Uitgerekend november 2021

Wat leuk een baby spa! Je kindje houdt ook echt van water dus? :)

Hier overdag om de 2 of 3 uur voeding en weinig lange slaapjes, dus redelijk intensief. Se nachten gaan beter, meestal meldt zij zich weer 5 uurtjes na de laatste voeding. Op dit moment is ons meisje ook ziek, beetje verkouden en diarree sinds zaterdag. Ze drinkt gelukkig wel goed en geen koorts. Met de huisarts gebeld maar geen signalen voor uitdroging. Ben wel een beetje een bezorgde mama merk ik, zo bang dat ze uitdroogt. Jullie wel eens je kindje met een paar daagjes diarree gehad? Tips?

Ik vind het wel lastig hoor, om een regeldag of een sprongetje te onderscheiden van een normale dag. Hebben jullie kindjes echt exact op dag 10 of bij week 3 zo'n moment gehad?

Ik heb het boek, uitgave 2003 hihi, van Oei ik groei. (Door)gegeven door een vriendin. Ik vind het wel heel verhelderend moet ik zeggen!

Oscars tongriempje en lipbandje zijn op dag 11 doorgesneden. Ik vond het heftig om mee te maken. Gelukkig hield de Mr ons ventje vast! Gelukkig was het maar even vervelend voor hem, een uur later kon ik hem aan de borst leggen. Mijn eerste echte voeding, ik heb zitten stralen! Ik merkte echt wel verschil hoor! En sowieso helpt het klieven van het riempje ook bij het drinken uit de fles en later bij het leren eten van vast voedsel en bij het leren praten.

Lapjesendraadjes ik heb tot nu toe eigenlijk nog niks gemerkt van een regeldag of sprongetje ? bij mijn oudste hebben we dat ook nooit echt gemerkt. Opzich wel fijn haha.

DG, ja ze vind het heerlijk. In bad en de tummy tub ook.
Diaree is niet veel aan te doen. Zolang ze goed drinken kan het geen kwaad.

Vandaag controle gehad, Novi is sinds de geboorte al 5 cm gegroeid! En zo'n 650 gram aangekomen. A.s vrijdag begin ik met een cursusje babymassage, bij de oudste ook gedaan en die vond het heerlijk. Ben benieuwd of Novi dat ook gaat vinden.

DvBM wat leuk ja, ik zocht het even op maar ze liggen dan in zo een floaty zag ik. Zo schattig !!
Lapjesendraadjes wat fijn dat het zo een verschil heeft gemaakt!!! Was je nu al aan het afbouwen van bv of ga je nu gewoon bv blijven geven?

Ik heb weer een lange nacht gehad, nu pas 3 uurtjes samen met haar geslapen maar ze was gewoon niet in slaap te krijgen. Ik merkte vrijdag dat ze overdag toch meer slaap nodig had om ‘s avonds niet zo huilerig te zijn, dat gong goed voor twee dagen, met vanaf 8u inbakeren en wakker op bed leggen. Nu gister geprobeerd maar ze bleef klaarwakker en na 15 min alweer last van haar buik en de hele nacht af en aan gehuild :( ik kon wel janken! We waren voor 1 dag naar parijs met de auto en ze vond het helemaal geweldig, misschien was ze daarom zo goed in slaap gevallen toen.. Ik ga ook even die oei ik groei bekijken ?
En regeldagen heb ik een keer opgemerkt rond 5 wk geloof ik.

Ik heb al bijna 4 dagen niet gekolfd! De huurkolf gaat eind deze week terug denk ik!Oscar is dus nu volledig over op flesvoeding, gisteren voor het eerst ook maar 6 voedingen op een dag! We zullen zien hoe het vandaag loopt.

Lapjesendraadjes ahh ik begrijp het! Toch fijn dat je dan een paar laatste prettige ervaringen bv hebt gehad.
Ik heb nu sinds gister dat mijn tepels een beetje pijn doen na het voeden.. Ik hoop dat het niets ergs is. Ik merk wel dat kleine sinds ik haar vaker laat slapen veel meer slaapt, zo fijn! Geeft me zo veel tijd en rust. En ze is sindsdien veel kalmer, ook in de avonden. Gister 7 weken dus het gaat ook zo snel!

Hai mama's
Hoe gaat het met de verkouden kindjes?
Arthur heeft ook al sinds week 1 af en aan verstopte neus.. neusspray zorgt wel dat het voldoende open blijft.

Amtk, jeuken je tepels ook of rood? En even goed t mondje van je dochter in de gaten houden t kan spruw zijn. Is echr zeer hardnekkig heb ik bij mijn dochter toen gehad.
En wat lekker dst ze beter slaapt! Heb je al een ritme dan?

Lapjesendraadjes wat heerlijk zo snel de bv afgebouwd zonder problemen! Geeft je ook weer een stuk meer vrijheid denk?

Gister is Arthur z'n riempje geknipt viel mij alles mee. Kort even huilen maar hij is makkelijk te troosten gelukkig.
Voeden zonder tepelhoedje lukt nog niet iedere x maar vandaag wel 2x gelukt begin is er zo fijn!! We hadden wel een mega slechte nacht iedere 1.5 uur wilde hij drinken en t voeden ging zo rommelig hij stopte steeds waardoor t mega lang duurde. Ik heb denk 2 uur geslapen dus ben blij als ik er zo in kan haha. Hopelijk een betere nacht.

Qua sprongetjes merkten wij t wel erg met mn dochter. T is vooral leuk te zien wat ze erna kunnen zo bijzonder die ontwikkeling en hoe dat werkt.
Arthur heeft vandaag heel veel gelachen naar ons het wordt al net zo'n lachebekje als z'n zus zo schattig ??

Ik zweer dat ons kleine mannetje mentaal is gegroeid deze week. Hij is zoveel kalmer!

Ja, nu de bv is afgebouwd heb ik meer rust. Zeker 2 flesjes op een dag worden gegeven door papa of grote zus. Grote zus vraagt er af en toe zelf om en papa moet 1 voeding in de nacht geven. Soms doet hij er ook s avonds nog een. En dat is best fijn, omdat de rest van de zorg toch bij mij ligt.

Morgen ga ik de huurkolf inleveren. De borstcompressen gebruik ik sinds gisteren niet meer (Ik lek al dagen niet meer en ook zijn mijn tepels niet meer gevoelig bij het afdrogen) en wie weet ga ik vanavond ook nog eens zonder beha slapen!

Ik vind het ook wonderbaarlijk dat ik mijn figuur al weer terug heb! Nu was ik niet een van de slankere vrouwen, maar ik had verwacht dat ik na de bevalling echt nog extra kilo's zou meetorsen en mijn normale kleding niet meer aan zou kunnen. En dat is niet zo.

Terug
Bovenaan