Uitgerekend maart 2019

Hallo allemaal,

Wat leuk dit topic! Allereerst gefeliciteerd!! Ik mag mij ook bij jullie aansluiten. Afgelopen donderdag een vroege test gedaan en direct positief! 
Bijzonder om te lezen dat bij sommige van jullie het ook eerder mis is gegaan.. ons kindje was goed 8 weken terwijl ik al 10 weken zwanger was, helaas bij 2e echo klopte het hartje ook niet meer.
Nu tijd om weer blij te zijn :)
Hoe gaat het met jullie zwangerschapskwaaltjes?

Groetjes Jolanda

@TTessy
Oooh bij jou ook al zo snel. Bij mij was de echo 19 april. Zou precies 10 weken zijn maar het hartje bleek gestopt met 8+5 weken. Rond de 7 weken al wel een goede echo gehad waarbij we een hartje hadden gezien en gehoord. 26 april curettage gehad en nu weer zwanger gelukkig!!
Ik heb 11 juli een echo dus we lopen wel gelijk nu ongeveer. En inderdaad doodeng ja!! 

Hoi! 
Ik hoor ook bij dit clubje :) zaterdag, zondag en maandag positieve testen gehad. Vandaag langs de huisarts voor bloed te laten trekken. 
Een vraagje: wij gaan naar de VS van 17/7 tot 7/8. Als ik terugben, ben ik dus eigenlijk 10-11 weken zwanger. Wanneer we vertrekken ben ik 6-7 weken zwanger. Wanneer laten jullie een eerste echo doen? Ik moet dat eigenlijk plannen net voor of na de reis dan? 
Groeten!

Van harte alle mama’s in spé!
Vandaag mijn NOD, maar afgelopen zaterdag al de 1e positieve test! 
Heb wel wat last van vermoeidheid, opgeblazen buik en misselijkheid in de ochtend. De crackers naast je bed bewaren en meteen beginnen met eten is wel een goede tip! 
Over 3,5 wk hebben we de eerste echo al gepland ivm een vakantie. Vind het echt heel spannend. 
Wie heeft het al iemand verteld? 

@Bo bij mij wilde ze wel vroeger een echo doen maar zij de verloskundige dat heel veel eerder dan 6wk wel een beetje de ondergrens was anders kon er nog wel eens geen hartje goed te zien zijn. Dus je zou het kunnen vragen, ik zou het wel fijn vinden voor zo’n reis. 
Ondanks dat alles “rustiger” aanvoelt maak ik me dan toch ook vaak zorgen. Wat als het wéér mis gaat. 
Ik heb het wel al mensen verteld, hadden we ook bij de eerste keer gedaan en zoveel steun gehad van iedereen. Vanmiddag betrapte een collega me op de toilet terwijl ik daar stond te kokhalzen en die wist gelijk hoe laat het was Haha 

@Soto, bedankt voor je tip! Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor 16 juli, ik krijg dan mijn eerste echo (7 weken). Ik kijk er zo naar uit!
Verder heb ik niet echt last van kwaaltjes, alleen gevoeligere borsten en opgezette buik.
Wij hebben het alleen aan onze ouders verteld, ik had de digitale clearblue test met een beertje in een doosje gedaan en deze als cadeau aan ze gegeven. Ze reageerden zo enthousiast maar ook alsof ze het niet konden geloven. Mijn man heeft het moment ook gefilmd, super leuk om terug te kijken. Hoe hebben jullie het aangekondigd?

@Bo Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook dat we precies op vakantie waren. Ik moest toen wachten tot na de vakantie. Als het te vroeg wordt zien ze inderdaad niet zo veel.
Bij de eerste wist ik niet hoe ver ik was en toen hebben ze een inwendige echo moeten maken. Toen bleek ik 5+6 te zijn. Maar een inwendige echo is nou niet echt mijn favoriete bezigheid dus als je het geduld hebt om te kunnen wachten (wat ik me voor kan stellen dat je dat niet hebt haha) zou ik het na de vakantie doen. 

Terug
Bovenaan