Uitgerekend midden januari 2019

Hallo Dames, leuk een nieuw topic! Wij zijn 16 januari uitgerekend dus vandaag 35+2. Gisteren de liggingsecho gehad. Ons jongetje ligt al weken op dezelfde plek en is al flink ingedaald. Wij hebben met 15 weken een pretecho gehad en met 20 weken de laatste echo. Toen was alles nog op 1 beeld te zien. Gisteren moest ik echt goed kijken hoe het nu allemaal was. Maar gelukkig kreeg ik aan het eind een helder licht? we keken hem recht in het gezichtje ipv aan de zijkant ?Bij ons doen ze geen groei echo, alleen als ze denken dat hij niet voldoende groeit maar daar is geen sprake van. Ons kleintje groeit namelijk heel goed, hij eet z'n mama zelfs een beetje op. Bij mij staat de teller nu net op +1 kilo? alles goed naar de kleine.Verder alleen nog de puntjes op de I en vanaf volgende week donderdag verlof? daar kijk ik ontzettend naar uit. Als we de kerstdagen door zijn dan ga ik in de relax modus❤️

Hoi allemaal, weer even terug van weggeweest, heb de puf er niet voor om op iedereen te reageren... Gisteren om 05:00 kreeg ik krampen, te vergelijken met menstruatie kramp. Dit heeft echt heel de dag aangehouden, niet mega pijnlijk, wel heel vervelend. Heb daarom savonds de verloskundige toch even laten komen. Ze heeft inwendig gevoeld en ik had geen ontsluiting, wel was mijn baarmoeder aan het verweken/verstrijken. Vandaag helaas nog steeds heel de dag voorweeen en sinds vanavond ook veel harde buiken met inspanning. Ik hoop natuurlijk dat ons meisje nog even blijft zitten, maar oh mijn god ik hoop niet dat dit nog weken zo door gaat... Heel aventoe gaan de voorweeen/krampen weg, maar ze komen toch iedere keer weer terug. Hoef de verloskundige niet te bellen als het zo blijft want het schijnt allemaal bij de “voorbereiding” te horen. Ik moet bellen wanneer het heviger word of wanneer de vliezen breken/bloed verlies optreed. As maandag 37 weken zwanger dus ik ben mega benieuwd wanneer ze zich gaat aankondigen. Iemand anders ook al last van voorweeen /krampjes? 

Morning, mommy's!Leuk om al jullie verhalen te lezen steeds. Misschien is het leuk om een whatsappgroepje te beginnen waarin we o.a. tips en ervaringen kunnen uitwisselen. Lijkt jullie dit wat? Nu de bevalling van ons allen steeds meer in zich komt wordt het wel erg spannend! Zo kunnen we een beetje op de hoogte blijven van elkaar. Dat lijkt mij erg leuk. @onskleinewonder dat klinkt duidelijk als voorweeën. Spannend! Met 37 weken is dat ook helemaal niet gek. Heb je wel eens van de geboorte Tens gehoord? Dat zou je wat verlichting kunnen bieden als je erg veel last hebt van de krampen/weeën. Of lekker een warme douche nemen.Die hotpacks zijn ook ideaal. Eventjes in de magnetron en daarna lekker onder je shirt stoppen. Ze zijn heel licht dus geen druk op je buik of rug, maar geven wel een fijne verlichting door de warmte die ze afgeven. Hoop dat je er wat aan hebt. Fijne zondag allemaal! 

Hai meiden! Ben weer terug van weggeweest. Afgelopen week veel kunnen afstrepen gelukkig, nu weer wat meer rust in het hoofd :)@Onskleinewonder
Ja een omschakeling was het zeker! Gelukkig dat we van de vk een gratis pretecho kregen bij toeval. Anders hadden we het misschien pas gehoord bij de geboorte! Dat heb ik steeds maar in mijn achterhoofd gehouden. Dát zou pas een omschakeling geweest zijn.
Zelf ben ik wel van plan borstvoeding te gaan geven. De natuur heeft dat niet voor niks zo geregeld denk ik altijd maar.Ik ben inmiddels 35 weken en ongeveer 14 kg aangekomen.
Gewicht is natuurlijk altijd een dingetje bij vrouwen en zo te horen liggen ook lang niet alle vk daarover op een lijn.
Ik heb ook een suikertest moeten doen in het zkh, dit omdat mijn gewicht te snel toenam. En die waardes waren net op het randje. Dus zekere voor het onzekere in die hele molen gegaan.
Hiermee word je (onbedoeld) wel erg onzeker gemaakt. Heel veel verhalen met als kant tekening dat het niet zo hoeft te zijn, maaar… 
Onze kleine man groeit wel zo gezegd boven gemiddeld. Maar nog steeds binnen de lijnen. De 28e krijgen we weer een groei echo, en dan word misschien ook bepaald of ik eerder ingeleid ga moeten worden als hij te veel gegroeid is. @Izzy 
Ik werkte inmiddels niet meer fulltime. Dit was voor mij al sinds eind augustus niet meer vol te houden.
Haha nee voor de 20 weken echo geen geslachtsbepalende echo laten doen. We wilde expres wachten tot de 20 weken zodat we zekerheid hadden. Wat een grap achteraf gezien, haha.
De naam zijn we sinds afgelopen vrijdag gelukkig aan uit! Weer een zorg minder :) 

Ik vind dat een heel goed plan die whatsapp groep!!! Want ik heb elke keer gezeur met inloggen op deze site.. en als ik me er uiteindelijk toe kan zetten om lange berichten terug te reageren en ik zit net een half uur te typen en terug te scrollen (wat had wie ook alweer gezegd?) en dat hapert de site weer.. alles weg! Haha ellende! App lijkt me stukje makkelijker ?Is het handig dat degene die in de app willen hun nummer naar mijn e-mail sturen? Kunnen moeilijk ons nummer hier neerzetten. milouduindam@live.nl super idee Emsie! 

Ja ik vind het forum ook erg leuk, maar nogal gebruiksonvriendelijk. Idd lastig bijhouden wie wat zegt.@Milouuu ik heb je mijn nr gelijk even gemaild. Maak jij een groepsapp aan dan? Leuk!   

Hey meiden,Ik lees zelf wel eens mee maar ook de puf niet meer om te typen haha. Ik wilde zelf eigenlijk geen app groepje dus vandaar dat ik dit topic had gestart (was misschien wel handig om in het begin erbij te zetten?). Wie t nog leuk vindt mag hier blijven typen hoor, ik typ zelf nooit via de app maar ik log in via t internet + wachtwoord onthouden en dan heb ik al die problemen niet ?

Ik doe ook niet aan WhatsApp groepjes al is het natuurlijk een leuk idee! Ik vind dit alleen zo’n onwijs vervelende site om met andere mensen te kletsen over de zwangerschap ? Kennen jullie de site babybytes.nl? Ik heb daar een account en dit is echt een super fijn forum! Ik kan hier eventueel ook een afgesloten groep maken voor mensen die willen, en daar krijg je gewoon meldingen binnen als iemand gereageerd heeft! Laat maar even weten wie er een account heeft daar ?

Terug
Bovenaan