Uitgerekend juni 2020

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!
En wat naar voor diegene waarbij het niet voorspoedig verloopt.
Ik heb dinsdag de 1e afspraak voor een echo. Dit is mijn 3e zwangerschap. Ik heb al 2 zoons, oudste is 8,5 en de jongste wordt morgen 6.
Ik zou nu 7 weken zijn zo'n beetje. 

Kleine en laatste update: De echo heeft definitief uitsluitsel geboden. We hebben helaas een vroege miskraam gehad. Gelukkig zag mijn baarmoeder er schoon uit. De eileiders zijn ook gecontroleerd, deze waren ook goed.
Het is nu wachten op m'n menstruatie en daarna mogen we de draad weer oppakken. Ik hoop dat ik dit jaar nog een 'echte' positieve test in handen mag krijgen. 
Succes met jullie zwangerschappen allemaal! Het is jullie gegund!

Hallo allemaal,

@Zwaantje, wel soort van fijn om het nu 100% zeker te weten maar blijft natuurlijk wel rot. Hopelijk hebben jullie snel meer geluk!

Ik ga inmiddels van mijn 7e, mijn 8e week in. Nog 1,5 week wachten op de eerste echo, vrijdag de 15e. Hebben besloten om waarschijnlijk dat weekend het ook aan beide ouders te vertellen, vanuit gaande dat alles goed is. Blijf wel constant in m'n achterhoofd houden dat t ook zo kan zijn dat t niet goed is, al heb ik daar geen aanleiding toe qua symptomen.

Twee weken later, als ik iets meer dan 10 weken ben, rond 1 dec, vertellen we het mijn 3 zusjes incl aanhang en zijn 3 broers incl aanhang. Hebben van mijn vriendskant dan sinterklaas, dus willen het een beetje op een leuke manier als cadeau brengen.. maar wat ???!  Met kerst denk de rest van de familie en vrienden. Als t voorspoedig verloopt dan rond 14 weken, maar we kijken natuurlijk  wel met spanning uit naar de aankomende tijd.

Qua symptomen zijn de steken in onderbuik niet meer dagelijk, wel dagelijks meer vermoeid en heb vaker barstende koppijn, zoals nu. Borsten blijven nog steeds heel gevoelig.. we gaan t zien hoe t verder verloopt..

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb gister de eerste echo gehad. Ik dacht 8+6 te zijn maar op de echo te zien was het pas 5/5+5. Ik had pas heel laat een positieve test, en tussendoor nog een bloeding. Waarschijnlijk heb ik dus een late eisprong en innesteling gehad. Die bloeding was waarschijnlijk een innestelingbloeding. Over 2 weken weer een echo om te kijken of het vruchtje gegroeid is, anders kan het ook nog een miskraam zijn. Verloskundige dacht dus meer aan een late eisprong en hoefde me voor nu geen zorgen te maken, maar is toch nog wel even spannend nu... Al voel ik me op en top zwanger. Ik heb veel last van symptomen.
Ik weet nu dus niet precies wanneer ik uitgerekend ben. Het kan eind juni zijn maar ook begin juli. Ik hoop dat ik alsnog met jullie mee mag kletsen. 

Hey dames
Misschien een heel domme vraag (sorry daarvoor), maar mag je ijsjes zoals cornetto eten? Ik vermoed van wel aangezien ze geen rauwe melk of eitjes gaan gebruiken in grote industriële producten? Ik heb toch even wat geruststelling nodig gezien ik deze al even lekker naar binnen smikkel en er nu pas bij stil sta ? Het is ook niet terug te vinden op de doos zelf.. 

Dank voor jullie reactie.

Groetjes

Goedemorgen allemaal en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! ?
Ik meld me ook aan voor juni 2020.
Vorige week donderdag (07.11.) mijn eerste echo gehad en gelukkig alles gaat goed! Vandaag ben ik 9 weken en 5 dagen en mijn uitrekendatum is tussen 7 en 9 juni. Nu nog 1,5 week wachten tot mijn 2e echo en NIPT. Ik kan niet wachten om ons eerste ‘Bebe’ nog een keertje zien ❤️
Ik vind ‘t zo spannend en ik ben zo blij dat na 3 maanden wachten het is gelukt! ? Ondertussen heb ik denk ik Action en Kruidvat al rijk gemaakt met al de zwangerschaptests ?

@Spannendetijd
Geen vraag is dom! ? Als ik onzeker ben wat ik kan eten en wat niet dan gebruik ik een super app en die heet: ZwangerHap. Hier kan je alle ingrediënten, groente, fruit, gerechten.. echt alles opzoeken of het mag of niet mag tijdens zwangerschap. Plus jij krijgt ook meldingen als er iets op de markt is wat kan gevaarlijk zijn! Echt heel handig. en Cornetto mag je eten ??

Terug
Bovenaan