Uitgerekend midden januari 2019

@izzy & @onskleinewonder :
Haha, ja ik heb best een strenge VK zo te horen. Ik weet dat het grootste gedeelte vocht is. Dus maak me idd niet zo druk. Al moet ik zeggen dat nu de feest dagen er aankomen ik het wel lastig vind om niet toe te geven aan al dat lekkers.
Vanavond heb ik een afspraak bij de diëtiste. Ben benieuwd wat zij zegt. Volgens de bekkenbodem fysiotherapeut moet ik nu juist liever zijn voor mezelf(minder moeten en minder druk bezig zijn, meer rusten). En onder lief zijn voor mezelf versta ik niet lijnen. :) 
Morgenmiddag ga ik de pretecho doen. Je zal idd niet alles in zn geheel zien, maar als zn piemeltje maar goed te zien is haha. 
Hebben jullie nog wat tips voor goede series op netflix om ons rustig te houden? 

Hallo mama’s to be! 
wat leuk om te lezen over jullie zwangerschappen, zeker omdat jullie wat betreft uitgerekende datum dicht op die van mij zitten! 
Ik ben uitgerekend op 14 januari 2019 en ben nu dus 35 weken zwanger van een dochtertje. In het begin van mijn zwangerschap was ik overal enorm nuchter in. Ondanks dat we natuurlijk enorm blij waren heb ik me voor het meerendeel niet anders gevoeld of anders gedragen. Nu is het elke seconde van de dag (en jaa ook de nachten! De nachten wat een verschrikking..) in mijn gedachten. Vandaar dat ik nu ook steeds meer op sites aan het lezen ben en zo dus ook bij dit forum terecht kwam.
Wij weten al vanaf 16 weken dat we een meisje krijgen. En daar waren we heel blij mee, want er was maar een naam die vanaf het begin af aan goed voelde. Een meisjesnaam dus.. het klopte gewoon. Ik had er dan ook echt moeite mee gehad om hier zo in te moeten schakelen zoals jij dat moest gebruiker507. Respect daarvoor! 
Ik heb ook de meeste dingen nu wel voorbereid en begin me nu te vervelen en onrustig te worden. Vanaf 32 weken is mijn kindje ingedaald en ik herken die steken en dat drukkende gevoel, wat daarna ook weer minder werd. 
Ik wil graag thuis gaan bevallen en ben over het bevallen ook best nuchter. Toch begint het enigzins onrustig te kriebelen moet ik zeggen.. 
Morgenavond heb ik weer een groeiecho. Ik ben benieuwd hoe het met haar gaat. Tot nu toe is alles steeds helemaal goed. De Vk verwacht wel dat ze een kleine baby zal zijn maar zolang ze niet te klein is vind ik dat helemaal niet erg.. misschien juist wel zo prettig (ze moet er immers ook weer uit ?) 
Hoe gaat het met de rest van jullie? Ook al ongeduldig nu jullie allemaal in de verlofweken zitten? 

Hey!
ik ben net voor het midden uitgerekend (15-1) en heb net de 35 weken echo gehad. 
Dankzij de osteopaat en bekkenfysio zijn mijn bekkenklachten minimaal gebleven. Daardoor ben ik gelukkig nog heel beweegelijk en kan ik enorm genieten van deze bijzondere tijd. Het voelt voor mij alsof ik nog maar op de helft zit...(ook de kinderkamer en vluchttas zijn nog niet klaar). 
Met 33 weken lag onze dochter er al helemaal klaar voor om goed in te dalen, maar rondom  de laatste echo heeft ze toch maar besloten om weer terug te draaien en ligt ze nu dus in een stuit. 
Voor mij een signaal om mentaal meer naar de bevalling toe te werken en aanstaande maandag heb ik een versie gepland in het zkh.
heeft iemand al eens een versie gehad? Vandaag heb ik accupunctuur gehad en moxa therapie om de versie te ondersteunen. Ze is iig enorm beweegelijk dus er is nog ruimte om te draaien ?

Onskleinewonder:
Haha zo herkenbaar dat gevoel dat het nu wel een beetje mag opschieten! Ik ben ook al klaar met alles eigenlijk, ik verveel me ook wel eens soms. De babykamer is zo goed als klaar, alleen de ramen moeten nog beplakt worden met folie. De vluchttas is ook al klaar op wat kleine dingetjes na.

Ik moest gisteren ook aan de CTG omdat ik de kleine al 2 dagen minder tot niet voelde bewegen, enkel de hik. We hebben achteraf ook een echo gehad, vruchtwater en de groei enz. was allemaal in orde gelukkig. De kleine was ook al een beetje ingedaald. Wat goed om te horen dat het bij jou ook goed zit. Het is wel even schrikken als je de kleine wat minder voelt he? Fijn dat ze dan toch willen kijken stelt je toch gerust! De cosleeper zou ik deze week klaarzetten en opmaken als ik jou was. Ze mogen tenslotte al met 37 weken komen en je kan het nooit te vroeg doen naar mijn gevoel. Ik heb het ledikantje ook al klaargezet en opgemaakt.

Emsie:
Ik zou me er echt niet druk om maken. Ik moet toegeven dat als ik trek heb in iets dat ik dat voortaan ook gewoon eet haha. De laatste weekjes zijn aangebroken dus we mogen nog wel heel even genieten vind ik. En zoals je aangeeft is het best moeilijk met de feestdagen enz om je in te houden! Hoe was je afspraak bij de dietiste?

En idd je moet gewoon lekker lief zijn voor jezelf! Laat je vandaag nog weten hoe de pretecho is gegaan? Hopelijk is het wel duidelijk te zien!

Milouuu:
Hi Milouuu,
Leuk dat je wilt meeschrijven! We zitten inderdaad best dichtbij wat betreft de uitgerekende data. Super leuk dat je in verwachting bent van een dochtertje, gefeliciteerd! 
Het is echt herkenbaar dat de bevalling in je hoofd zit hoor, is het ook jou eerste zwangerschap? Ik zit er zelf ook best vaak aan te denken. Ook zoals je zegt vooral in de nachten is het verschrikkelijk want ik droom er sinds 4 dagen ook elke nacht over.. Het is volgens mij gewoon omdat we niet weten wanneer het aankomt en wat ons te wachten staat. Maar toch vind ik het niet eng of iets. Kan er juist niet op wachten! Ik heb me ook voorgenomen om op dat moment gewoon ontspannen te zijn, voor zover dat gaat lukken haha..

Jullie waren dus vanaf het begin al ingesteld op een meisje, wij hadden dat juist met jongensnamen en het klopte bij ons ook ?. Wel fijn dat je alles lekker op tijd klaar hebt, dat geeft toch wat rust in je hoofd. Behalve het vervelen dan.. Ik weet zelf ook niet wat ik er mee moet ?.

Laat je weten hoe je echo is gegaan? Wel lekker fijn dat ze al ingedaald is trouwens! Ons zoontje wordt ook wat kleiner geschat dan het gemiddelde, zolang hij maar niet daaronder zit vind ik het ook allemaal prima :)
Gebruiker10081848:
Hey Gebruiker10081848,

Super leuk dat je mee wilt schrijven! We verschillen 4 dagen in de uitgerekende datum. Ik zie dat jullie een dochtertje verwachten, gefeliciteerd! 

Fijn dat je bekkenklachten minimaal zijn gebleven. Bij mij is dat niet zo helaas, ik heb er vooral in de nacht last van als ik wil draaien enzovoort. En sinds een week ook overdag te voelen, het hoort er allemaal gewoon bij en ze zeggen ook dat de laatste loodjes het zwaarst wegen.. Hoe ver ben je al met de kinderkamer en de vluchttas, moet er nog veel gebeuren? 

Oh wat jammer dat je dochtertje toch net in een stuit is gaan liggen! Ik heb er zelf geen ervaring mee het is mijn 1e zwangerschap en ik heb gisteren te horen gekregen dat de baby al een beetje was ingedaald. Ik heb wel veel op t forum gelezen over moxa bij stuitligging. Ik hoop dat het zal helpen! Volgens mij was er ook een ‘gunstige stuitligging’ zodat je toch natuurlijk kan bevallen mocht ze niet willen draaien, weet je toevallig of dit ook het geval is bij jou? Ik zal voor je duimen dat ze toch nog gaat draaien. Succes!

Goedemorgen mama's, 
Gisteren hebben we de pretecho gedaan. Het was ontzettend lastig te zien nu hij al zo groot is. De echoscopiste twijfelde heel erg. Zijn het nou balletjes of dikke schaamlipjes? De schrik was goed af te lezen van mn vriend's gezicht. Haha!
Uiteindelijk hebben ze er een andere echoscopiste bijgehaald en die kon meteen zeggen dat het overduidelijk balletjes zijn. Toch een zoon dus! 
@Izzy : ik ga inderdaad niet super streng voor mezelf zijn qua voeding. Met de kerst laat ik me lekker gaan. Dan maar wat harder sporten naderhand. Je bent tenslotte maar 1(of 2 of 3) keer zwanger in je leven.
Hebben jullie al een idee of jullie meer kindjes willen? Sommige kiezen er voor om direct weer zwanger te worden(als dat lukt) zodat er niet teveel leeftijdsverschil tussen zit. Mij niet gezien hoor. Wij gaan eerst genieten van onze kleine man en dan zien we wel weer verder. Toch maar weer aan de pil helaas. 
Hoe zit het bij jullie met de zin in seks? Moet je er niet aan denken nu je zo dik bent en je lichaam niet echt meer meewerkt, of krijg je er juist niet genoeg van? 
Ikzelf moet echt minstens 1x per dag seks hebben nu tijdens de zwangerschap. Gelukkig heb ik een man die dat helemaaaal niet erg vindt, haha. Wel merk ik met die buik en bekkeninstabiliteit dat heel veel standjes lastig gaan. Het is wat he.. als omdraaien in bed snachts al zo lastig gaat, haha. 
Vandaag heb ik me voorgenomen om alle kleertjes en hydrofiele doeken te strijken. Ik heb nog nooit zoveel gestreken als de afgelopen dagen. Ze zeggen, je kan nooit genoeg hydrofiele doeken hebben. Nou geloof me, als ze op je strijkplank liggen wel! Er komt geen einde aan ×_×.
Wel heerlijk als het straks allemaal netjes ligt en het kamertje dan ook écht af is. Ik kijk nu al uit naar de kraamhulp die het huishouden tijdelijk even overneemt :) 

Hello ladies!Wij hebben gisteravond weer een echo gehad. Het zag er allemaal goed uit. De groeicurve loopt netjes door en in cm’s is ze zelfs wat bijgetrokken. Ze schatten haar nu op 2,2 kg wat volgensmij niet heel zwaar is voor 35,5 week.. maar ik heb inmiddels ook begrepen dat de Vk er tot zo’n kilo naast kan zitten ? Ik moet in ieder geval over 2 weken toch weer een echo.. gewoon om het in de gaten te houden. Zouden al die extra echo’s eigenlijk vergoed worden? Ikzelf was voor mijn doen goed aangekomen. 2 kg in plaats van max 0,75 kg alle keren hiervoor. De VK was er wel blij mee, haha. Mopperde hiervoor steeds over te weinig gewicht. Ik denk dat het allemaal nogal persoons afhankelijk is en zolang je baby’tje het goed doet moet de Vk ons niet zo op de huid zitten. Zeker niet mee kerst! Lekker genieten dames. Waarschijnlijk je laatste kerstdiners waar je ongestoord kan eten en genieten.. alle kerstdiners hierna moet je eerst je muppet tevreden zien te stellen en mogen wij het daarna doen met een bord koude biefstuk met puree ofzo haha..gebruiker10081848:Hii!! Wat leuk dan ben je net een dag na mij uitgerekend en ook van een meisje! Wat heerlijk als je zo klachtenvrij bent! Ik moet zeggen dat ik soms dagen heb waarin ik zelfs vergeet dat ik zwanger ben omdat ik me dan ook nog zo goed voel! Maar dan loop ik mezelf ook meteen voorbij.. zoals gisteren dan ga ik 2,5 uur naar en in het centrum lopen :/ Eigenwijs ja.. Maar heb je ook nog helemaal geen last van klachten zoals s nachts plassen, dromen of maagzuur? Wat jammer dat ze nu alsnog stuit ligt! ? Die van mij was met 32 weken al volledig ingedaald.. maar ze is alsnog heeel beweeglijk dus als de VK het weer bevestigt ben ik toch elke keer blij dat ze nog goed ligt. Ik ben benieuwd of ze zelf nog gaat draaien of dat het anders gaat lukken haar te draaien. Laat je ons weten hoe het nu verder gaat? Izzy:Hii Izzy! Dankjewel! Ja het is inderdaad ook mijn eerste zwangerschap. En ik denk inderdaad dat daar de onrust ook vandaan komt. Niet weten wat je te wachten staat of vooral wanneer. Ik kan ook niet zeggen dat ik er bang voor ben.. Heb me inderdaad ook voorgenomen alles vooral zo te nemen zoals het komt.. we gaan het zien! Dromen ja daar heb ik ook goed last van! Maar niet alleen over de bevalling eigenlijk over allerlei rampscenario’s in mijn leven. Komt mijn slaaprust echt ten goede haha. Not..  een voordeel van de feestdagen.. dan gaan onze laatste dagen denk ik wel ineens een stuk sneller! We zitten in ieder geval een stukje minder thuis naar de klok te staren. Emsie:Nou ik ben blij voor jullie dat je nu niet weer hoeft om te schakelen wat betreft het geslacht! Ik kan me de terror in de ogen van je vent goed voorstellen als ze het dan weer niet zeker weten!! Wat jij zegt over seks.. herken ik zelf helaas wat minder. Het heeft er niet mee te maken dat ik niet genoeg zin zou hebben maar het doet me snel pijn. Door de onhandigheid van de dikke buik of doordat ik mezelf niet perse sexy vind kan ik daardoor teveel gaan nadenken. Dan denk ik dat ik teleurstel en tadaa het recept voor verkrampingen of droge riviertjes.. :( Mega hormonen maken de toch al onzekere ik dan nog onzekerder.. Tot drie weken geleden nog geen last van gehad en het is nu nog maar even dus daar probeer ik me vooral aan vast te houden. Blij dat het voor jou nog wel zijn gangetje gaat, geniet ervan!! Strijken!? Dat ga ik met de hydrofiel luiers echt niet doen.. je gaat schijnbaar door 6 van die doeken per dag.. de helft van de tijd zullen ze zo onder de poep, plas en spuug zitten dan zie ik echt niet of ze gestreken zijn ja of nee hahaha maar wel goeie bezigheidstherapie!! Ik begrijp wat je zegt over de kraamhulp!!! Plus 1! Maar ik heb wel bericht gekregen dat er vanwege drukte flink gekort gaat worden op de kraamhulp. Ze komen bij ons nog maar 3uur per dag dacht ik. Dus veel huishoudelijke taken zullen toch mooi voor mij blijven :( is dit bij jullie allemaal niet het geval?? Mijn vent en ik zeiden inderdaad dat we snel weer zwanger wilde worden. Inderdaad vanwege leeftijdsverschil maar zelf dacht ik ook van tja ben dan toch al uit vorm qua lichaam.. maar nu het zo dichterbij komt zien we het allemaal wel. Misschien is daar wel helemaal geen ruimte voor in het begin en zijn we zo verzadigd door dit kindje dat we langer willen wachten?  

@MilouuuWat fijn dat de echo goed was! Dat stelt altijd weer gerust. Wat je zegt over het kerstdiner heb je helemaal gelijk in, haha. Dit jaar mogen we nog even heel egoïstisch alleen aan onszelf denken. Heerlijk. Gaan jullie veel doen met kerst? Ik heb het expres niet volgepland dit jaar, niet wetende hoe ik me zou voelen, hoogzwanger. Met kerstavond vieren we het met de familie bij mijn moeder. Dan hoef ik dus ook niet verplicht de hele avond aan tafel te zitten, wat met m'n bekkeninstabiliteit niet lukt. Verder doen we nog een brunch met schoonfamilie. Heb ik heel bewust voorgesteld, zodat we niet de hele avond in een restaurant aan tafel hoeven te zitten(dat trek ik echt niet meer. Van de fysio mag ik maar 15min achter elkaar zitten om de pijn te beperken) Die familie houdt namelijk wel van een borreltje en dat kan wel even duren. Voor de rest lekker thuis, lekkere hapjes maken. Wat je schrijft over de seks en dat je je onzeker voelt kan ik me goed in vinden hoor. Ik ben zelf ook behoorlijk onzeker geworden over m'n uiterlijk sinds al die extra kilo's. Ach, we hebben nog maar een paar weken te gaan. Dan kunnen we ons daarna weer sexy voelen. Sexy milf, wel te verstaan ;)We zijn de weken aan het aftellen, maar toch voelt het dubbel. Hebben jullie dat ook? Ik ga m'n buik ook wel missen denk ik. Het is zo gezellig om altijd samen te zijn met die kleine in je buik. Zo bijzonder hoe hij reageert op je. Ik vind het heel knap als mensen er bewust voor kiezen om direct weer zwanger te worden. Dat vraagt behoorlijk veel van je. Zo'n zwangerschap kan al behoorlijk pittig zijn. Laat staan als je daar de zorg voor een baby bij hebt. Ach, er valt genoeg te klagen over een zwangerschap en alle kwaaltjes waarmee we geteisterd worden, maar laten we niet vergeten hoe bijzonder het vooral is. We boffen maar dat we het voorrecht hebben om kindjes te krijgen. (En alles 9 maanden lang om jou, de producent, draait) Oh en natuurlijk het excuus om je lichaamsbeharing down under te laten staan, want tja.. we kunnen er nou eenmaal niet meer bij. :) 

Terug
Bovenaan