Uitgerekend juli 2021

Hey! Leuke reacties allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! wij krijgen een zoontje :) 
Ik heb vanaf 14 weken al last van hoge bloeddruk en krijg daar medicatie voor, dus ben onder controle bij de Gynacoloog. 
nu het steeds dichterbij komt denk ik wel meer na over de bevalling. Hoorde toevallig vanmiddag weer een horrorverhaal van iemand. Maarja, laat het maar op me af komen. 

Hier hetzelfde, de laatste babywasjes draaien en heb net mijn vluchtkoffer ingepakt. En over een paar weken de co sleeper en box gereed maken. Spannend hè!! 

Oh ja goeie die moet ik ook nog inpakken ! Wat doen jullie allemaal in de vluchtkoffer ?                                       @ Feutje..  Die vermoeidheid is wel herkenbaar inderdaad.. m'n man verklaard me voor gek dat ik iedere dag alles loop te poetsen, in/uitruimen etc en dan vervolgens om 7 a 8 uur helemaal af in bed lig hihi..                                              @creatiefbezigbijtje .. probeer niet teveel naar die horror scenario's te kijken/lezen .. ik deed dat ook merkte dat ik er "logisch" super onrustig van werd ... baby'tje moet er straks toch echt gewoon uit.. en zover mogelijk met zo min mogelijk stres .. begrijp me niet verkeerd .. ik vind het ook super spannend hoor ? maar probeer toch van het goede uit te gaan. 

Mijn “vluchtkoffer” bestaat inmiddels al uit 2 tassen ? Een kleine weekendtas en de luiertas. Ik heb namelijk ook een ochtendjas ingepakt en daarmee is tas 1 al voor de helft gevuld. Verder: een paar hemdjes, voedings bh 2x, voldoende ruimzittend ondergoed, sokken, nachthemd 2x, slippers (waar ik met sokken in kan, maar ook eventueel mee onder de douche), toilettasje, 2x babypakje, rompers + mutsjes (mt 50 en 56), dekentje en jasje/vestje voor de baby, sultana, een drinkwaterfles met zo’n rietje erin om gewoon rechtop te kunnen drinken, druivensuiker, neusspray. En verder moet ik nog gewone kleding klaarleggen, dat wordt waarschijnlijk een joggingbroek met shirt en vestje. En natuurlijk telefoon, iPad, oplader, camera, geboorteplan, verzekeringspasje, portemonnee, maar dat doe ik ook later. Volgens mij was dat het wel zo’n beetje.Pfff alsof ik een week wegga ?

Iedereen van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik heb totaal nog geen nesteldrang alhoewel ik van mezelf al heel erg opruimerig en aan het schoonmaken ben, maar bij ons komt de kinderkamer en alle andere spullen de eerste week van juni pas bij ons thuis. Het enige wat ik op dit moment in huis heb zijn de kleertjes haha! Word nu wel even anders aangezien ik nu via de gynaecoloog moet en de kans er dus is dat ze eerder word gehaald, maar ik wacht even de afspraak af met de gynaecoloog voor ik me daar nu al druk om ga maken. En met dat inslapen qua ademhaling ken ik niet, maar wel dat ik echt heel slecht slaap 9 van de 10 keer. Heel veel wakker en ook hele aparte rare dromen haha! En erg veel last van brandend maagzuur dus de rennies liggen al standaard naast mijn bed en in de badkamer. Jullie voor de rest geen kwaaltjes?

Pfff ja veel hè voor in de vluchtkoffer. Inderdaad alsof je op vakantie gaat. Gelukkig wonen we 5 min naast het ziekenhuis, dus als ik iets vergeet kan mijn vriend het eventueel nog makkelijk halen. 
zo een fles is zeker handig! Die heb ik ook. Met een rietje er in. 

en zo een fles die je kan vullen met water en bij het plassen langs je vagina kan houden tegen het brandende gevoel. die heb ik ook ingepakt! 

ik heb ook standaard rennie naast het bed. Had vannacht weer erg last van brandend maagzuur. En ik heb zwangerschapsrhinitus. Vooral snachts, veel snuiten en niezen. Heel vervelend! Voorderest mag ik niet klagen. 

Alles is af, de babykamer etc. In die zin dus helemaal klaar ervoor. Nu mentaal nog :) 

Ik ben 15 juli uitgerekend van een ???? ;). Ons tweede kindje. Nog 3 weken werken, wel zin in en toe aan verlof. Buik is stuk groter dan vorige keer. En zit ook wel al iets meer in de weg.
Ik vind hem eigenlijk wel weer prachtig maar merk dat veel mensen het deze keer toch nodig vinden om er opmerkingen over te maken. En vervolgens wat te schrikken van dat ik nog 9weken moet :p
Maar het gaat best goed. Slaap wel slecht en merk wel dat ik beetje moet doseren, want met een kindje rondlopen zit uitslapen er nooit meer in. 
Er moet nog wel wat geklust worden her en der dus de babykamer is nog absoluut niet af, maar goed als daar de grote klus klaar is is verven en behangen toch geen weken werk. En de vorige was 11 dagen over tijd dus ik heb nog geen haast eigenlijk.
Maar verheug me er wel al op dat het wel af is, en op lekker rommelen op de dagen dat ik verlof heb en de oudste naar de opvang is. 

Terug
Bovenaan