Uitgerekend januari 2017

Hai dames, ik heb 1 dag later m'n afspraak bij de vk, 1 juni. Maar is het dan gelijk een echo? Nee toch?

ik vind het ook hele spannende weken!

Hallo dames,
Wat leuk om na vijf jaar mijn ervaringen te mogen delen met andere mama s.
Ik verwacht mijn tweede kind in Januari, nu 5 weken zwanger.
Gelukkig geen misselijkheid of vermoeidheid in tegenstelling van mijn eerste zwangerschap.
Wens iedereen alvast veel succes en plezier de komende maanden.
Trouwens NL is niet mijn moeder taal dus zal veel fouten zijn op mijn verhalen :)

<li style="text-align: center;">

Hallo allemaal,

Ik mag mij hier ook melden.. Ik ben al een gelukkige moeder van een geweldige zoon (4.5) en wij verwachten als mijn berekening klopt 7 januari 2017 ons 2e kindje.

Spannend weer

Ik heb m'n eerste echo ook niet bij de vk maar bij de gyn. Ik zou daar namelijk eind mei onder behandeling komen vanwege verminderde vruchtbaarheid. Heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Nu kon ik van de week dus bellen met het goede nieuws al in verwachting te zijn en mag ik de 31ste een eerste echo laten maken.

De vk moet ik overigens nog bellen voor een afspraak. Maar op de site stond dat ze pas rond 10 weken eerste echo doen daar. Intake vaak wel al rond de 8 weken

Mijn vk zei dat ze de 1e echo rond de 7e weken maken (wel een vaginale echo)..

Leuk idee trouwens die facebook pagina, kan hem alleen ook nergens vinden

Klopt hoor, het is per vk ook verschillend. Maar wij hebben hier niet zo heel veel keuze qua vk. En dan ben ik nu al blij met de echo bij de gyn met nog geen 8 weken ipv dat ik langer had moeten wachten bij de vk.

En ja deze eerste echo''s zijn altijd vaginaal he...

Hoi allemaal, hebben jullie nog een plekje voor mij in dit clubje?

Ik heb vandaag positief getest en dat terwijl we momenteel helemaal geen kinderplannen hadden. Ik ben namelijk net in december bevallen van mijn dochtertje (3e kindje).......

Hopelijk kan ik hier meepraten. Ik heb geen flauw idee wanneer ik uitgerekend ben, omdat ik nog geen echte menstruatie heb gehad. Dus ik gok op december / januari.

Groetjes!

Hey Francisca, vast wel en gefeliciteerd! (en love2bemama en Emilce ook) We zitten een beetje in hetzelfde schuitje, ik weet ook niet precies wanneer ik ben uitgerekend. Ik gebruik al sinds 2009 de anticonceptiepil, dus ik weet niet precies wanneer ik de verrassende eisprong heb gehad. De reden dat ik ging testen was dat de ontrekkingsbloeding uitbleef, en omdat dit de eerste keer was dat ie niet kwam (en er verder ook nog helemaal niks te zien is) ga ik er even vanuit dat ik pas net zwanger ben en in januari ben uitgerekend. Heb daarom ook extra snel een afspraak bij de vk voor een intake + echo, om te kijken hoe ver ik ben.

Wanneer ga jij naar de vk/gyn?

Terug
Bovenaan