Uitgerekend mei 2019

Wat leuk om te lezen dat er zoveel jongetjes komen (ik denk dat wij ook een jongen krijgen, bij de VR echo in het Erasmus zag men dat er 'iets' uit stak, maar dat kon nog alle kanten op. Voorlopig wachten tot januari). 

En qua buikjes, grappig dat hier zo'n verschil in zit, ik zelf kon het echt vanaf week 10 al niet meer verbergen. Groeide ontzettend snel. Daarna wel gestabiliseerd en nu zo'n fase van "is ze nou dik? heeft ze teveel gegeten? of is ze zwanger?"
Alleen qua borsten groeit het enorm! inmiddels al van D naar G....
En de eerste ongepaste, ongemakkelijke opmerking te pakken. Van een klant nota bene die gisteren hoorde dat ik zwanger was en zei dat hij het al wist. Dus ik begin een verhaal over het groeiende buikje maar hij zei "Nee ja ook omdat je hierboven zeg maar... nogal bent gegroeid, en daar heb ik misschien een beetje naar zitten staren, sorry daarvoor..." Dat ik echt dacht wow SUPER AWKWARD! ik zo okeee ehm ja alles groeit... ofzo... ik was echt te perplex om iets te zeggen en ben maar snel weggegaan. Maar dit kan toch niet!? Of stel ik me aan? Is dit het lot van een zwangere vrouw? 

Haha, Vera! Wat grappig om je verhaal te lezen. 
Bij ons in de omgeving (vrienden etc) worden er vooral veel jongens geboren. Geeft mij het voorgevoel dat we een meisje krijgen. Maar dat zegt natuurlijk niks. We moeten nog even wachten tot 18 december!
Ik hoor nu vaak dat ik groei. Hoop dat ze het hebben over mijn buikje en niet zozeer over de rest?

Hoi!!
ik ben inmiddels 16 weken en sinds vorige week voel ik de kleine zo af en toe kriebelen. Mijn buik is ook al flink aan het groeien sinds 2 weken.
hebben jullie s’nachts ook veel last van de heupen?? Wordt geregeld wakker met heuppijn en in de ochtend lijkt het spierpijn. Wat zou het kunnen zijn??
Wij wachten tot de 20weken echo om te horen wat het geslacht zal zijn of een week eerder bij de verloskundige. Mag namelijk iets vaker langskomen om even te kijken.

Ik heb ook erg last van mijn heupen.
loop nu zelf ook met erge bekkenpijn.
zit ook al bij een bekkenfysio die me elke week oefeningen leert. 
Woensdag krijg ik te horen of het daadwerkelijk bekkeninstabiliteit is.. met 14 weken kreeg ik het. Het is vervelend maar als het met de baby maar goed is..

❤️❤️❤️

@gebruiker...264 begon heb al langere tijd last van m’n onderrug/linker bil dit is nu minder maar m’n heupen zijn pijnlijker geworden. Hoop dat dit ook tijdelijk is maar als het erger word ga ik zeker naar de huisarts. Hoop voor jou dat het geen bekkeninstaliliteit is. 

Ik heb in bed ook wel eens last van m'n heupen, maar dat wijd ik aan het bed / te veel liggen! Heb de afgelopen weken zoveel geslapen. Dat zal t wel zijn. Als ik eruit ben ook weinig last meer
kreeg van de vk wel de vraag of we kraamzorg al geregeld hebben. Vorige week (13 wk) dacht ik, WoW das vroeg. Maar nu ik rondkijk adviseert iedereen toch voor 16 wkn. Dus ben nu aan g rondkijken maar vind het best lastig om zo een keuze te maken! Hoe doen jullie dat?

Pijn aan heup/been en met name op links. Kan ook de hoofdzenuw zijn die wat knelt, heb ik zelf last van. Maar is niets ernstigs. Mocht ik echt veel last krijgen, kan ik ervoor naar de fysiotherapeut.
Kraamzorg heb ik gekozen op gevoel. Ik vond het ook erg moeilijk. Beetje rond gekeken en wat me het meest aansprak, het best is blijven hangen, dat dan maar gekozen. 

@Anoniempje-  kapsalon lijkt mij totaal geen probleem. Friet mag, doner is gewoon vlees dat goed gegaard is dus dat mag, de kaas is geen kaas van rauwe koemelk dus dat is geen probleem en ookal was het dat wel dan is deze alsnog in de oven doorverwarmd dus dan is het ook geen issue meer. En rauwkost mag altijd dacht ik zo. :)

@Veraa jammer dat je een nogal vervelende ervaring hebt met deze klant! Op zich goed in de te beelden dat het hem opgevallen is maar wellicht wat ontactisch dat hij dat zo tegen jou zegt. Fijn dat ie eerlijk is haha maar misschien had hij het beter voor zich kunnen houden. Ik zou mij er verder niet al te druk om maken; ja het goeit en dat valt op. Ik ben zelf al van een kleine cup A naar een cup C gegaan ondertussen. :p 

Volgende week woensdag hebben wij de geslachts echo! Ik ben zo benieuwd! En worden inderdaad veel jongetjes verwacht in mei. Ik zelf denk ook een jongetje maar dan soms denk ik ook weer een meisje, ik ben dus heel erg benieuwd voor volgende week. Ik moet zeggen dat het mij totaal niet uit maakt, maar mijn vriend hoopt heel erg op een meisje. :) 

Verder goeit mijn buik gi-gan-tisch snel! Ik heb ook al een leuke zwangerschaps winterjas gekocht, mooie tweedehands gevonden. :) Mijn eigen jassen krijg ik de knopen/rits namelijk al niet eens meer van dicht haha. Ik ben ook al wat aan het rondkijken voor leuke zwangerschaps kleding, tot nu toe draag ik nog mijn normale topjes/truien en met een stretchy legging of tregging die ik een aantal weken terug al gekocht had, een maatje groter als normaal. 

Terug
Bovenaan