Uitgerekend in september 2018

Bij ons is alles klaar  alleen de kinderwagen  nog in mekaar zetten .
De eerste weken  komt de kleine man bij ons op de kamer in een wiegje.  Was daar eerst niet zo van maar een gesprek met de kraamzorg heeft mn gedachte  veranderd. 
?

Wat fijn dit! Heb nl ook geen facebook :) 
ik ben 15 september uitgerekend..begint nu toch wel echt spannend te worden. En over het weer nu hoor je mij zeker niet klagen:) heerlijk!! Af en toe last van kortademigheid voornamelijk als ik op de bank zit. Verder voel ik me eigenlijk top! 
Voorkeur gaat bij ons uit naar kraamhotel ook ivm bad bevalling! Erg spannend allemaal. 

Wij hebben de wieg op het eigen kamertje staan,  en zien wel hoe of wat. Kraamhulp heeft hier eigenlijk niet met ons over gesproken.. 
Verder staat alles klaar binnenkort alles uitwassen en dan ongetwijfeld nog een paar keer in het kamertje komen en alles linksom leggen ipv recht om hihi

Bijna 36 weken hier, en vandaag voor het laatst gewerkt! Voelt wel een beetje onwerkelijk dat het al bijna afgelopen is.... ondanks alle kwaaltjes vind ik zwanger zijn toch heel erg leuk en bijzonder, maar kan ook weer niet wachten om haar te ontmoeten.
Ik ben ook blij dat het eindelijk niet meer zo warm is. Want die hele warme nachten sliep ik wel erg beroerd... maar mijn slaap is echt 1000x beter dan mijn vorige zwangerschap, dus daar ben ik wel dankbaar voor.
En sinds 34 weken heb ik echt mega dikke voeten en kuiten, hoopte dat het nu met het koudere weer iets minder zou zijn, maar helaas. En dus ook heel veel aangekomen, wat ik toch nog steeds een beetje pijnlijk vind op de weegschaal...?. Ach ja, dat is er ook weer snel af, maar ik had liever niet ook nog eens 3 kg vocht steeds de trap op moeten tillen...
Mijn eerste is in de winter geboren en ondanks de hitte denk ik toch dat ik liever in de zomer zwanger ben. Want elke dag sokken en schoenen en spijkerbroeken aantrekken is echt niet grappig. Laat staan een panty of maillot. Dus nu lekker op slippers en een jurkje over je hoofd gaat toch wat makkelijker! 
Veel succes met de laatste loodjes iedereen!

Hoi!
Hier 1 september uitgerekend, dus inmiddels 37 weken + 3 dagen! Ook hier wat kwaaltjes die ‘horen bij de laatste loodjes’, want over het algemeen heb ik een heel relaxte zwangerschap gehad. 
Sinds een week of 4 (eigenlijk vanaf week 33, toen de zomervakantie begon, ben juf, en ik dus niet meer hoefde te werken) slaap ik heel slecht. Moeite met draaien, kan niet lang op 1 zij liggen, rusteloos (vooral in mijn hoofd). 
De warmte ben ik redelijk doorgekomen door werkelijk waar NIKS te doen, behalve op de bank liggen met de ventilator op me gericht of dobberen in een zwembadje in de tuin. Wel blij dat het nu weer koeler is en ook de temperatuur in huis weer wat daalt. 
Ik had donderdag controle, kindje is ingedaald, sterke hartslag en mooi qua groei, wordt geschat op zo’n 3500gram met 40 weken. 
Kamertje is verder zo goed als af, nog wat extra gordijnen ophangen, plankjes aan de muur en dan is die klaar. Box, wiegje, kinderwagen staan ook al klaar. Vluchttas (voor naar het geboortecentrum, wat we graag willen) staat klaar, dus.... afwachten.
Manlief is er een beetje klaar mee dat ik zo slecht slaap, want daardoor slaapt hij ook veel slechter. 
Hoelang zijn jullie partners eigenlijk thuis na de bevalling? Die van mij 4 weken, ook gewoon in de kraamweek.
Succes allemaal met de laatste loodjes! 

Hoi hoi !
Wooeeewhh spannend hé ! 
Heel herkenbaar die ventilator en het zwembad wat moet je anders, ben zelf geen stil zitter heel de dag maar met die warmte moet je het jezelf niet aan willen doen.. nu net als gisteren even een wandeling met de hondjes even sociaal contact geeft toch wel een verademing en afleiding hopelijk voot ons allemaal mag het zo nog wel blijven.
Bij mij zeiden ze hetzelfde vorige week met de controle.. volgende week 36 weken echo toch wel weer spannend.
Vanaf wanneer had jij je vluchttas klaar staan? En wat zit er voornamelijk in? Ben je van een checklist uitgegaan of je eigen gevoel? Zie zoveel lijsten voorbij komen dat ik denk moet ik een hele samsonite koffer vullen!
Mijn man is de kraamweek  nog aan het werk en de 2 weken erna thuis Of langer zo heel moeilijk zijn ze niet op het werk, kost dan alleen onbetaald verlof maar ik ben van mening dat die periode niet uit te drukken is in geld... mijn moeder en schoonmoeder komen in de kraamweek ook wat helpen dus ben niet helemaal alleen.
Jij ook veel succes, ben benieuwd naar het eerste berichtje wie haar kleine wonder in de armen heeft mogen sluiten!

Toi toi toi 

Hier morgen 36 week.. al dikke week last van flinke voorweeen. Volgens verloskundige is mijn baarmoedermond al zacht en aan het verweken. Kleine is als sinds 30 weken ingedaald en ook niet meer gedraaid.
morgen weer naar verloskundige. Ben blij dat ze me niet laten doorlopen tot het eind met deze voorweeen. 
Hier staat vlucht tas sinds vorige week klaar. Vanaf volgende week mogen we thuis bevallen dus kleine moet nog zowiezo een weekje blijven zitten.
ben er wel beetje klaar mee met de zwangerschap. Lopen wordt moeilijk alles doet me zeer. Slaap ‘s nachts ontzettend slecht (mijn vriend door mij ook) 
het is wachten tot de kleine denkt ik wil eruit ?

Hoi,
Helemaal met je eens! Ik denk inderdaad dat de eerste periode samen met jullie kindje niet opweegt tegen onbetaald verlof. Je krijgt de tijd niet meer terug en ik denk dat het zoveel voordelen heeft. Qua hechting met de kleine, maar ook met elkaar. Ik denk dat je als mens ook verandert zodra je papa & mama wordt en als partners. Daarom neemt mijn man 4 weken vrij, die werkt nu “lekker” door en neemt af en toe hier en daar een dagje vrij. Zo zijn wij zondag nog naar de Lion King geweest en hebben we een nachtje in een hotel geslapen. Maandag had hij dus vrij genomen en konden we nog even lekker samen genieten, want in de weekenden zitten we steeds redelijk vol met afspraken met familie en vrienden. Moeten we eigenlijk ook niet meer doen, maar ja.. We zijn allebei lekker sociale wezens, Haha ? Ik zit er zelf over te denken om de eerste 2 dagen nog geen bezoek te doen en pas vanaf dag 3. Ik weet niet waarom, maar dat is hoe ik er nu over denk. Wellicht denk ik er dan weer anders over. 
Hoe denken jullie over het dragen van je kindje door anderen? Ik denk dat ik me er helemaal niet prettig bij zou voelen als iedereen mijn kindje in de eerste week al zou dragen. Wellicht alleen opa/oma en ooms en tantes. Maar kleine neefjes en nichtjes e.d. Hmmmmzzz.. Ik vind vooral die periode, de kraamtijd, heel spannend! Vooralsnog zou ik ons drietjes gewoon willen opsluiten en eerst willen wennen aan elkaar, voordat de rest erbij komt. Wij hebben beide een grote familie: mijn man heeft 3 broers en in totaal 8 neefjes/nichtjes en ik heb 2 broers en 3 zussen en ook 8 neefjes/nichtjes. Dan nog onze ouders, vrienden en collega’s die meer vrienden dan collega’s zijn... ach, we zien het wel. 
Mijn vluchtkoffer staat sinds afgelopen maandag klaar! ? Dus met 37+2 weken. 
Mij zit bij Naviva voor de kraamzorg en die hebben een lijstje gegeven, dat heb ik een beetje aangehouden. Er zit nu in:
Zowel voor mij als mijn man: ondergoed, sokken, schone kleding, makkelijke kleding (shirtje, jogging/legging), iets te lezen. Voor mij dan nog 2 voedingsBH’s en een voedingshemd. Een briefje waarop staat welke toiletartikelen mee moeten, zodat we daar op het grote moment niet over na hoeven te denken, maar gewoon het lijstje af kunnen strepen. Dikke skisokken voor mij. Druivensuiker, oplader, flesje water MET RIETJE ? Voor de kleine: 2 boxpakjes maat 50 en 2 pakjes maat 56 met sokjes en mutsjes. 4 rompertjes, een omslagdoek (zo’n badcape van badstof). Verder ligt de camera in de maxicosi en die staat in de hal. En misschien dat ik er nog een spelletje ingooi, ter afleiding ofzo! Even lekker een potje Yathzee spelen of kaarten ?

Terug
Bovenaan