/nichtjes en ik heb 2 broers en 3 zussen en ook 8 neefjes/nichtjes. Dan nog onze ouders, vrienden en collega’s die meer vrienden dan collega’s zijn... ach, we zien het wel.
Mijn vluchtkoffer staat sinds afgelopen maandag klaar! ? Dus met 37+2 weken.
Mij zit bij Naviva voor de kraamzorg en die hebben een lijstje gegeven, dat heb ik een beetje aangehouden. Er zit nu in:
Zowel voor mij als mijn man: ondergoed, sokken, schone kleding, makkelijke kleding (shirtje, jogging/legging), iets te lezen. Voor mij dan nog 2 voedingsBH’s en een voedingshemd. Een briefje waarop staat welke toiletartikelen mee moeten, zodat we daar op het grote moment niet over na hoeven te denken, maar gewoon het lijstje af kunnen strepen. Dikke skisokken voor mij. Druivensuiker, oplader, flesje water MET RIETJE ? Voor de kleine: 2 boxpakjes maat 50 en 2 pakjes maat 56 met sokjes en mutsjes. 4 rompertjes, een omslagdoek (zo’n badcape van badstof). Verder ligt de camera in de maxicosi en die staat in de hal. En misschien dat ik er nog een spelletje ingooi, ter afleiding ofzo! Even lekker een potje Yathzee spelen of kaarten ?