Uitgerekend november 2021

Herkenbaar! Zo leuk om ervaringen te delen zoals ook voedingspatronen.

Slaapt jullie kindje beneden of boven? Wiegje, ledikant op eigen slaapkamer of in de box? Bij ons overdag beneden en 's nachts in Wiegje bij ons.

Amtk Ja dat bedoel ik met het was moment. Ik doe het in de ochtend omdat ik dat van de kraamhulp heb geleerd. Zodra ik weer ga werken, gaan we hem s avonds wassen. Wij doen het ventje 1x per week in bad omdat hij een behoorlijk droge huid heeft. De andere dagen was ik zijn gezicht en nekje met een washandje. Zijn billen worden elke dag wel schoongepoetst bij het verschonen. Ik denk dat het zo'n drama is omdat hij dan honger heeft. Vanochtend had ik hem eerst de fles gegeven en daarna pas gewassen. Dat was een verademing, hij was rustig om zich heen aan het kijken en maakte zelfs geluidjes naar mij!

DG ik woon nog steeds in een studio dus als verandering laat ik haar overdag in haar nestje of de wipstoel slapen en ‘s nachts in haar bedje, we hebben gewoon een houten wieg!

Lapjesendraadjes Begrijp ik! Hier om de dag in bad. Ik heb ook een emmer en de wasbak geprobeerd en vaker samen gedoucht (wat echt zooooo fijn is!). Voor haar huid gebruik ik nu de massage bars van Lush, en in bad weleda badcreme, die werken bij mij heel goed! En herkenbaar met honger! Terwijl het juist een ontspannend moment moet zijn? ik doe het ook een halfuurtje erna.

Novi slaapt snachts bij ons op de kamer in het wiegje. Smorgens leg ik haar vaak na de voeding op haar eigen kamer in de ledikant. Smiddags is het wisselend, soms in de box soms in de ledikant. Savonds wil ze vaak alleen maar bij mij?
Ik heb zo'n inbaker slaapzakje, daar slaapt ze heel goed in. Vanmorgen werd ze pas iets voor 7:00u wakker, heerlijk! ☺️

Oh heerlijk! En hoe laat was de laatse voeding? Hier ook in t wiegje bij ons op de kamer. Hoeveel drinken jullie kindjes ?

DG de laatste voeding was rond 23:00. Gisteren om 22:30 en ik werd om 7:15 pas wakker van mijn wekker? ik hoop dat ze nu de smaak te pakken heeft en standaard lange nachten maakt hihi.
Sinds een paar dagen maak ik een fles van 120cc+4. De ene keer drinkt ze alles op andere keer laat ze wat staan.

Heerlijk! Hier laatste 3 dagen ook ineens standaard 120 en 4 schepjes en in de avond nog twee keer 100 en 3 schepjes. Hoeveel weken is jullie kindje nu? Ons meisje aankomend weekend 8 weken. Ze slaapt ook redelijk lang door in de nacht heel fijn. Ze slaapt ineens sinds 2 dagen veel sneller en meer overdag dan daarvoor. Kan dat door meer voeding komen, een sprong ofzo?

Hier een vraagje, ons meisje heeft sinds vorige week dunne ontlasting, waterig ook. Voorheen iets dikkere poep voor zover het dik is bij een baby ;). Geen koorts en drinkt gewoon goed. Volgens de doktersassistente kan het wel 2 weekjes duren. Iemand ervaring mee? Ze heeft gelukkig niet veel poepluiers meer tov vorige week. Nu circa 3 of 4 diarree/dunne ontlasting luiers per dag. Je hoort het ook als ze poept..

Terug
Bovenaan