Uitgerekend juni 2015

Hallo allemaal,

Graag sluit ik me hier bij jullie aan (dit is volgens mij de meest logische topic voor wie uitgerekend is in juni, aangezien dit vanuit de site de officiele mamaclub voor juni is, anders wordt t volgens mij een jungle aan uitgerekend-topics op het forum)!

Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben dus het is nog heeel pril maar het lijkt me (juist ook daarom) fijn hier ervaringen te delen en elkaar te steunen. Voor wie ik nog niet ken vh andere topic:gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik zal ff wat over mezelf vertellen:

Deze week word ik 35, mijn man en ik zijn bijna een jaar getrouwd en we
hebben even lang geprobeerd zwanger te worden van onze eerste. Het was
in mei al raak maar dat bleek in juni helaas een miskraam.

De laatste 14 dagen (2e cyclus na miskraam) kropen voorbij want ik was heel
optimistisch gestemd maar meende ook allemaal ongewone dingen aan mijn
lijf te merken die overeen kwamen met hoe ik me tijdens mijn eerdere
zwangerschap had gevoeld. Ik had een heel sterk gevoel dat t nu weer
raak was, maar was mede daardoor ook heel erg bang voor de
teleurstelling als het niet zo zou blijken te zijn, omdat dat dan toch
min of meer betekent dat je je jezelf/ je lijf echt 0,0 kunt vertrouwen
wat zwangerschap betreft. Afgelopen vrijdag hield ik de spanning
niet meer uit en heb ik tegen mijn voornemen in, 2 dagen voor nod al
getest. Ik bleek inderdaad opnieuw zwanger!:) Omdat de earlytest (van
test.) een redelijk licht streepje toonde kon ik het niet laten gisteren
ook nog een gewone test (KV 2voor5) te doen en dat was echt een heel
duidelijke tweede streep!

Langzaam maar zeker sijpelt t besef door dat er kennelijk weer een klein wondertje in mij groeit en maakt
blijheid zich van ons meester. We hopen dat t zich goed aan mij vast
houdt en dat t zich goed mag blijven ontwikkelen zodat we hem/ haar
hopelijk rond 28 juni gezond en wel in onze armen kunnen sluiten maar
zeker deze eerste weken zullen extra spannend voor ons zijn.

Kwaaltjes vallen mee: gespannen buik, lichte obstipatie, gevoelige borsten
en...heel veel dagdromen en alvast sites met leuke babyspulletjes
bekijken, hahaha!!:-D

Ik heb me zojuist aangemeld voor moeders voor moeders. Wie van jullie doet dat al/ gaat t ook doen?

Nou dat was een heel verhaal, sorry!;-)

Hi, ik ga ook maar even via de officiële topic verder :)Gefeliciteerd Vitanova!
Ik ben vandaag precies 6 weken en heb zojuist een echo gehad, we hebben een hartje gezien!! Vanmorgen had ik nog bloedverlies, dus was ik eigenlijk heel bang voor (weer) slecht nieuws. In maart een BBZ gehad en in juni een miskraam. Ik kan het nu bijna niet geloven, maar we hebben echt een kloppend hartje gezien. De ring was ook heel duidelijk en een fliebertje ernaast wat dus de embryo is. Wat een opluchting! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan, want het blijft een wonder.
ps Ik doe niet mee aan moeders voor moeders. Waarom niet weet ik eigenlijk niet, zal er eens naar kijken.

Hi knut, wat ontzettend fijn voor jullie!!! Lijkt me ook echt zo spannend en bijzonder om het hartje te zien. Ik mag ook met 6 wk naar de gyn voor een echo, moet nog ff geduld hebben;-)

Van harte gefeliciteerd, een spannende tijd voor jullie! Volgens de bereiking op het internet ben ik nu 6 weken en 1 dag zwanger.

Maar omdat mijn cyclus erg onregelmatig is kan het korter of langer zijn. We zullen het wel zien als we een afspraak bij de verloskundige hebben.

Ik voel me goed, af en toe vlagen van misselijkheid en gevoelige borsten.

'S avonds na het eten heb ik echt last van een dikke buik!

Nou dat opgeblazen gevoel dat ken ik ook..Poeh....ik knijp hem wel hoor...mijn buik is al va vanmiddag echt van streek/ onrustig. Ik probeer me er niet al te druk om te maken en voor zover nodig en mogelijk mijn gemoed gerust te stellen door te denken dat t helemaal niets ernstigs hoeft te zijn maar dat mijn buik nu eenmaal 'ff' een wondertje ah maken is en dat hij daardoor logischerwijs misschien gewoon wat van slag is (raskt mijn brein ook als t wonderen moet verrichten;-)) maar dat us toch een hele uitdaging! Hebben er meer mensen last van hun buik?

Ik heb ook last van mijn buik, de laatste paar dagen (vooral 's avonds) krampen in de buik. De ene keer meer onderin en gisteravond net onder mijn ribben.

Ik kan mij dit niet herinneren bij de vorige zwangerschap.

Terug
Bovenaan