Uitgerekend november 2021

Zo, ik was vanochtend ook even in het ziekenhuis. Ik had gisteren een drukke dag, veel gedaan en bedacht mij vanochtend dat ik eigenlijk sinds gisteravond wel heel weinig had gevoeld. Dus even de vk gebeld, en na een korte controle daar mocht ik aan de monitor in het ziekenhuis. Uiteraard was baby toen weer aan het bewegen...
Gelukkig was alles stabiel en heb ik nog zat vruchtwater, dus mocht ik na een uur weer naar huis!
Ach, we hebben in ieder geval de route in het ziekenhuis verkend hahaha

Van de Mr moet ik rustig aan gaan doen. Helaas voor hem kreeg ik de onbedwingbare dwang om de gordijnen te wassen. Dusssss...Nog iemand met rare huishoudelijke neigingen?

Oh toch weer even spannend lapjesendraadjes, gelukkig was alles goed met de kleine!
En lastig he dat rustig aan doen. Ik moet echt wel mn buik gaat anders zo mega pijn doen.

Ik schrok net echr van de corona cijfers... we gaan weer richting de 10000 ben ik bang ?
Ik ga m'n 3 weken na de bevalling laten vaccineren maar dan nog.
Je moet er toch niet aan denken dat je baby t krijgt of jezelf in de kraamtijd..
Hoe staan jullie erin?

Ik was toch wel opgelucht met de ctg! Ik kreeg er niet het idee van dat baby voor volgende week zaterdag gaat komen. Volgens de vk kan het hoofdje echt nog wel dieper indalen. Ook heb ik nog genoeg vruchtwater.
Toen ik thuis kwam, haalde baby alle gemiste beweging eventjes in hahaha. Ik heb dus behalve het wassen van de gordijnen ROFL weinig meer gedaan.

Ik baal ook van de coronacijfers. Ik voel mij ook niet veilig! Ik zat vandaag dus even in de bus en de hoeveelheid studenten die zonder problemen binnengelaten worden met kapjes onder hun kin is echt mind blowing! Er wordt geen afstand gehouden op straat of in winkels, er wordt volop gehoest..

Ik ben met 12 en 18 weken gevaccineerd en heb er behalve een pijnlijke arm geen last van gehad. Ik was vooral bang om corona tijdens de zwangerschap te krijgen, met alle gevolgen van dien. Daarnaast wilde ik mijn vrijheid terug en deed ik het ook voor mijn familie (een aantal risicogroepers). Nu ben ik beschermd en de baby heeft ook al antistoffen gekregen.
Ik ben blij dat ik de vaccinatie al heb en niet heb gewacht tot na de bevalling, die midden in het griepseizoen is. In de winter is mijn weerstand altijd wat lager, dus een vaccinatie nu zou misschien wat pittiger voor mij zijn.

Haha heel goed lapjesendraadjes even niks doen!

Ja snap je helemaal niemand houdt meer afstand. En ondanks de vaccinatie kan je natuurlijk alsnog ziek worden.

Wij houden mn dochter nu thuis van de kinderopvang was ook t advies van de verloskundige. Maarja dat kan ik niet weken gaan doen ze mist het ook echt.
En hoe met bezoek.. ik vind t heel lastig allemaal.
Morgen onze laatste dag met z'n drieën! Mn dochter breng ik eind van de ochtend al naar mn schoonmoeder die slaapt daar dan ook.
En dan doen mn man en ik t huis nog een laatste x flink poetsen enzo

SuusX, iedereen bij aankomst handgel laten gebruiken, geen zoenen, bij verkoudheidsklachten niet toelaten, zoiets? Ja, ook met vaccinatie kan ik nog corona krijgen, maar als het goed is een veel mildere variant. Ik hoop maar dat ik het kan ontlopen, dat lukt mij nu al bijna 2 jaar.

Ach arme meid, die zal inderdaad haar routine en speelmaatjes missen! Raar idee denk ik, om te weten dat het morgen voor het laatst met jullie drietjes is?

Ik ben vandaag nog wel naar een winkel geweest, de verkoopster was de eerste die gokte op een meisje en geboortedatum 3 november, iedereen zegt tot nu toe een jongen. Als ze gelijk heeft laat ik beschuit met muisjes brengen hahaha.
Ik zelf het idee dat het 9 of 10 november gaat worden, precies na de toetsweek van de jongste

Oh meen je, SuusX? Ik heb mijn vk nergens over gehoord om onze dochter thuis te laten ivm Corina. Wel heftig hoor, zowel voor jullie als voor haar!

Gelukkig dat alles bij jou ook goed is, Lapjesendraadjes! Iets minder qua beweging is natuurlijk goed mogelijk doordat de ruimte beperkt wordt. Ik voel onze kleine man ook niet de hele dag door maar bijv wel altijd als ik even rustig (dus echt rustig en voor langere tijd) zit of in bed lig.

Hoe is het verder met iedereen? Nog vorderingen? ?

Lapjesendraadjes gelukkig gaat alles goed! Soms is het ook fijn om het zeker te weten want wat AvdS zegt is waar, ze hebben minder bewegingsruimte.

En ik heb tot nu toe wel vrienden/familie over gehad maar ook allemaal klacht vrij… ook niet meer dan 1 persoon per dag (of gezin, vandaag komen vrienden met kindje). En ik denk na morgen het ook weer even af te wachten. Heb nu wel eindelijk een geboortekaartje hahaha, dus die kan ik rondsturen.

Inderdaad hoe gaat het met jullie?! Laatste dagen, zijn jullie al helemaal klaar met klussen/wassen/babyspullen?
Vannochtend een lange ochtend, ze had eindelijk lang geslapen (4-7) en nu van 7 tot 9:20 wakker en honger maar niet drinken ? ze ligt nu eindelijk te slapen, dus ik ga ook even terug in bed?

Succes morgen SuusX!

Hier schiet het nog niet hard op. 2 ballonnetjes en 3 pilletjes verdee en nog geen kindje?
Wel veel weeën steeds al 2 dagen, dus hopen dat het langzaamaan toch door gaat zetten.

Terug
Bovenaan