Uitgerekend Januari 2022

ga nu toch even een gekke vraag stellen misschien.. ?

maar dames hoe denken jullie nu over intimiteit? vrijen..
om zwanger te worden vreeën we natuurlijk veel. maar nu merk ik dat ik niet goed durf nu ik zwanger ben, bang voor een miskraam.
en merk dat manlief teleurgesteld is.. en dat vind ik ook lastig.
hoe staan jullie hierin ?

Hoi, vandaag of morgen NOD en vanaf 3 mei al positief getest. Ook met clearblue ‘1-2weken’ .. Super blij, mijn tweede kindje. Ik voel allemaal krampen, lage rugpijn, rommelende darmen en ik vind het toch wel heel spannend.. hopen dat het goed gaat!

Ik vind het totaal geen rare vraag. Ik heb precies hetzelfde en ben idd ook bang voor een miskraam door seks. Ze zeggen dat het niet kan, maar bij mijn eerste zwangerschap ook seks gehad en toevallig ook een miskraam geworden.. heel lastig, want wat je zegt sneu voor je vriend

Ook bij mn zwangerschap seks gehad tot de laatste week, maar wel een stuk minder dan voor de zwangerschap. Met hormonen is mijn libido een stuk lager, dus het komt er nu gewoon niet iedere dag van. :p Maar bang ben ik niet! Weet wel dat het fijn moet voelen, fysiek en mentaal. Dus als jullie bang zijn zie ik geen reden om tegen je gevoel in er op los te gaan met je vent. ?

Is geen rare vraag hoor! Ook ik vond dat spannend bij mijn eerste zwangerschap! Ik kreeg alleen na mijn hoogtepunt scherpe pijnsteken waardoor ik het niet fijn vond. Toen aan de VK gevraagd en vertelde dat alles gewoon extra gevoelig is en door het samentrekken vd baarmoeder kwam en het geen kwaad kon. Ook gaf ze aan dat vrijen gewoon prima kan. Mocht er daarna een MK plaatsvinden, dan had dat sowieso gebeurd omdat er iets niet goed is met het vruchtje of met de innesteling. Als het vruchtje goed ingenesteld is, mocht je alle acrobatische standjes gewoon uitoefenen (ik heb me toen kapot gelachen hahaha).
Na mijn eerste trimester, werden de steken bij minder en kon ik er ook weer van genieten.

dankjewel voor jullie reacties.bij mijn 1e zwangerschap had ik die angst ook, en pas na 1e trimester ging die angst voorbij.. toen hebben we wel gevreeën tot 35 weken.
heb er maar een gesprek over gevoerd naar mijn man, en uitgelegd dat ik wat zekerder moet worden van de zwangerschap en dat dat dan wel terug komt..
ook al kan het geen kwaad.. het moet ook fijn aanvoelen ipv bang te zijn..toch...

Aaah wat een dag. Alle zwangerschapshormonen zijn weer terug en wat baal ik daarvan... Ik voel me een ongeleid projectiel momenteel. Het is voor een goed doel, i know, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was dat ze eindelijk weg waren hoor.
Poni, hoe voel je je?

Terug
Bovenaan