Uitgerekend juni 2019

Dat zou een bijzonder cadeautje zijn nomade! Succes aan alle zwangeren met deze warmte! Wij hebben gisteren een airco geplaatst, goede hoop dat het hier binnen dus goed te doen zal zijn. Lotte mag vanaf morgen naar buiten, maar dat is wel heel warm...

Hoe gaat het allemaal bij jullie? Hier inmiddels de uitgerekende datum gepasseerd en nog steeds erg rustig. Word vrijdag gestript als het kan dus wordt even spannend. Hoop heel erg dat ik die natuurlijk niet haal en dat de kleine zich eerder aandient! Gister hele zware dag gehad. Al paar dagen binnen opgesloten dus toen manlief gister vroeg na zijn werk hoe gaat het ik het niet meer kon houden en volledig instortte haha. Even lekker gehuild! Pfff ben het wel een beetje beu ? maargoed kan echt niet lang meer duren!

Hier vandaag mijn uitgerekende datum dus helaas geen verjaardagscadeautje gekregen zondag?!  Veel afgelopen dagen zwembadje, binnen, ventilator op hoogste stand en ijsjes eten?! Veel s'avonds harde buiken die echt vervelend voelen maar gedurende de dag voel ik mij wel goed, ook veel minder rugpijn dan rond de 30ste werk! Misschien hebben de oefeningen goed geholpen! Herkenbaar die emoties Lizzieluc, af en toe laat ik ze bij mij ook gaan! En dat is heerlijk! Ik was giga aan het snotteren afgelopen maandag toen Maarten de 11stedentocht had gehaald, ik kon niet meer stoppen??! Tja hoort erbij! En we wachten nog maar weer rustig af! Vandaag een onverwacht koele dag...heel fijn!!!!

Op 19juni zijn wij de trotse ouders geworden van Nola Joan.
Op 17 juni braken in de avond mijn vliezen en kreeg ik direct hevige weeën om de 1. 5 a 2 minuten. Zo startte ik mijn 29e verjaardag (de 18e) denkend mijn kindje op mijn verjaardag te mogen ontvangen. Om 6 uur sochtends kwam de verloskundige en vertelde mij dat ik na 8.5 uur rug, been en buik weeen pas 1 cm ontsluiting had. Ik heb het daarna in bad weten te rekken tot 9 uur. toen de verloskundige de ontsluiting ging opmeten bleek ik 1.5 cm ontsluiting te hebben, terwijl ik constant last had van weeën stormen. Besloten om voor een ruggenprik te gaan. Om half 12 werd deze gezet. Werkte helaas maar aan 1 kant goed, waardoor ik links iedere keer na een uur weer heftige weeën voelde. Daarnaast weeën opwekkers gekregen, 3 keer een ophoging van de ruggenprik en op 't einde nog fentanil om de pijn te onderdrukken. Alles hielp steeds tijdelijk en de ontsluiting vorderde gestaag. Na 24 uur had ik 8 cm ontsluiting, maar bleek ik ook hoge infectie waardes en koorts te hebben en kreeg ik antibiotica erbij. Ook had nola in het vruchtwater gepoept en werd ze extra gecontroleerd. Haar hartslag bleef schommelen en ondertussen waren mijn vliezen al meer dan 24 uur gebroken. Een zuurstofmasker kwam nog te pas en uiteindelijk mocht ik na 29 uur en 40 min beginnen met persen. Gelukkig ging dit erg snel en werd Nola na 20 min geboren. Nola werd vrij snel overgeplaatst naar de couveuse afdeling waar ze een infuus kreeg met glucose en antibiotica. Haar maagje werd gespoelt en ze kreeg om de zoveel uur een prikje om haar bloedsuiker te checken. Ik lag op een andere afdeling ook aan het infuus en kon niet zomaar naar haar toe. Na 3 dagen mochten we naar huis. Al met al echt een nare ervaring die hopelijk gaat slijten. Nola doet het ondertussen erg goed en ik ben mega trots op haar.
Voor iedereen die ook al bevallen is, van harte gefeliciteerd! Voor diegene die nog moeten, geniet vooral van het moment dat je kleintje op je borst wordt gelegd. Dat is magisch ?

Gefeliciteerd met jullie dochter! Prachtige naam! Klinkt zeker als een hele zware bevalling zeg, hopelijk ben je al een beetje opgeknapt en kan het verdere herstel beginnen samen met het genieten natuurlijk! 
Hier nog steeds geen babynieuws. Er is geprobeerd te strippen maar zit nog potdicht dus dat is mislukt. Maandag nieuwe kans en hopelijk dan wel. Anders moeten we gaan nadenken over inleiden wat we eigenlijk beide absoluut niet willen.. even afwachten dus! 

Softie, gefeliciteerd met Nola! Wat een pech heb je gehad, klinkt echt als een hele pittige bevalling. Gelukkig is het nu achter de rug en kun je lekker met je dochtertje  gaan wennen aan elkaar!
Ik ben inmiddels weer goed op de been. Lotte doet het goed, slaapt prima maar is ook elke dag een paar uur lekker wakker en alert. Het lijkt een nieuwsgierig meisje te zijn die niks wil missen dus dat wordt nog wat. 
Gelukkig voor alle zwangeren wordt het vanaf morgen minder warm, laat doe baby’s maar komen!

Gefeliciteerd Softie met de geboorte van jullie dochter Nola ( leuke naam) ! Jeetje je hebt een zware bevalling gehad! Ik hoop dat het goed met je gaat en heerlijk aan het genieten bent van je dochtertje! 
Hier is ook nog aan het wachten! Zwembadje in, boekje lezen, uurtje slapen, voor de ventilator zitten, ijsje eten....tja dat is wat vandaag een beetje wat mogelijk was! Maandag gaan we het met de VK over strippen hebben! En net als jij lizzyluc willen wij liever ook niet inleiden , we willen zo graag een thuisbevalling.....dus laten we hopen dat strippen gast helpen! 
Sterkte vannacht met de hitte en hopelijk morgen een wat koelere dag!

En zo is de maand juni voorbij gegaan! Wij dachten echt een juni baby te krijgen maar nu toch een juli baby?! Vanmiddag naar de VK om te horen of er gestript gaat worden! Ben nu 40.5 weken dus denk wel dat er een datum genoemd kan worden!
Merk dat het wachten nu echt wachten wordt en daar worden wij beiden, manlief en ik erg rusteloos van! Hij mag van mij alles gaan doen maar hij vindt dat lastig! Hij is zzp'er en werkt thuis en kan zijn afspraken plannen wanneer hij zelf wil...luxe maar het houdt hem ook tegen! 
Lizzieluc bij jou ook nog niets? En wie zijn nog meer aan het wachten? 

Terug
Bovenaan