Uitgerekend Januari 2022

Gefeliciteerd nieuwe dames gezellig. ☺️ groepje wordt steeds groter. Leuk.

Spannend weer hoop voor jullie dat het nu goed zit en dat de eerste echo gauw is zodat jullie ook heerlijk kunnen genieten ☺️

gefeliciteerd en welkom!
wat een spannende tijd, zeker als je al een aantal miskramen hebt gehad. bewondering voor jullie geduld.. ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt maar ben er wel enorm bang voor omdat je het zo veel leest overal.
soms lijkt t meer niet goed te gaan als nog wel.. als je de verhalen van mensen zo leest.

dus dames bij wie deze ervaring helaas hebben... mijn duimen draaien !!
ook voor jou poni.. ?

mijn eerste echo is 26 mei..
hoe kom je de tijd door?? geen idee de dagen en weken duren veeeel te lang.
de vorige keer kwam ik er later achter dat ik zwanger was, en een vroege echo, dus ging t sneller.. nu lijkt t eeuwen te duren

@talli jij bent helaas dus ook een mede ervaringsdeskundige..

Ik moet zeggen dat ik het nu ook heel positief in zie hoor, maar ben ook bang dat ik mezelf daarmee jinx haha, dus ik neem het maar dag voor dag!

Wij zaten net middenin het onderzoek naar de miskramen, waarin je eigenlijk niet zwanger mag worden. Onze eerste onderzoeken in het ziekenhuis waren echter zo negatief ( als in: er wordt door de gynaecoloog gevraagd hoe lang ik zwanger denk te zijn terwijl ik kom voor miskraamonderzoek ) dat we toch door zijn gaan proberen en voila: toch zwanger, oeps!

@SenK wauw, wat gevoeloos van de gynaecoloog zeg. Vooral als het over zo'n onderwerp gaat. Ik heb het mee gemaakt met m'n bbz inderdaad. Even inlezen had niet erg geweest..! 
Ik heb aankomende maandag de eerste echo. Dan 6+4 weken. Heb 'm liever vandaag dan morgen haha, maar er naartoe leven is ook leuk. Mijn grootste zorg is momenteel waar het vruchtje zit. Ook zitten we stiekem al te shoppen voor onze oudste, want die gaat naar een andere kamer als deze uk doorzet. We denken dat we dat toch door gaan laten gaan, ongeacht de uitkomst. Ik zit te denken aan natuurlijke tinten en roze/terracotta (de stijl van haar geboortekaartje). Verder zie ik dat m'n buik lekker opgeblazen is en wil ik even geen strakke shirtjes aan haha. 

@mama poekie,

Jij hebt het eerste bericht hier in deze topic geplaatst.
Als het goed is kun je dit bericht aan passen (het bovenste bericht)
Als iedereen door geeft wanneer ze de eerste echo hebben is het misschien leuk om het in dat bericht te plaatsen omdat deze makkelijk terug te vinden is.
Misschien een leuk idee? Kan iedereen gelijk zien wanneer iedereen een controle heeft ☺️

ik vind het een leuk idee. als iedereen het door geeft zal ik het erbij zetten. van degene die ik al heb.

ik had nog zo'n clearblue liggen, had er 2 namelijk. de 1e met middag urine gedaan vorige week donderdag en die gaf 1-2 weken aan. dan ben je ongv 4 weken toch?vanmorgen de andere gedaan met ochtend urine. en deze geeft 3+ aan. en dan zegt de beschrijving dat je dan 5+ bent. ik had vorige week ook al vroeg op dag 25 een positieve test maar als ik woensdag had getest bv was deze ook positief geweest. ben volgens mij eerder zwanger geraakt in mijn vruchtbare week, dat gevoel had ik al langer of praat ik nu stom??

en dan nog iets, kijk net op de post nl app en krijg ik vandaag mijn corona vaccinatie uitnodiging..wat moet ik er toch mee.?. vind het zo moeilijk... corona en zwanger zijn lijkt me ook niet goed, maar is vaccineren en zwanger zijn goed ?

Hoi allemaal! Ten eerste allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Nadat wij in het najaar een miskraam hebben gehad, heb ik gisteren weer een positieve test in de handen gehad!! Zo onwerkelijk.. Ik zou nu 4+3 dagen zwanger zijn. Wij hebben al een dochter, bij haar wist ik voor ik ging testen al dat ik zwanger was, vooral doordat mijn borsten zoooo pijn deden. Bij de tweede zwangerschap had ik al het gevoel dat het niet goed zat. Minder klachten, testen die niet mooi opliepen. Na 9 weken kreeg ik helaas ook een miskraam. Nu voelt het al wel wat beter, hoewel ik toch wel onzeker ben. Ik ben wel erg moe en heb af en toe wat last van mijn buik en borsten (maar niet zo erg als tijdens de eerste zwangerschap). Maar goed, het is ook nog wel erg vroeg en wie weet nemen de klachten nog wel toe. ;-) ik heb de verloskundige nog niet gebeld, maar vorige keer gaf ze aan dat ik een eerste echo mag laten inplannen rond 7 weken. Spannende periode voor ons allemaal!!!

Mama poekie,

Nee dat is niet gek, Misschien is je eisprong deze maand toch eerder geweest dan "normaal".
Idd als de cb test 3+ aangeeft ben je 5 weken ☺️ spannend.
Val je in het risico groep dat je een uitnodiging hebt gekregen? Voor het vaccin?

Ik vind die heel moeilijk ik weet het echt niet. Las wel in artikel van België en Duitsland dat je daar juist als zwangere voorrang krijgt op de vaccin. Daar zijn ze heel enthousiast.
Aan de andere kant denk ik dan? Hoe weten ze nou wat dat voor de kleine in buik betekend?

Aan de andere kant corona krijgen terwijl je zwanger bent en/of straks tijdens de bevalling lijkt me ook helemaal niks.

Ze raden natuurlijk nu ook aan je te laten vaccineren tegen kinkhoest tijdens de zwangerschap...

Ja ik weet ik het niet, Ik vind hem erg lastig.

Ohja voor het lijst ik heb mijn eerste controle op 25 mei ?

Terug
Bovenaan