Uitgerekend mei 2019

Hello ladies,
Ik ben 17 weken zwanger, van mijn derde.
We hebben al 2 jongens (13 en 6 jr)...dus een meisje zou heel leuk zijn :)
Precies over een weekje de 20 weken echo....spannend!
Uitgerekende datum: 11 mei 2019
Liefs, Mariam.

Ik heb dat ook suso ... ben nu 18
wk maar voel de kleine niet iedere dag echt maar af en toe ... maar me erg onrustig , wij hebben volgende week de 20 weken echo merk aan mezelf dat ik best wel zenuwachtig ben ... met mijn dochtertje merkte ik veel meer gekriebel .. misschien is dit een knul en is ie erg rustig hahahah of ik doe gewoon te veel dat ik het niet merk 

@Rosybo het kan idd zijn dat we gewoon te veel bezig zijn en de kleine slaapt als we rustig zitten. Bij m’n dochter voelde ik haar ook meer, maar kan me niet herinneren vanaf wanneer ik haar voelde misschien wel veel later pas dan nu en daarom gelijk beter en vaker. 
Sterkte met wachten op de 20weken echo en probeer toch te genieten

Vandaag 16+5 weken en vanmorgen pretecho geslacht gehad! Ik ga mee met de trend en ook wij krijgen een jongetje! :) 
Ben helemaal in de wolken! Alleen nu nog een naam... Voor een meisje hadden we wel al een naam namelijk maar voor een jongen nog niet. 
Verder was het een super leuke echo, ons mannetje was veel aan het bewegen. En wat een verschild ten op zichte van de 12 weken echo! Het is nu echt al een klein mensen babytje geworden met alles er op en er aan. 

Ik zie veel jongens voorbij komen zeg! Leuk! Wij hebben volgende week donderdag weer een echo en ben dan 17,5 week. Dan kunnen ze vast zien of het een jongetje of een meisje wordt. Ik denk een meisje, maar mijn man en onze familie denken allemaal een jongetje. Ik ben met alle 2 even blij, het is onze eerste! Ik zie ook veel verhalen over het voelen van de baby voorbij komen. Ik weet echt niet wat ik moet voelen en denk de baby dan ook nog niet gevoeld te hebben ?‍♀️. Het is mijn eerste en ik weet dat het dan wat langer kan duren voordat je wat voelt,  maar het maakt me wel onzeker soms. ? heeft er iemand nog tips waardoor ik de baby wel kan voelen? Houdingen/iets waardoor  je beweging bij de baby uitlokt /beschrijvingen van hoe het bij jou 1e zwangerschap voelde. Of moet ik gewoon geduld hebben ? totdat ik in jullie geluk kan delen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

@Lievelo oh wat spannend zeg voor volgende week! Alvast veel plezier gewenst bij de echo, ik vond het zelf een geweldige ervaring. :) Zo leuk om de kleine weer te zien en wat een verschil met de vorige echo.

Wat ik zelf voel; eerst voelde het als een soort gekriebel. Héél erg licht binnen in mijn buik ter hooge van de baarmoeder. Duidelijk een ander gevoel dan mijn darmen. Daarna heb ik zo'n twee weken niks meer gevoeld maar sinds een weekje voel ik weer wat. Ditmaal als iets sterkere bewegingen dan licht gekriebel. Inmiddels is mijn baarmoeder ook flink omhoog gekomen dus het gevoel is ook mee naar boven verplaatst. Op de echo was ook te zien dat de placenta aan de achterkant ligt, als dit het geval is heb je ook sneller kans iets te voelen van de baby. 
Maar van wat ik heb gelezen is dit dus allemaal best vroeg - het is gebruikelijk dat je de baby rond de 20 weken voor het eerst begint te voelen en ik ben nu zelf 17 weken. Houding enzo maakt allemaal niet uit. Toen de verloskundige de baby wou laten bewegen drukte ze mijn buik in (beetje aan de zijkant) en op de echo was hij flink aan het bewegen toen! Hij heeft zich zelfs nog omgedraaid. Tijdens de echo voelde ik zelf trouwens niks van dat de kleine zo druk aan het bewegen was.
Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. :) 

Hee,

ik ben deze week 18 weken en voel de kleine al 3 weken!

Ik voel een soort kriebel wat ik kan vergelijken met wat ik mijn darmen heel soms heb. Voelt als een soort luchtbel die ineens even verschiet. Maar dit gevoel is ver onder de navel en ik weet zeker dat dit de bewegingen zijn van de baby. Wanneer ik na het eten rustig op de bank zit, voel het het meest. Ik weet nu waar ik op moet letten en voel het nu soms tijdens het werken (is wel erg afleidend tijdens het werk, iedereen ziet gelijk dat ik wat voel met mijn pretbekkie).

ik moet nu bekennen dat ik de kleine gisteren en vandaag weinig heb gevoeld en dat maakt me wel weer onzeker. Juist omdat ik hem/haar zo duidelijk kon voelen. Ben deze week wel erg druk op het werk. Misschien dat dit invloed heeft.

ik hoop dat je het snel kan voelen! Want het zijn echt geluksmomentjes tijdens de dat!

Terug
Bovenaan