Uitgerekend november 2021

SuusX goed om te horen! Wat is de reden dat jullie dat hebben laten doen als ik vragen mag??
En ik denk niet dat het spruw is, ze heeft geen witte tong/mond of last bij het drinken.. En mijn tepels zijn niet rood of jeukerig. Ik denk dat het komt door aanleggen als ze buikpijn heeft. Dan zet ze haar kaken echt op elkaar.. Als ze rustig is voel ik er niks van gelukkig.
Ik heb precies zo een nacht gehad, om de twee uur drinken en tussendoor alleen slapen op/bij mij, heb ook hooguit twee uur geslapen. Ik vind het ritme echt moeilijk, telkens als ik denk dat het beter gaat veranderd het weer. Nu slaapt ze weer te veel overdag denk ik?
Hebben jullie een bepaalde routine op de dag? Hoe ziet jullie dag er ongeveer uit, ik ben super benieuwd, en drinken ze vaste tijden? Is dat ook anders tussen bv en kv?

Lapjesendraadjes wat fijn dat je je figuur al weer terug hebt! Ik ben er ook bijna☺️ ik was in totaal ruim 10kg aangekomen dus dat viel ook wel mee.

Amtk wat vervelend! Lijkt me ook echt zo vermoeiend om zo vaak te voeden.
Novi heeft met alleen kv redelijk vaste tijden 5u, 8u/9u, 12u/13u, 17u, 20u, 23u.

Denken jullie ook al weer aan sporten? Ik heb morgen een check of mn buikspieren weer goed zijn en als dat zo is begin ik woensdag weer met sporten in een mama groepje. Dat is vooral om weer rustig op te bouwen, daarna hoop ik langzaamaan m'n eigen sport weer op te gaan pakken.

Mygod, moet even een ei kwijt! Mijn vriend werkt nu 5 dagen en op zijn dagen vrij is hij nu nog vaak weg geweest of niet zo actief. Nu huilt Sundiata elke keer als hij haar vasthoudt of oppakt. Gister werd hij er ontzettend weemoedig van en gaf het als het ware op… Ik zei dat hij gewoon meer met haar moet knuffelen en stelde voor dat hij ‘s avonds een fles geeft maar ik vond het zo sneu : (
Hoe doen jullie dit met papa bonding?

Ben ook benieuwd..

Hier kv.. overdag en avond om de 2 uur en met geluk 3 uur. Ze drinkt 100cc per keer. De nacht 1 voeding van 100 dus dat is heel fijn! Overdag vind ik het intensief omdat ze ook korte slaapjes heeft (max 1 uurtje of som gewoon niet of op m'n arm)..

Mm, het is niet exact altijd hetzelfde moment, maar dit zijn zo ongeveer onze tijden.
Hier meestal 1/2 uur, 5/6 uur, 10/11 uur (deze geeft vaak ernstig gejammer, want dit is na het was moment en dat is niet perse het favoriete moment van de dag), 14/15 uur, 18 uur, 21/22 uur.

Amtk, je partner elke dag een voeding laten geven (en daarna verschonen) helpt echt hoor! Hier doen we Oscar ook samen in bad.

Je partner moet gewoon even doorzetten. Jullie dochter is jouw touch gewend en moet gewoon ook wennen aan zijn manier van vasthouden en aanraken, en ook aan zijn geur denk ik! Hij kan ook lekker praten tegen haar, zelfs als jij haar vast houdt, liedjes zingen en zelf met haar door het huis rondlopen en vertellen wat er te zien is.

Ik heb makkelijk praten hoor, de Mr werd hier door de kraamzorg gezegd dat hij onze kleine man ook gewoon even moest laten liggen hihi
Maar hij praat en zingt de hele tijd tegen hem.

Aan de andere kant corrigeerde hij mij bijv weer tijdens het verschonen van een poepluier. Ik was heel voorzichtig en zachtjes aan het deppen en hij zei, nee gewoon even doorzetten en vastberaden zijn. Scheelt in tijd en daardoor jammert hij minder. Hij had gelijk hoor, nu draai ik mijn hand er niet meer voor om en is er nauwelijks gemiep!

Wat lekker die vaste tijden haha.
Hier gewoon iedere 2 uur ? eergisteren nacht wel 1x bijna 5 uur er tussen. Mn man geeft een fles kv voor de nacht zodat ik even kan bijtanken.
Amtk, wat vervelend dat je dochter zo huilt bij je man. Maar inderdaad war lapjesendraadjes zegt er is genoeg wat hij kan doen! En lekker flesje afgekolfde melk laten geven bijvoorbeeld. Ben je daar al mee aan t oefenen?

Ik heb de eind controle bij de gynaecoloog gehad, de pijn wordt wel minder maar is er nog steeds en t litteken is soms nog vochtig dus geneest niet zo snel. Ze zei al het was een gecompliceerde keizersnede dus herstel zal langer duren. Nu in januari weer controle.
Sporten zit er voor mij dus nog niet in helaas wil wel echt iets van lichte oefeningen gaan doen alles is zo slap en snel last van mn rug daardoor. Dus moet me daar even in gaan verdiepen.

Mn man moet komende week voor t eerst weer aan t werk na 6 weken! Ik vind het wel spannend haha met 2 kinderen hoe me dat gaat lukken. Maar zal vast goed komen!

Bakeren jullie trouwens de baby jn? Wij gaan dat vannacht proberen kijken of hij iets langere slaapjes maakt dan.

Ja bij mij is het ook vaak 1u, 4u, 7u, en zo verder elke 3 uur, in de namiddag soms 2uur ertussen. Maar af en toe is het ook helemaal anders, ik hoop dan niet dat dat een probleem is! Gister heeft ze bijv van 22:20 tot 3:30 geslapen! Record haha.
En lapjesendraadjes wasmoment dat je hem in bad doet? Ik doe dat juist ‘s avonds al helpt het niet altijd?
DG Hier overdag ook veel korte slaapjes en eens per dag van voeding tot voeding 2 uur.

Gelukkig is het papa probleem heel snel opgelost! Ik legde het uit maar eigenlijk meteen was ze ook al weer comfortabel bij hem, misschien was het de dag. Nu is ze weer papa’s girl?
Maar de laatste voeding voor de nacht aan hem overlaten is een goed idee, ‘s nachts vind ik het namelijk niet zo erg omdat ze gewoon meteen weer doorslaapt. Gelukkig kan ze al van de fles drinken! Weten jullie of je de melk van de kraamweek ook nu nog kan geven? Die gele melk. Ik heb daar zo’n 3/400 ml van ingevroren omdat ik zo veel opgevangen had.

SuusX Lastig dat het lang duurt lijkt me, of ben je wel geheel capabel om alles zelf te kunnen doen? Succes in ieder geval!! Het is ook niet niks na een bevalling en dan 24/7 te verzorgen ? En vanaf 20:00 baker ik haar voor elke slaap in, ik weet niet zeker of het helpt maar ze wordt wel minder storend wakker (voor haarzelf)

Terug
Bovenaan