Uitgerekend maart 2019

Hoi iedereen, 
Wij hebben gisteren nog eens een check gehad bij de gynaecoloog. Ik viel daar bijna van die tafel: onze baby zou al 3,6kg wegen... Zou toch makkelijk over de 4kg gaan (volgens de gynaecoloog). 
Ze heeft geen intern onderzoek gedaan dus ik weet niet hoe het zit met eventuele ontsluiting of dergelijke. Hij zat ook nog niet helemaal ingedaald, maar dat zou iets voor deze week zijn zei ze. 
Hoe staat het bij jullie? 

Wow daar zit dan wel echt veel verschil in @BO GA, ik was maandag bij de gyn en daar werd baby op 2,2 kilo geschat (36wk nu..) dat is ook wel een beetje klein, maar 3,6 wauw! Denk je dat je dan misschien ook wat eerder gaat bevallen of heeft dat er niet zoveel mee te maken? 
Ik krijg momenteel extra controles omdat de baby klein is, maar verder gaat alles wel goed. Gister voor het eerst aan de ctg en daar bleek dat ik wél voorweeen heb, maar ik voel ze nauwelijks. Vond ik best geruststellend want ik begon wel te denken, het moet zich toch gaan voorbereiden daar.. hebben jullie al voorweeën of andere “tekenen”?

Wauw dat is idd een flinke, dat wordt die van ons ook hoor. Op de 3d echo waren al bolle wangetjes gespot ?   Ik zat met 30’weken op 1600 en met 32 op 2350. Wat nu de status is met 35+4 geen idee. Ze had aangegeven dat als hij zo door ging hij ook over het gemiddelde heen gaat. Enige wat ik wel apart vind is ik kom zelf totaal niet aan. Ik ben zelfs alweer afgevallen ?
Heb met week 37 pas weer controle, gister was het alleen voelen en hartje luisteren. 
Voorweeen hier ook al 1 nacht gehad, duurde 3 uur lang en was onregelmatig. De een deed meer pijn dan de ander.. verder ligt hij prima, helemaal in gedaald en vast maar verder geen teken van ik kom eraaaaan. Hij mag nog 3 weekjes blijven zitten en dan zou ik t wel prettig vinden alstie komt ?

BO GA 4/3/2019
GebruikerMyrthe 8/3/2019
Minnie M 9/3/2019
EPF 11/3/2019
Josje 13/3/2019
mimi 13/3/2019
Smpje 16/3/2019
Deceptacon 21/3/2019
Patric 22/03/2019
ChaNe 26/3/2019  
TCM 27/3/2019
Noor 29/3/2019

@mimi en @smpje, ja echt gek hé! Wist niet wat ik hoorde. Tegenover de curve van gewoon gewicht, stijgt zijn curve wel wat steiler... 
Ik weet niet of dat wil zeggen dat ik vroeger ga bevallen... hij lag ook nog niet ingedaald dus ik denk eigenlijk dat hij mooi zijn termijn gaat uitdoen (zo lang hij maar niet over tijd gaat en nog zwaarder wordt ;) ). De gyn zei ook dat ze pas zouden inleiden wanneer blijkt dat hij over de 4,5kg zou gaan. 
Vanaf maandag heb ik verlof en dan ga ik toch maar elke dag een stukje wandelen :) ik hoop dat hij daardoor sneller indaalt of dat dat het proces wat in gang zet. Mijn rug zou in ieder geval blij zijn als dat zwaargewichtje uit mijn buik is ;) 

Ik heb nog niks gemerkt qua 'voortekenen'.. Denk ik dan. Heb nu 2 nachten gehad dat ik een eenmalige kramp voelde, die op menstruatiepijn leek, maar geen idee of dit wat zou moeten zijn.
Nu 36+4
Kleine man is nu ongeveer 3kg.. Ben zelf wel echt veel aangekomen, nu 17kg. (Voor een goed doel blijf ik maar denken, maar stiekem ook wel met veel pijn in t hart)
Aan de ene kant hoop ik echt dat hij nog minimaal 2 weken blijft zitten, maar lichamelijk niet erg als die nu komt. Moet mezelf echt aanzetten tot actie soms, ben heel erg moe en heb een beurs gevoel aan de onderkant sinds hij is ingedaald zo'n 6 weken geleden.
Wel een heel bijzondere gedachte dat we binnen nu en 5 weken papa en mama zijn!!
Loop ook regelmatig door zijn kamer en dan word ik helemaal verliefd, zeker als ik die kleine kleertjes dan zie! ?

Wow dat is idd een flink kindje’ ? ach we hebben het niet in de hand he?
Bij de laatste echo met 30 weken werd mn kereltje 3000-3500 bij de geboorte geschat. Nu geen idee.. t zal wel goed gaan.
Helaas met mij ietsje minder.. Mogelijk beginnende zwangerschapsvergiftiging. Dus nu extra controles. Mn bloeddruk stijgt, maar de urine was nog schoon. Even spannend dus!
Verloskundige zei al: nog een weekje volhouden, dan ben je 37 weken! We gaan t zien!

@bo ga.  Heel herkenbaar zo ging t bij ons ook. 20’weken zat hij boven de curve, 30’weken er onder en 32 weer er boven. Ik moest juist rust nemen zodat hij wat aan ging komen.  Ben heel benieuwd wat die van ons gaat doen. Maar fitter wordt ik er niet op haha. Je merkt het toch wel. 
@minni m  ik heb het ook hoor, hij moet echt voor het mooie nog 2 weken blijven zitten. Maar t liefst.... ik wil gewoon mijn lichaam terug zonder kwalen. Ipv bij alles, gaat niet, kan niet, mag niet...
Ik ben nu 5,5 kilo aangekomen. Maar daarbij was mijn gewicht al aan de hoge kant dus is het niet heel raar dat ik niet veel aan kom. Ook komt het door weinig eetlust, en ziek zijn van de eerste weken.   Wat wel is.. als ik nu zou bevallen ik ver onder mijn start gewicht kom.. dat is dan wel weer een fijn idee... 

Terug
Bovenaan