Uitgerekend juni 2019

Zwangermama ik heb nog niet gebeld naar de vk. Vind het opeens super spannend om te bellen en heb de moed nog niet bij elkaar kunnen krijgen haha. 
Ik hoop dat ik het snel een beetje los kan laten allemaal. 
Gefeliciteerd trouwens allemaal!! Leuk om te zien dat de groep al groter word... 

xEsther, het klinkt mss gek maar het helpt wel om te weten dat jij in dezelfde situatie zit als ik en dat met 1 dag verschil in de uitgerekende datum. Ik versta je angstig gevoel helemaal. 
Ik moet mezelf tegen houden om niet de hele tijd naar de wc te lopen om te zien of ik geen bloedverlies heb. Ik vind het echt super moeilijk om de angst van me af te zetten. Ik ben bang om gelukkig te zijn...soort van zelfbescherming zeker :-(
Hopelijk komen we samen de hele zwangerschap door!

Hallo dames!
Ik ben ook zwanger en kan het bijna niet geloven! Ik was in mei zwanger en begin juli een miskraam gehad! Vind het echt eng vooral omdat ik toch wat krampen heb, maar ja mijn darmen moeten denk wennen ook! Gefeliciteerd allemaal ik hoop dat we alles met elkaar kunnen delen aangezien je het nog niet wil zeggen ik heb 25 oktober mijn eerste echo, 26 okt ben ik jarig mooi verjaardagscadeau voor mij zelf! Als het allemaal goed mag gaan! Ik ben tot nu toe 9 juni uitgerekend 

Hoi gebruikeranne, gefeliciteerd!! Hopen op een voorspoedige zwangerschap en mooie eerste echo. 
Amberle echt zo fijn om hier met meiden te praten die je gevoel begrijpen. Vriendinnen of familie proberen er echt wel voor me te zijn maar als ze het zelf niet kennen kunnen ze zo snel dingen zeggen die je nog erger kwetsen.. dit is mijn ervaring in ieder geval. Mijn beste vriendin dacht ook dat 2 weken na het hele voorval alles weer normaal was. En dat ik zo maar weer gezellig door kon gaan met mijn leven om maar zo te zeggen. Ik heb me nog nooit zo vreselijk onbegrepen gevoeld als toen. 
Ik hoop voor ons beiden, en voor ons allemaal dat het deze keer goed mag gaan!! ?

Gefeliciteerd allemaal!
jeetje wat hebben veel van jullie een miskraam gehad..! Ik kan me voorstellen dat je dan erg onzeker bent tijdens deze zwangerschap. Ik hoop voor jullie allemaal dat het een voorspoedige zwangerschap wordt!
Heb samen met mijn man de test gedaan. We zijn erg blij maar het moet ook nog een beetje doordringen.
Hebben jullie al kwaaltjes?
Kan ik vandaag al de verloskundige bellen voor het maken van een afspraak of ben ik dan wel erg vroeg?

Oh dat schiet me nog te binnen:
- moet je je huisarts ook inlichten of alleen de vk?
- gebruiken jullie een zwangerschapsapp? Welke?

Ik wacht denk ik nog even met de verloskundige bellen. Het is nog zo pril. Heb ik met m'n dochtertje ook niet gedaan. Ik was toen vrij laat zelfs. Ik heb toen ook eerst een echo gehad en toen pas de intake bij de verloskundige. Meestal is dat andersom. Ze was toen al bijna 11 weken onderweg. Ik was ook wel een beetje onwetend hoor, ik dacht toen ook dat ik pas 8 weken zwanger was, maar was al veel verder. Omdat ik rekende vanaf de bevruchting. 
Maar goed, de huisarts bellen is altijd goed. (Ik kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer had gedaan eigenlijk) 
Ik merkte gister al wel dat de vermoeidheid begint toe slaan. En ik heb al vanaf het weekend pijn m'n onderrug. Opgeblazen buik. Verder nog weinig kwaaltjes. 

Ik ga altijd langs bij de huisarts voor een bloedtest. Zij controleert dan gelijk ook op bloedarmoede, schildklierfucntie en leverfunctie.
Ik heb deze ochtend gebeld naar de vk. Ik ga 17/10 voor een eerste echo op 6 weken. Gezien mijn achtergrond krijg ik veel sneller een opvolging. Toen ik zwanger was van men zoontje was ik veel te laat met te bellen. Ik ga naar UZ leueven en het is daar enorm druk dus je kan best op tijd bellen.
Ik gebruik de zwangerschaps app van Philips Avent. Ben ik wel content van.
En kwaaltjes... die hebben veraden dat ik zwanger was...ik wist het al voor ik de test deed... Al dagen menstruatie achtige krampen en sinds maandag misselijk (heel de dag door)

Terug
Bovenaan