Uitgerekend mei 2019

Ja ik werk in de gehandicaptenzorg en daar komen ook heel wat geurtjes voorbij . Niet heel handig en waarschijnlijk merken mijn collegas straks ook wel wat daardoor. Sport mag sowieso tot 12 weken omdat je baarmoeder dan nog onder je schaambot ligt. Daarna weet ik het niet, ligt er ook aan wat je vol houdt. Ik sport niet. 

Iemand hier die mij kan geruststellen? Nu 5 weken zwanger, en zijn een lang weekend weg. Nu is t lekker weer en had ik op t terras een alcoholvrij biertje besteld. Smaakte prima trouwens, maar nu ging ik later t etiket bekijken en staat daar in mini letters

Ananas, ik snap dat je je zorgen maakt. Alcohol is niet goed, alleen de hoeveelheid alcohol wat slecht is voorbode zwangerschap, daar zijn ze nog niet 100% uit. Daarnaast wordt er gezegd dat vanaf week 6 pas een bloedband wordt gelegd. 
In dit geval ben je er al hartstikke van geschrokken, dat is een goed teken. Volgende keer niet doen, dan komt het echt goed! 
Ter info; in EU mag er in ‘alcoholvrij bier’ tot 0,5% bevatten. 0,0% bevat echt geen alcohol. Belgische en Duitse alcoholvrije bieren bevat dus bijna altijd nog een beetje alcohol. 

Hey meiden,
Wat leuk om alle verhalen en reacties te lezen. Mega gefeliciteerd allemaal met het blijde nieuws! 
Mijn test was zo positief als het maar zijn kon. Het is mijn aller aller eerste zwangerschap en mijn vriend en ik waren al aan het grappen. Ik rook ineens mijn zweet intenser en anders. Ik had een afspraak bij de tandarts en toen ik thuis kwam en eigenlijk naar mn werk wilde gaan bedacht ik me dat ik nog een test had liggen.
Vrijwel direct werd er een plus zichtbaar! Gelijk ook maar een duurdere test gekocht en een speentje met 'I love papa'. 2de test was ook direct positief. De tests heb ik met de speen mooi verpakt voor m'n vriend en samen nog 1 test gedaan.
Ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen. Rond 25 mei 2019 uitgerekend. omdat ik Colitis Ulcerosa heb (chronische darmontsteking) heb ik direct mijn MDL arts bericht en op aanraden van hem toch een verloskundige praktijk gebeld.
17 oktober heb ik m'n eerste echo. Dan ben ik 8,5 week. Ze gaan kijken of alles goed is en of het er 1 of 2 zijn.
8 november staat de termijnecho en de intake gepland. Dan ben ik 11,5 week.
* Hebben jullie al een afspraak gemaakt?
* Hebben jullie ook een echo vóór de termijnecho?
* Hoe ver in jullie zwangerschap staat de eerste echo gepland?
* Hebben jullie ervaringen met ziektes en medicijn gebruik tijdens je zwangerschap?

Ik ben ook 25 mei uitgerekend! Mijn eerste echt staat op 16/10 gepland en de tweede op 31/10. Precies zoals jij. 
Verder geen medicatie gebruik.
Net moeders voor moeders op bezoek gehad en mag eind deze week starten. Doen jullie ook hier aan mee? Vind het zo bijzonder dat ik met mijn hormonen andere kan helpen om zwanger te worden. 

Ja raar ben clb. Ik ga er vanuit dat alcoholvrij vrij is van alcohol haha. Nouja, de wereld zal niet vergaan. Maar apart is t zeker (en ik ben voortaan nog voorzichtiger!)

ananasss ik denk niet dat dat echt invloed heeft op je baby op dit moment. Volgende keer weet je het in ieder geval?
team - leckers en  CLB ik ben waarschijnlijk ook 25 mei uitgerekend ? ik heb 10-10 de eerste echo. Termijn echo is bij ons nog niet gepland.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt met de verloskundige, maar donderdag ben ik altijd vrij dus dat zal ik dan gaan doen :). Ik ben benieuwd wanneer ik een echo heb dan. Hier doen ze alleen termijn en 20-weken. De termijn echo zou denk ik over 5-6 weken gepland moeten worden. En de intake vond ik de vorige keer weinig voorstellen. Alleen een enorme vragenlijst bespreken .
Medicatie gebruik ik niet :) en de uitgerekende datum weet ik niet, tussen half mei en eind mei

Terug
Bovenaan